Potpuno novi kompaktni SUV
⢠AutentiÄni SUV koji spaja sve prednosti Toyotinih manjih automobila i SUV nasleÄa
⢠Drugi model koji koristi Toyotinu GA-B platformu, pružajuÄi upeÄatljiv dizajn i dinamiÄne performanse
⢠Ima veÄe odstojanje od tla, inteligentni pogon na sva Äetiri toÄka i Äetvrtu generaciju Toyotine hibridne tehnologije
⢠Dizajniran i razvijen za Evropu, Yaris Cross Äe se proizvoditi u Francuskoj, s godiÅ”njim obimom koji Äe nadmaÅ”iti 150.000 primeraka
⢠Svetska premijera u aprilu 2020. godine, na evropskom tržiŔtu od 2021.
Savremeni život stalno postavlja nove izazove. Kada je reÄ o vožnji, to je okruženje u kojem vozaÄi sve viÅ”e cene robustnost i visoku poziciju kakve pruža SUV vozilo, ali prilagoÄeno gradskim ulicama s naglaskom na ekoloÅ”ke karakteristike.
Istovremeno, vozaÄi žele automobil sa stilom, koji se razlikuje od drugih, i koji može da ispuni brojne potrebe aktivnog životnog stila.
Upravo to su kvaliteti koje je Toyota ugradila u novi model Yaris Cross.
Novi Yaris Cross je dizajniran i razvijen za Evropu, kako bi ispunio posebne zahteve i sklonosti koje imaju kupci na tržiÅ”tu B-SUV klase vozila. Naravno, proizvodiÄe se u Evropi, u Toyotinoj fabrici u Francuskoj (Toyota Motor Manufacturing France -TMMF), uporedo s novom generacijom Yarisa, i to od 2021. godine.
Pravi hibrid, pravi SUV
Novi Yaris Cross nastavlja veliku tradiciju Toyotine napredne hibridne tehnologije, dizajna malih automobila i SUV naÄina konstrukcije.
Toyotin status svetskog predvodnika u tehnologiji hibridnih vozila bio je potvrÄen prvom primenom hibridnog sistema na vozilima B segmenta, na izvornom modelu Yaris Hybrid, 2012. godine. ZahvaljujuÄi tom nenadmaÅ”nom iskustvu, Yaris Cross je dobio novi hibridni pogon Äetvrte generacije, koji pruža izuzetne performanse i efikasnost.
Kao deo porodice Yaris, Yaris Cross je takoÄe konstruisan na Toyotinoj novoj GA-B platformi. I on deli dizajn nazvan āveliki maliā, kao i ostale osobine koje su krasile originalni Yaris, s obiljem unutraÅ”njeg prostora u okviru kompaktnih spoljaÅ”njih dimenzija.
Istovremeno, Yaris Cross je i pravi SUV, sa svim prednostima koje su ostvarene zahvaljujuÄi Toyotinom 25-ogodiÅ”njem iskustvu s modelom RAV4 ā koji je danas najprodavaniji SUV u svetu ā kao i s novijim, modernim i visokoefikasnim modelom C-HR. PoviÅ”ena pozicija vozaÄa i moguÄnost izbora AWD-i pametnog pogona na svim toÄkovima samo potvrÄuju sve prednosti njegovih SUV sposobnosti.
Novi Yaris Cross znaÄi da Äe Toyotina gama SUV modela obuhvatiti B, C i D segment.
Novi hibridni pogon
Yaris Cross Äe koristiti Äetvrtu generaciju Toyotine hibridne tehnologije. Toyota je prva uvela primenu pune hibridne tehnologije u B segment joÅ” 2012. godine, kada se pojavio Yaris Hybrid. Od tada je samo u Evropi prodato viÅ”e od pola miliona primeraka, Å”to ga Äini moÄnim alatom za izgradnju svesti i uvažavanje tehnologije od strane javnosti.
Yaris i Yaris Cross su prvi modeli koji koriste Toyotin 1,5-litarski hibridni sistem, koji je direktno razvijen iz veÄih motora zapremina 2,0 i 2,5 litra, koriÅ”Äenih u brojnim novim modelima kao Å”to su Corolla, C-HR, RAV4 i Camry. Sistem podrazumeva novi benzinski motor zapremine 1,5 l, s tri cilindra koji rade u Atkinsonovom ciklusu, precizno konstruisanih kako bi se Å”to viÅ”e smanjilo trenje i mehaniÄki gubici, uz omoguÄavanje optimalnog sagorevanja. Kao krajnji rezultat, dobijen je visok obrtni moment na niskom broju obrtaja motora, uz odliÄnu potroÅ”nju goriva. Toplotna efikasnost motora je 40%, Å”to je bolje i od uporednih dizel motora, Äime se osigurava velika uÅ”teda goriva, uz nisku emisiju CO2 gasova.
Novi hibridni sistem ima maksimalnu snagu od 116 KS. Posebna pažnja posveÄena je raspoloživosti te snage, kako bi sistem imao Å”to bolji odziv. Å to se tiÄe emisije Å”tetnih gasova, verzija s pogonom na prednje toÄkove emituje od 90 g/km ugljen-dioksida, dok AWD-i verzija izbacuje ispod 100 g/km.*
*NEDC povezane vrednosti; WLTP podaci kreÄu se od manje od 120 g/km za verziju na prednje toÄkove (FWD), i ispod 135 g/km za inteligentni pogon na svim toÄkovima (AWD-i); sve brojke su orijentacione do konaÄne homologacije.
Toyotina GA-B platforma
Yaris Cross koristi sve prednosti Toyotine GA-B platforme, baÅ” kao i klasiÄni hatchback blizanac. To obezbeÄuje visok nivo krutosti i dobar balans karoserije, dajuÄi automobilu dobar odziv i agilnost.
Potpuno gradski. Potpuno SUV
Toyota je konstruisala Yaris Cross kao pravi, ali umanjeni SUV, pružajuÄi vozaÄima automobil s poviÅ”enom vozaÄkom pozicijom, praktiÄnim reÅ”enjima i prostranom unutraÅ”njoÅ”Äu, a sve to u okviru skladnih dimenzija koje ga Äine pravim reÅ”enjem za gradske uslove vožnje.
Dizajn istiÄe sve klasiÄne kvalitete SUV vozila, s viÅ”om karoserijom, veÄim toÄkovima i Å”irim pneumaticima koji nagoveÅ”tavaju njegovu snagu i namenu.
Yaris Cross ima isto meÄuosovinsko rastojanje od 2560 milimetara, kao Yaris u verziji hatchback, ali je 240 mm duži, od Äega je 60 mm dodato na prednjem delu, a 180 mm na zadnjem delu, Å”to daje viÅ”e prostora u enterijeru. Odstojanje od tla je poveÄano za 30 mm, dok je vozilo viÅ”e za 90, a Å”ire za 20 milimetara.
Spoljne dimenzije (mm) Yaris Cross
Ukupna dužina 4.180
Ukupna Ŕirina 1.765
Ukupna visina 1.560
MeÄuosovinsko rastojanje 2.560
PraktiÄan i svestran
Kao i kod svakog pravog SUV vozila, posebna pažnja posveÄena je praktiÄnosti i prilagodljivosti.
Zadnja vrata opremljena su elektro-komandama, Å”to Äe pomoÄi kada su vam ruke pune. Prtljažnik ima moguÄnost podeÅ”avanja, bilo tako Å”to se pokretna platforma koristi da obezbedi stvari ispod, ili kao dodatni prostor za veÄe stvari. Osim toga, pokretna podna platforma može da se podeli na dva dela, istovremeno pružajuÄi i viÅ”e prostora i deo za smeÅ”tanje stvari u prostor ispod. Prtljažnik, takoÄe, ima novi Flex sistem pojaseva koji spreÄavaju kotrljanje stvari po prtljažniku tokom vožnje.
Yaris Cross je prostran koliko i praktiÄan. Bez obaranja sediÅ”ta i bez sklapanja pokrivaÄa prtljažnika, zapremina prtljažnog prostora iznosi 390 litara. Ukoliko je, meÄutim, potrebno viÅ”e prostora za teret, zadnja sediÅ”ta mogu da se preklope iz tri dela, u odnosu 40:20:40 kako bi se uskladile potrebe prevoza putnika i stvari.
Pametan pogon na sve toÄkove

Jedna od karakteristika koja krasi novi Yaris Cross, kao autentiÄni SUV, jeste moguÄnost izbora pametnog sistema pogona na svim toÄkovima ā jedinstveno reÅ”enje u ovoj klasi hibridnih vozila.
AWD-i pruža izvanrednu stabilnost i pogon u svakodnevnoj vožnji, u loÅ”im uslovima i na podlogama s niskim prianjanjem. To je elektriÄni sistem, kompaktniji i lakÅ”i od mehaniÄkih AWD sklopova, koji omoguÄava da Yaris Cross Hybrid AWD-i ima manju potroÅ”nju goriva i nižu emisiju CO2 od bilo kog konkurenta u B-SUV segmentu s pogonom na svim toÄkovima.
Sistem usmerava obrtni moment na zadnju osovinu prilikom usporavanja ili ubrzanja. UobiÄajeno, Yaris Cross pokreÄe prednje toÄkove, ali u sluÄaju nailaska na klizavu podlogu automatski se aktivira pogon na sva Äetiri toÄka. To važi za vožnju po, na primer, vlažnoj kaldrmi, pljusku, vlažnom ili utabanom snegu, po pesku i sl.
Napredni sistem pomoÄi vozaÄu
Osnova bezbednosti novog modela Yaris Cross krije se u primeni GA-B platforme, koja vozilu daje izuzetnu Ävrstinu karoserije. S namerom da ispuni najviÅ”e i najstrože standarde nezavisnih testova, njegovoj bezbednosti dodatno Äe doprineti aktivni sistem Toyota Safety Sense i napredne asistencije za vozaÄa, pomažuÄi mu da izbegne Å”irokog spektar uobiÄajenih rizika putem pravovremenih upozorenja, i, ukoliko je neophodno, aktiviranjem automatskog koÄenja i intervencijama na upravljanju.
Dizajn
Tokom procesa dizajniranja, Yaris Cross je na jednom mestu okupio veliki tim oba studija iz Evrope i Japana. Jedan Älan tog tima – Lance Scott, generalni direktor za dizajn Toyotinog studija EDD u Nici, u Francuskoj, opisao je raspoloženje koje je vladalo tokom rada na projektu:
āJoÅ” na poÄetku ovog procesa znali smo da je izgled prevashodni razlog kupovine vozila u B-SUV segmentu, ali da kupci takoÄe žele Å”to praktiÄniji automobil. Te krajnosti nije lako pomiriti, posebno ne u tako kompaktnom pakovanju.
Od samog poÄetka rada na konceptu dizajna, imali smo na umu evropske kupce, ali smo želeli da ih upoznamo joÅ” bolje. Zato smo ih anketirali kako bismo saznali kakav je životni stil realnog kupca, Å”ta im se sviÄa, kakve su im dnevne navike, i kako provode slobodno vreme.
S tim novim saznanjima, vratili smo se s entuzijazmom kreiranju automobila koji je trebalo da odražava osobenosti kupaca, pružajuÄi im uzbudljivu kombinaciju prefinjenosti i snage.
NaÅ” tim je koristio dve kljuÄne reÄi ā ārobustanā i āminimalanā, koje su, po naÅ”em miÅ”ljenju, mogle najbolje da objasne skladnost i pokretljivost, kao i veliÄinu i snagu kao odlike koje ima jedan SUV.

Slika dijamanta nam je pala na um od samog poÄetka rada na skicama spoljnog dizajna vozila. Vremenom smo skovali izraz āokretni dijamantā, kako bismo izrazili snagu, Ävrstinu i prvorazrednu karakteristiku dragog kamena koju smo preneli na živahan automobil, koji pruža zadovoljstvo u vožnji.
Gledano iz ptiÄje perspektive, ili iz ugla āplan viewā kako ga mi dizajneri zovemo, ārezali smoā ili ābrijaliā karoseriju kako bi dobili oblik dijamanta koji bi nam potom omoguÄio da naglasimo boÄne strane. Taj dijamantski oblik, s Äetiri naglaÅ”ena blatobrana, dao nam je energiÄan izgled, a istovremeno i snažan i prefinjen.
Naravno, hteli smo da automobil veÄ na prvi pogled izgleda kao SUV, pa smo zbog toga naglasili veÄe rastojanje od tla, Ävrstu horizontalnu liniju koja oslikava odliÄan balans, kao i skladne, velike ugaone blatobrane toÄkova, i, naravno, velike toÄkove⦠sve do 18 inÄa!

Prednji deo je takoÄe bio izuzetno važan za nas. Želeli smo da zadržimo prepoznatljivi gen koji deli cela Toyotina SUV gama, ali i da novi Yaris Cross stekne svoj liÄni identitet.
Nazad smo se fokusirali da automobilu omoguÄimo dobar stav na putu, s boÄnim detaljima koji daju utisak da je karoserija postavljena na toÄkove. Kombinacija horizontalnih zadnjih svetala i stakla jasno pokazuje pripadnost Yaris porodici, dok Å”ira i oÅ”trija zadnja vrata nagoveÅ”tavaju viÅ”e prostora u prtljažniku i praktiÄna reÅ”enja za svakodnevnu upotrebu.
KonaÄno, razmiÅ”ljajuÄi o boji, želeli smo neÅ”to Å”to bi u potpunosti bilo u skladu s idejom koju bi naÅ”i kupci cenili. PostojeÄi trendovi ukazuju na rast interesovanja za boju zlata i drugih plemenitih metala, ali smo mi želeli neÅ”to viÅ”e prirodno i urbano. Uz suptilan dodatak zelene boje na zlatnu osnovu, istovremeno prosvetljavajuÄi boju kako bi se pojaÄao utisak izgleda metala, dobili smo svež urbani, živopisni izgled koji zaokružuje spoljne linije. KonaÄan rezultat je boja koju smo nazvali Brass Gold.ā
Toyota oÄekuje godiÅ”nju proizvodnju od preko 150.000 primeraka modela Yaris Cross, iz fabrike TMMF Onnaing, blizu Valensijena, u Francuskoj, Äime bi uÄeÅ”Äe na tržiÅ”tu B-SUV automobila dostiglo viÅ”e od osam odsto.
PR SAOPÅ TENJE








