5.000.000 KM SA TOYOTAMA MIRAI – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Nemački pružalac usluge zajedničke vožnje CleverShuttle preÅ”ao je preko pet miliona kilometara sa svojom flotom Toyota Mirai, bez stvaranja bilo kakve Å”tetne emisije u okolini. Za dve i po godine CleverShuttle je svojim automobilima preÅ”ao Å”est i po udaljenosti od Zemlje do Meseca i natrag, pa je to postala najkoriŔćenija flota Toyota Mirai na svetu.

ā€žElektrična vozila s gorivnim ćelijama, kao Å”to je Toyota Mirai, postala su važan stub za nas zahvaljujući svojoj pouzdanosti. Omogućili su pružanje udobnih vožnji bezbrojnim putnicima, ispuÅ”tajući u okolinu samo vodenu paruā€œ – ističe Jan Hofmann, COO i suosnivač CleverShuttlea.

Ova saradnja pokrenuta je septembra 2017. s početnih 20 Toyota Mirai u Hamburgu, a njihova flota narasla je na 45 vozila u nekoliko gradova u Nemačkoj.
Kroz ovo razdoblje, nisu bile potrebne nikakve popravke, niti zamena delova, osim redovnog održavanja.

ā€žIskustvo stečeno sa pređenih pet miliona kilometara govori nam da su vozila s gorivnim ćelijama već sada savrÅ”eno pogodna za svakodnevnu upotrebuā€œ – kaže Ferry M.M. Franz, direktor Toyota Motor Europe u Berlinu, i naglaÅ”ava: ā€žNismo imali nikakvih tehničkih kvarova, a nesmanjene performanse gorivnih ćelija, s pređenih do 180.000 kilometara po vozilu do sada, demonstriraju zrelost i trajnost Toyotinog sistema gorivnih ćelijaā€œ.

Toyota Mirai predstavljena je 2014. godine, a u prodaji u Evropi je od 2015. Mogu je naručiti i fizička i pravna lica. Kao luksuzno vozilo sa četiri pojedinačna sediÅ”ta, ova limuzina nudi putnicima maksimalnu udobnost, uz najviÅ”u moguću pažnju prema okolini zahvaljujući pogonu koji ne emituje niÅ”ta Å”tetno u okolinu.

Zahteva samo vodonik kao gorivo, koji se pretvara u električnu energiju u gorivnim ćelijama, a koja zatim pokreće elektromotor snage 113 kW (154 KS).
Time se stvara samo vodena para. S jednim rezervoarom goriva Toyota Mirai prelazi do 500 kilometara, a dolivanje vodonika traje manje od tri minuta.

CleverShuttle je vodeći pružalac usluge zajedničke vožnje u Nemačkoj. Ova usluga kombinuje uslugu pojedinačnog vozača s ekoloÅ”ki povoljnom i cenovno prihvatljivom zajedničkom vožnjom za viÅ”e putnika. Ova usluga, u koju je, povrh Deutsche Bahna, japanska kompanija Mitsui uključena od 2019. godine, najviÅ”e svojih stranaka pronalazi među ljudima usmerenim na tehnologiju i zaÅ”titu okoline koji žele prevoz bez ispuÅ”tanja CO2.

Rezervacije se izvode putem aplikacije, vozač dolazi po stranke na željenom mestu, a zatim ih vozi do traženog odrediŔta.
Okupljanjem putnika sa sličnim pravcima kretanja, ova usluga osigurava niske cene koje su do 40 posto niže od uobičajenih cena prevoza za konvencionalni taksi.

Ovaj projekt je finansiran sredstvima Zajedničkog evropskog preduzeća za gorivne ćelije i vodonik 2 u okviru sporazuma broj 671438 i broj 700350. Ovo preduzeće dobija podrÅ”ku programa istraživanja i inovacija Evropske unije Horizon 2020, industrijske grupacije Hydrogen Europe i industrijske grupacije Hydrogen Europe Research.

PR saopŔtenje

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi