Kolaboracija bi mogla da ukljuÄi i rad na softveru.
Ono Å”to je zapoÄelo u vidu glasina u japanskim medijima ranije tokom ove nedelje, sada je i oficijelno potvrÄeno.
Naime, Honda i Nissan su potpisali memorandum o razumevanju, vezan za izvodljivost studije o istraživanju na planu elektriÄnih vozila. Ukoliko dve japanske kompanije doÄu do dogovora, partnerstvo bi ukljuÄilo i zajedniÄki rad na softveru.
Ova saradnja je joÅ” uvek u povoju, ali ako Nissan i Honda potpiÅ”u ugovor, plan je da se napori kanaliÅ”u u āautomobilske softverske platforme, osnovne komponente povezane s elektromobilima i dopunske proizvodeā.
Deo vezan za softver bi mogao da se odnosi na bezbednost i tehnologije autonomne vožnje, buduÄi da se u pres materijalu koji su objavile obe kompanije govori o ānultom broju žrtava u saobraÄajnim incidentimaā. U to je takoÄe ukljuÄen zajedniÄki cilj vezan za dostizanje ugljeniÄne neutralnosti.
Po izveÅ”taju koji je objavila publikacija Nikkei Asia pre nekoliko dana, Nissan i Honda žele da razviju novu platformu ekskluzivno namenjenu elektriÄnim vozilima. Kolaboracija bi mogla da se proÅ”iri zajedniÄki inženjering u oblasti elektromobila. Pored toga, ove dve japanske kompanije mogle bi da iskoriste udružena sredstva za kupovinu zajedniÄkih elektriÄnih pogonskih sklopova i baterija.
Partnerstvo ne samo Å”to bi ubrzalo razvoj, veÄ bi snizilo troÅ”kove, kako na planu razvoja, tako i istraživanja. Honda viÅ”e ne saraÄuje s General Motorsom na zajedniÄkom razvijanju priuÅ”tivih elektriÄnih krosovera, tako da Äinjenica da je u potrazi za novim partnerom nije iznenaÄujuÄa. Saradnja s ameriÄkim gigantom Äe verovatno biti ograniÄena na Honda Prologue i Acuru ZDX na Ultium platformi.
Nissan ima partnera u Renaultu kada je reÄ o elektriÄnim automobilima i drugim tipovima vozila. Nova generacija Micre Äe u velikoj meri biti bazirana na novom Renaultu 5. KoristiÄe oko 80 odsto zajedniÄkih delova i u proizvodnju Äe uÄi 2026., u Renaultovoj fabrici u Duiju na severu Francuske.
S kineskom konkurencijom koja je sve intenzivnija, u vreme kada Volkswagen grupacija i Stellantis udvostruÄuju broj elektromobila, Nissan i Honda ne žele da zaostaju. MeÄutim, buduÄi da su Japanci tek potpisali memorandum o razumevanju, to znaÄi da zajedniÄki razvijen automobil, odnosno platforma, neÄe pristiÄi u narednih par godina, pod uslovom da se postigne konaÄan dogovor.