U potrazi za blagom – BMW 2002 Automatic – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Jedan od najtraženijih ā€žvintage” automobila na svetu, pravi kolekcionarski primerak i sportski automobil uređen kao limuzina – BMW ’02 je stvarao istoriju tokom 1960-ih i 1970-ih.

Danas je BMW E10 pravi klasični primerak BMW vozila i favorit mnogih kolekcionara, među kojima je Sebastijan Frenkel.

Koliko je zajednica “02ā€œ rasprostranjena na svetu govori to da je sam Frenkel svoj BMW 2002 Automatic kupio preko oglasa koji je na Fejsbuk stranicu postavio oglaÅ”avač iz Bejruta. ā€žFotografija me je potpuno oduÅ”evila, nisam mogao da prestanem da razmiÅ”ljam o njemuā€œ.

Sebastijanova povezanost sa Serijom ā€ž02ā€œ datira joÅ” iz 1972, godine kada je rođen i kada je njegov otac počeo zlatnu medalju kao učesnik na Olimpijskim igrama u Berlinu. Te godine je trku od 20 km predvodio narandžasti BMW 1602, prvi BMW sa elektro motorom.

Ova cela priča savrÅ”eno se uklapala sa njegovom straŔću za Serijom 02. Ovaj model je bio u proizvodnji od 1966. do 1977, a nastao je iz BMW modela New Class 1600. Sportski automobil srednje klase imao je agregat tipa M10 sa 4 cilindra. Imao je dvoja vrata i otuda i naziv modela koji se zavrÅ”avao na 02, baÅ” kao i kod modela proizvođenih od 1971. godine: BMW 1502, BMW 1602, BMW 1802, BMW 2002.

Prva dva broja u nazivu su se odnosila na kapacitet motora M10 (sa izuzetkom 1602 koji je imao ekonomični 1.6 litarski agregat).

BMW 2002 je sa kapacitetom od 2 litra i između 100KS (BMW 2002 Automatic) i 170KS (BMW 2002 Turbo) uÅ”ao u serijsku proizvodnju 1968. godine.

BMW Serija 3 zamenila je seriju ā€ž02ā€œ 1975. godine, a danas je tradicija ā€ž02ā€œ nastavljena kroz Seriju 2 coupe modele.

Nakon ujedinjenja Nemačke, Frenkel je radio za marketinÅ”ku agenciju i vozio Trabanta. Njegov kolega je imao BMW 02 Touring i preporučio mu je garažu koja je restaurirala ā€ž02ā€œ modele. Tamo je Frenkel kupio mint zeleni BMW 1502 sa 75KS 1990. godine i sređivao ga sa svojim prijateljem. Platio ga je samo 2.000 nemačkih maraka jer u to vreme modeli ā€ž02ā€œ nisu bili popularni. Danas koÅ”taju čak 10 ili 20 puta viÅ”e.

Uskoro stiglo je joÅ” modela ā€ž02ā€œ, a od kada je Frenkel osnovao svoju agenciju pa sve do 2001. godine vozio je Atlantic Blue model. Zatim je usledilo nekoliko godina bez modela ā€ž02ā€œ. ā€žZaključio sam da je to jednostavno pravi automobil za mene. Dizajn je bio sjajan, imao je uske ā€žbubrege”, okrugle zadnje farove. Stajao mi je kao salivenā€œ.

Ubrzo nakon Ŕto je na Fejsbuku ugledao oglas za BMW 2002 Automatic ispostavilo se da njegov prijatelj putuje poslovno u Liban, te ga je zamolio da umesto njega pogleda stanje automobila. Prijatelj je procenio da je veoma dobar, vozio ga je stariji gospodin duže od 20 godina. Diler ga je zatim otkupio, malo doterao i oglasio na Fejsbuku.

Frenkel je odmah zatim otputovao u Bejrut i kupio automobil. Organizovao je transport svog ā€žzlatnog primerka” u Nemačku. Iako je sam proces uključivao mnogo papirologije i troÅ”kova, nije morao da plati carinu na njega jer se automobil vodio kao nemačko kulturno nasleđe.

Frenkelu je ostalo da doradi neke detalje na svom najnovijem E10, a kaže da mu je važno da delovi budu dobri kao originalni, ne moraju izgledati kao da su upravo izaŔli iz fabrike, ali moraju biti iz istog perioda kao ovaj klasični primerak.

Posvećen sređivanju detalja koji su preostali, Frenkel zaključuje: ā€žUvideo sam da smo BMW 02 i ja stvoreni jedno za drugo.ā€œ

PR saopÅ”tenje – Delta Motors

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi