Toyota prodala preko 15 miliona hibridnih vozila – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Toyota je preŔla simboličnu granicu od 15 miliona hibridnih vozila prodatih od predstavljanja legendarnog Priusa, prvog potpuno hibridnog automobila u masovnoj proizvodnji, 1997. godine.

Toyota je Å”irom sveta prodala preko 15 miliona hibridnih električnih vozila od predstavljanja Priusa 1997. godine do januara 2020. U Evropi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premaÅ”ila brojku od 2,8 miliona, zahvaljujući Å”irokoj paleti od čak 19 različitih HEV modela marki Toyota i Lexus, Å”to je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne Toyotine prodaje.

Toyota C-HR Hybrid
Toyotina odluka o razvoju hibridnih električnih vozila je započela pre viÅ”e od 25 godina kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za razvoj automobila za 21. vek, automobila koji će smanjiti Å”tetnu emisiju. Prva generacija Priusa je predstavljena 1997. godine, u vreme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah pokretu za zaÅ”titu okoline. Danas, 15 miliona prodatih hibrida kasnije, Toyota je značajno doprinela zaÅ”titi okoline jer je njena hibridna električna tehnologija do danas smanjila emisiju CO2 za viÅ”e od 120 miliona tona u celom svetu u poređenju s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila.

Toyota Prius
Izvorna vizija kompanije je omogućila Toyoti da postane predvodnik u zadovoljavanju strogih propisa o emisiji Å”irom sveta, ā€žZahvaljujući prodaji hibrida, Toyota je na dobrom putu da ispuni cilj od 95 g/km koji je EU odredila za 2020. i 2021. u Evropi, gde su propisi o CO2 najstroži na svetuā€œ kaže Matt Harrison, IzvrÅ”ni potpredsednik Toyota Motor Europe (TME). ā€žSem toga, naÅ”i puni hibridi su neverovatno efikasni u vožnji bez emisije u većini gradskih vožnjiā€œ dodao je Harrison.

Toyota Camry Hybrid
Tokom ovog perioda, Toyota je doživela veliki rast potražnje za njenim hibridnim električnim vozilima pri čemu je naÅ”a kombinovala inovativnu tehnologiju s emotivnim dizajnom zahvaljujući uvođenju globalnih platformi TNGA. I nakon trenutne, 4. generacije hibridnog sitema, Toyota nastavlja usavrÅ”avanje svoje hibridne tehnologije radi postizanja joÅ” manje emisije i potroÅ”nje goriva. Danas su hibridna električna goriva povoljna, dostupna i praktična za kupce na brojnim evropskim tržiÅ”tima.

Hibrid prirodno vodi do BEV i FCEV

Iako Toyota veruje da su HEV ključni deo buduće ukupne raspodele elektrifikovanih vozila, dve decenije iskustva u elektrifikaciji ima značajnu ulogu i u Toyotinoj strategiji raznovrsnih pogonskih sklopova. Kompanija obezbeđuje i nastaviće da obezbeđuje razne vrste elektrifikovanih vozila radi smanjenja emisije na bazi propisa, infrastrukture tržiÅ”ta i, na kraju, potražnje. Toyota ne zagovara scenario ā€žpobednik uzima sveā€œ, nego vidi budućnost u kojoj će različite tehnologije elektrifikacije imati svoju ulogu, uključujući hibridna električna vozila (HEV), plug-in hibridna električna vozila (PHEV) i baterijska električna vozila (BEV).

Shigeki Terashi, IzvrÅ”ni direktor Toyota Motor Corporation (TMC): ā€žNaravno, moramo naporno da radimo kako bismo poboljÅ”ali performanse baterije i smanjili troÅ”kove (baterijskih vozila – BEV), i upravo to činimo. Ali, moramo da izbegavamo rad bez plana dok ne savladamo prepreke vezane uz BEV i FCEV. U međuvremenu, možemo doprineti nastavkom rada na naÅ”im HEV.ā€

Kao rezultat svog dugogodiÅ”njeg iskustva s hibridnim električnim vozilima, kompanija ima veliku prenosivu stručnost u baznim tehnologijama elektrifikacije koje su zajedničke svim verzijama elektrifikovanih pogonskih sklopova zbog čega su na predvodničkom mestu za budućnost elektrifikacije. ViÅ”e od dve decenije neprekidnog razvoja elektromotora, baterija i upravljačkih sklopova Toyota je naučila kako upravljati i efikasno koristiti energiju nudeći niz elektrifikovanih opcija za kupce Toyote i Lexusa kroz hibridne i plug-in verzije, baterijska električna vozila te vozila sa vodonikovim gorivim čelijama odn: HEVs, PHEVs, BEVs and FCEVs.

Zbog ostvarivanja svoje vizije u Evropi, Toyota planira da uvede na tržiÅ”te 40 novih ili osveženih elektrifikovanih vozila do 2025., uključujući i bar 10 vozila sa emisijom koja iznosi 0 g/Co2 (ZEV – Zero Emission Vehicle). Toyoti će hibridna električna vozila ostati ključni deo ponude, s najvećim udelom, jer ona zadovoljavaju potrebe stranaka i pomažu u smanjenju emisije. Ovo je bio cilj kompanije joÅ” od predstavljanja Priusa, pre viÅ”e od 20 godina, a krajnji cilj kompanije je ostvarenje nulte emisije, u Å”irokoj primeni u druÅ”tvu i proizvedeno na održiv način.

Izvor: PR Toyota / Autonet.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi