Jedan od najtraženijih āvintage” automobila na svetu, pravi kolekcionarski primerak i sportski automobil ureÄen kao limuzina – BMW ā02 je stvarao istoriju tokom 1960-ih i 1970-ih.
Danas je BMW E10 pravi klasiÄni primerak BMW vozila i favorit mnogih kolekcionara, meÄu kojima je Sebastijan Frenkel.
Koliko je zajednica “02ā rasprostranjena na svetu govori to da je sam Frenkel svoj BMW 2002 Automatic kupio preko oglasa koji je na Fejsbuk stranicu postavio oglaÅ”avaÄ iz Bejruta. āFotografija me je potpuno oduÅ”evila, nisam mogao da prestanem da razmiÅ”ljam o njemuā.
Sebastijanova povezanost sa Serijom ā02ā datira joÅ” iz 1972, godine kada je roÄen i kada je njegov otac poÄeo zlatnu medalju kao uÄesnik na Olimpijskim igrama u Berlinu. Te godine je trku od 20 km predvodio narandžasti BMW 1602, prvi BMW sa elektro motorom.

Ova cela priÄa savrÅ”eno se uklapala sa njegovom straÅ”Äu za Serijom 02. Ovaj model je bio u proizvodnji od 1966. do 1977, a nastao je iz BMW modela New Class 1600. Sportski automobil srednje klase imao je agregat tipa M10 sa 4 cilindra. Imao je dvoja vrata i otuda i naziv modela koji se zavrÅ”avao na 02, baÅ” kao i kod modela proizvoÄenih od 1971. godine: BMW 1502, BMW 1602, BMW 1802, BMW 2002.

Prva dva broja u nazivu su se odnosila na kapacitet motora M10 (sa izuzetkom 1602 koji je imao ekonomiÄni 1.6 litarski agregat).

BMW 2002 je sa kapacitetom od 2 litra i izmeÄu 100KS (BMW 2002 Automatic) i 170KS (BMW 2002 Turbo) uÅ”ao u serijsku proizvodnju 1968. godine.
BMW Serija 3 zamenila je seriju ā02ā 1975. godine, a danas je tradicija ā02ā nastavljena kroz Seriju 2 coupe modele.
Nakon ujedinjenja NemaÄke, Frenkel je radio za marketinÅ”ku agenciju i vozio Trabanta. Njegov kolega je imao BMW 02 Touring i preporuÄio mu je garažu koja je restaurirala ā02ā modele. Tamo je Frenkel kupio mint zeleni BMW 1502 sa 75KS 1990. godine i sreÄivao ga sa svojim prijateljem. Platio ga je samo 2.000 nemaÄkih maraka jer u to vreme modeli ā02ā nisu bili popularni. Danas koÅ”taju Äak 10 ili 20 puta viÅ”e.
Uskoro stiglo je joÅ” modela ā02ā, a od kada je Frenkel osnovao svoju agenciju pa sve do 2001. godine vozio je Atlantic Blue model. Zatim je usledilo nekoliko godina bez modela ā02ā. āZakljuÄio sam da je to jednostavno pravi automobil za mene. Dizajn je bio sjajan, imao je uske ābubrege”, okrugle zadnje farove. Stajao mi je kao salivenā.
Ubrzo nakon Ŕto je na Fejsbuku ugledao oglas za BMW 2002 Automatic ispostavilo se da njegov prijatelj putuje poslovno u Liban, te ga je zamolio da umesto njega pogleda stanje automobila. Prijatelj je procenio da je veoma dobar, vozio ga je stariji gospodin duže od 20 godina. Diler ga je zatim otkupio, malo doterao i oglasio na Fejsbuku.
Frenkel je odmah zatim otputovao u Bejrut i kupio automobil. Organizovao je transport svog āzlatnog primerka” u NemaÄku. Iako je sam proces ukljuÄivao mnogo papirologije i troÅ”kova, nije morao da plati carinu na njega jer se automobil vodio kao nemaÄko kulturno nasleÄe.

Frenkelu je ostalo da doradi neke detalje na svom najnovijem E10, a kaže da mu je važno da delovi budu dobri kao originalni, ne moraju izgledati kao da su upravo izaÅ”li iz fabrike, ali moraju biti iz istog perioda kao ovaj klasiÄni primerak.
PosveÄen sreÄivanju detalja koji su preostali, Frenkel zakljuÄuje: āUvideo sam da smo BMW 02 i ja stvoreni jedno za drugo.ā
PR saopÅ”tenje – Delta Motors







