Toyota je preÅ”la simboliÄnu granicu od 15 miliona hibridnih vozila prodatih od predstavljanja legendarnog Priusa, prvog potpuno hibridnog automobila u masovnoj proizvodnji, 1997. godine.
Toyota je Å”irom sveta prodala preko 15 miliona hibridnih elektriÄnih vozila od predstavljanja Priusa 1997. godine do januara 2020. U Evropi je prodaja HEV (hibridnih elektriÄnih vozila) premaÅ”ila brojku od 2,8 miliona, zahvaljujuÄi Å”irokoj paleti od Äak 19 razliÄitih HEV modela marki Toyota i Lexus, Å”to je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne Toyotine prodaje.
Toyota C-HR Hybrid
Toyotina odluka o razvoju hibridnih elektriÄnih vozila je zapoÄela pre viÅ”e od 25 godina kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za razvoj automobila za 21. vek, automobila koji Äe smanjiti Å”tetnu emisiju. Prva generacija Priusa je predstavljena 1997. godine, u vreme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah pokretu za zaÅ”titu okoline. Danas, 15 miliona prodatih hibrida kasnije, Toyota je znaÄajno doprinela zaÅ”titi okoline jer je njena hibridna elektriÄna tehnologija do danas smanjila emisiju CO2 za viÅ”e od 120 miliona tona u celom svetu u poreÄenju s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila.
Toyota Prius
Izvorna vizija kompanije je omoguÄila Toyoti da postane predvodnik u zadovoljavanju strogih propisa o emisiji Å”irom sveta, āZahvaljujuÄi prodaji hibrida, Toyota je na dobrom putu da ispuni cilj od 95 g/km koji je EU odredila za 2020. i 2021. u Evropi, gde su propisi o CO2 najstroži na svetuā kaže Matt Harrison, IzvrÅ”ni potpredsednik Toyota Motor Europe (TME). āSem toga, naÅ”i puni hibridi su neverovatno efikasni u vožnji bez emisije u veÄini gradskih vožnjiā dodao je Harrison.
Toyota Camry Hybrid
Tokom ovog perioda, Toyota je doživela veliki rast potražnje za njenim hibridnim elektriÄnim vozilima pri Äemu je naÅ”a kombinovala inovativnu tehnologiju s emotivnim dizajnom zahvaljujuÄi uvoÄenju globalnih platformi TNGA. I nakon trenutne, 4. generacije hibridnog sitema, Toyota nastavlja usavrÅ”avanje svoje hibridne tehnologije radi postizanja joÅ” manje emisije i potroÅ”nje goriva. Danas su hibridna elektriÄna goriva povoljna, dostupna i praktiÄna za kupce na brojnim evropskim tržiÅ”tima.
Hibrid prirodno vodi do BEV i FCEV
Iako Toyota veruje da su HEV kljuÄni deo buduÄe ukupne raspodele elektrifikovanih vozila, dve decenije iskustva u elektrifikaciji ima znaÄajnu ulogu i u Toyotinoj strategiji raznovrsnih pogonskih sklopova. Kompanija obezbeÄuje i nastaviÄe da obezbeÄuje razne vrste elektrifikovanih vozila radi smanjenja emisije na bazi propisa, infrastrukture tržiÅ”ta i, na kraju, potražnje. Toyota ne zagovara scenario āpobednik uzima sveā, nego vidi buduÄnost u kojoj Äe razliÄite tehnologije elektrifikacije imati svoju ulogu, ukljuÄujuÄi hibridna elektriÄna vozila (HEV), plug-in hibridna elektriÄna vozila (PHEV) i baterijska elektriÄna vozila (BEV).
Shigeki Terashi, IzvrÅ”ni direktor Toyota Motor Corporation (TMC): āNaravno, moramo naporno da radimo kako bismo poboljÅ”ali performanse baterije i smanjili troÅ”kove (baterijskih vozila ā BEV), i upravo to Äinimo. Ali, moramo da izbegavamo rad bez plana dok ne savladamo prepreke vezane uz BEV i FCEV. U meÄuvremenu, možemo doprineti nastavkom rada na naÅ”im HEV.ā
Kao rezultat svog dugogodiÅ”njeg iskustva s hibridnim elektriÄnim vozilima, kompanija ima veliku prenosivu struÄnost u baznim tehnologijama elektrifikacije koje su zajedniÄke svim verzijama elektrifikovanih pogonskih sklopova zbog Äega su na predvodniÄkom mestu za buduÄnost elektrifikacije. ViÅ”e od dve decenije neprekidnog razvoja elektromotora, baterija i upravljaÄkih sklopova Toyota je nauÄila kako upravljati i efikasno koristiti energiju nudeÄi niz elektrifikovanih opcija za kupce Toyote i Lexusa kroz hibridne i plug-in verzije, baterijska elektriÄna vozila te vozila sa vodonikovim gorivim Äelijama odn: HEVs, PHEVs, BEVs and FCEVs.
Zbog ostvarivanja svoje vizije u Evropi, Toyota planira da uvede na tržiÅ”te 40 novih ili osveženih elektrifikovanih vozila do 2025., ukljuÄujuÄi i bar 10 vozila sa emisijom koja iznosi 0 g/Co2 (ZEV ā Zero Emission Vehicle). Toyoti Äe hibridna elektriÄna vozila ostati kljuÄni deo ponude, s najveÄim udelom, jer ona zadovoljavaju potrebe stranaka i pomažu u smanjenju emisije. Ovo je bio cilj kompanije joÅ” od predstavljanja Priusa, pre viÅ”e od 20 godina, a krajnji cilj kompanije je ostvarenje nulte emisije, u Å”irokoj primeni u druÅ”tvu i proizvedeno na održiv naÄin.
Izvor: PR Toyota / Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs








