Jedan od najpopularnijih SUV/krosovera B segmenta u Evropi, Renault Captur, upravo je proŔao kroz redovnu restilizaciju druge generacije.
Pre viŔe od deset godina, krosoveri B i C segmenta bili su u povoju na Starom kontinentu, tako da je bilo dovoljno prostora da se kreira bestseler.

To je na pravi naÄin iskoristio Renault, lansiravÅ”i Captur 2013. na Salonu automobila u Ženevi. Ubrzanim tempom, francuski pulen se popeo do samog vrha po pitanju prodaje u Evropi.

Mali krosover je sada na sredini životnog ciklusa u okviru svoje druge generacije, s tim Å”to je konkurencija u dotiÄnom segmentu oÅ”trija nego ikada ranije. Zapravo, do te mere je oÅ”tra da se traga za alternativnim izvorima prihoda, Å”to za posledicu ima prisustvo Mitsubishijevog rebrendiranog i redizajniranog modela u vidu ASX-a. Ipak, od sada niko neÄe moÄi da kaže da se radi o āistomā automobilu, buduÄi da je Captur osvežen do te mere da izgleda kao da se radi o potpuno novom modelu.

UsvajajuÄi novi korporativni dizajnerski jezik, i u isto vreme aktuelne trendove koji nalažu povratak SUV/krosovera korenima (Å”to podrazumeva robusniji stajling, ne nužno i sposobnosti), Renault Captur za 2024. nastoji da profitira na uspehu ostvarenom prethodnih godina. Ovaj model je do sada prodat u preko dva miliona primeraka u 90 zemalja Å”irom sveta, raÄunajuÄi vreme dolaska na tržiÅ”te pre viÅ”e od 10 godina.

Novi dizajnerski jezik koji je kreacija Žila Vidala, oÄigledno je zreliji i za korak bliži premijumu. Pored toga, francuska kompanija nije zaboravila na nove stvari. Tu je novi Esprit Alpine finiÅ”, kabinski prostor je dobio nove opcije na planu tapacirungaĀ i nove ekrane na armaturnoj tabli. U zavisnosti od verzije, dostupni OpenR Link multimedijalni sistem s integrisanim Googleom āobezbeÄuje najbolju moguÄu tehnologiju s Android Automotive 12, prvi put u jednom automobilu B segmentaā.

Potpuno nova elektronska arhitektura je dizajnirana tako da pruži bolju bezbednost i performanse. Renault je dodao funkciju prediktivne hibridne vožnje i Active Driver Assist sistem, Å”to u prevodu znaÄi da je ostvaren Nivo 2 autonomne vožnje. Spolja gledano, zadnji deo je suptilno modifikovan s unapreÄenom grafikom LED signalnih grupa u āLā formi, dok se novi ādijamantskiā logo nalazi i napred i nazad. Hroma viÅ”e nema, ali anfas ukljuÄuje atraktivna LED dnevna svetla, novi logo, uz potpuno redizajnirane farove, masku hladnjaka i odbojnik.

Å to se unutraÅ”njosti tiÄe, restilizacija je mnogo blaža nego u sluÄaju eksterijera. Ipak, Renault je unapredio ekrane, poveÄavÅ”i centralni displej info-zabavnog sistema na 10,4 inÄa, odnosno 10,25 inÄa kada je reÄ o digitalnom klasteru instrumentacije. Kože takoÄe viÅ”e nema, a umesto nje su tu obnovljivi materijali poput konoplje.
Ako zavirimo ispod haube, uvideÄemo da Äe osveženi Captur biti u ponudi s Äak pet pogonskih sklopova. Ulazni motor je 1,0-litarski turbo s 90 ks, dok perjanicu Äini 1,3-litarska jedinica sa 160 konja. MeÄutim, u Renaultu smatraju da je najbolja verzija E-Tech hibrid sa 145 ks, za koji se u Francuskoj veÄ sada odluÄuje 41 odsto kupaca.

āPre viÅ”e od 10 godina, Renault je revidirao standarde B segmenta, ubrizgavÅ”i u Captur DNK āautomobila za životā. Ova vizija otelotvoruje maksimalan komfort u kompaktnim dimenzijama od 4,23 metra. NadovezujuÄi se na uspeh s preko dva miliona prodatih vozila, Captur nastavlja da se istiÄe u gomili. Naravno, sada je viÅ”e u skladu s duhom vremena s novim, odluÄnijim dizajnom, E-Tech hibridnim sklopom i OpenR Linkom s integrisanim Google servisima. U svakom sluÄaju se radi o korisnim tehnologijamaā, rekao je Fabris Kamboliv, Å”ef marke Renault.
Restilizovani Renault Captur se proizvodi u fabrici u Valjadolidu, a na evropsko tržiŔte stupa ovog meseca. Proizvodni pogon u Španiji je dom Renaultovih automobila joŔ od 1953., gde je do danas proizvedeno preko osam milona vozila, od kojih su 2,2 miliona Capturi.












