⢠Sve tajne novog Spoiler ad Assetto Variabile postavljenog na legendarni Abarth 695 70° Anniversario.
⢠Testiran u FCA aerotunelu u Orbasanu, u blizini Torina, i na stazi Vallelunga u blizini Rima, Spoiler ad Assetto Variabile poboljŔava držanje na putu na brzim, meŔovitim stazama, i stabilnost pri velikim brzinama
⢠Potraga za performansama, ukljuÄujuÄi stalno unapreÄivanje aerodinamike, oliÄena je 1960-ih u aerodinamiÄnom ātorpedoā modelu Abarth 1000 Bialbero Record (1960) i poznatom Abarth 1000 Corsa (iz 1966.), prvim modelom sa spojlerom od smole.
Karlo Abartov ākoncept performansiā iÅ”ao je mnogo dalje od potrage za Äistom snagom, maksimalnom brzinom i ubrzanjem. Njegove misli su bile usmerene na ukupne performanse, i zato omoguÄile istraživanje i razvoj inovativnih tehniÄkih reÅ”enja, kako bi se unapredila aerodinamika, prianjanje na stazu i snaga koÄnica.
āU istom tom duhu, proizveli smo Spoiler ad Assetto Variabile, koji je debitovao pre nekoliko meseci na ograniÄenoj seriji Abarth 695 70° Anniversario,ā rekao je Luka Napolitano, direktor brendova FIAT i Abarth za regione Evrope, Bliskog Istoka i Afrike. āU pitanju je jedno od najboljih i najpoznatijih reÅ”enja za automobil za puteve, razvijen na osnovi filozofije naÅ”eg osnivaÄa, koji je prouÄavao aerodinamiku na stazi i obiÄnim putevima. SuÅ”tina primene aerodinamike može se videti na poznatom, viÅ”estruko nagraÄivanom modelu iz 1950. godine, āsrebrnom torpeduā Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina, koji je oborio viÅ”e rekorda brzine, i kasnije, u podjednako slavnom modelu iz 1966. Abarth 1000 Corsa, koji je jedan od prvih automobila sa spojlerom od smole.ā
Novi model Abarth 695 70° Anniversario predstavlja omaž tom rekordu s novim Spoiler ad Assetto Variabile, trkaÄkom komponentom u tipiÄnom Abarth stilu koja takoÄe podseÄa i na spojler Lancia Delta Integrale iz 1980-ih, koji je izazivao oseÄaj prave reli vožnje na putu.
Spoiler ad Assetto Variabile i sve njegove tajne
Kao plod rada Abarth-ovih inženjera u FCA aerotunelu u Orbasanu, u blizini Torina, i na stazi Vallelunga u blizini Rima, Spoiler ad Assetto Variabile unapreÄuje aerodinamiÄne performanse automobila, i zato poboljÅ”ava držanje na brzim i meÅ”ovitim stazama, kao i stabilnost pri velikim brzinama. Za Karla Abarta, performanse su bile konstantan cilj, posebno na trkaÄkoj stazi. BaÅ” kao u trci, gde nije neobiÄno da se vidi kako tehniÄari ruÄno podeÅ”avaju ugao spojlera tako da vozaÄ može da koriguje ponaÅ”anje automobila u skladu sa stazom i sopstvenim stilom vožnje, spojler postavljen na Abarth 695 70° Anniversario može da se ruÄno podeÅ”ava, u 12 pozicija, sa uglom od 0° do 60°. Kako bi se ponudila maksimalna fleksibilnost, vozaÄi imaju opciju da podese spojler u odnosu na stazu koju Äe odabrati, kao i da ga pozicioniraju kako žele, nezavisno od performansi.
Sa maksimalnim nagibom (60°), pri brzini od 200 km/h, spojler poveÄava aerodinamiÄko optereÄenje na 42 kg. Posebno na brzim, meÅ”ovitim stazama, ovo obezbeÄuje izuzetnu dinamiku vozila i poboljÅ”anu stabilnost pri veÄim brzinama. Konkretan primer toga bila bi ārimska krivinaā na stazi Vallelunga. Spoiler ad Assetto Variabile može da smanji korekciju skretanja za skoro 40% radi āÄistijeā i efikasnije vožnje, dajuÄi vozaÄu viÅ”e samopouzdanja kako bi pomerio granice. Optimizacija aerodinamike takoÄe utiÄe na akustiku, koja je podeÅ”ena idealno tako da bi se smanjile turbulencije, radi komfornije vožnje.
Da bi dostigao tako visok tehniÄki nivo, novi Abarth 695 70° Anniversario je testiran u aerodinamiÄnom aerotunelu u Orbasanu, južno od Torina, gde FCA testira svoja vozila. Ovaj centar za izvrsnost omoguÄio je da se razvije i testira Spoiler ad Assetto Variabile na modelu Abarth 695 70° Anniversario, u svim moguÄim konfiguracijama i pri razliÄitim uslovima visine vozila.
Aerodinamika i njene prve primene, prvi spojler od smole za trkaÄki Abarth model iz 1966.
Od 1956. do 1966. godine, āÅ korpionā modeli su oborili 133 rekorda, Å”to je rezultat ekstremne upotrebe koncepta i zakona aerodinamike. Ovaj sjajni istorijat obuhvata i 8 neverovatnih rekorda koje je oborio Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina godine 1960. Prvenstveno zahvaljujuÄi upotrebi zakona aerodinamiÄke efikasnosti, Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina je odmah nazvan āsrebrni torpedoā zbog svog glatkog izgleda. Razvijen je u aerotunelu na PolitehniÄkom univerzitetu u Torinu, a njegova nova aerodinamika dostizala je neverovatni koeficijent Äeonog otpora (Cx) od 0,20.
MeÄutim, joÅ” na osnovu osnivaÄevog slogana ānedelja na stazi, ponedeljak u kancelarijiā, pokazalo se da je neophodno da se unapredi i aerodinamika āobiÄnihā trkaÄkih automobila, takoÄe. Abarth je to postigao kombinujuÄi rad sa zvaniÄnim timom i proizvodnju trkaÄkih komponenti sa sportskim i komercijalnim uspesima. Do 1970-ih, Abarth-ovi sportski paketi za modifikaciju pretvarali su gradske automobile u pobednike trka, omoguÄivÅ”i mnogim mladim vozaÄima da zapoÄnu uspeÅ”nu karijeru u trkanju.
Prvi model koji je iskoristio ova saznanja iz aerodinamike bio je Abarth 1000 Corsa (trkaÄka verzija putniÄkog 600). Godine 1962, njegove pobede su bile Äeste, i prolazio je kroz finiÅ” s poznatom otvorenom zadnjom delom koji, pored Å”to je oslobaÄalo toplotu motora, jasno predstavljala i aerodinamiÄku prednost.
Genijalni Abarth je onda napravio spojler od smole 1966. godine postavÅ”i jedna od prvih kompanija koja je upotrebila tu komponentu na automobilu. Model Abarth 695 70° Anniversario Spoiler ad Assetto Variabile predstavlja omaž ovom rekordu, dokazujuÄi da su trkaÄke staze uvek bile idealan poligon gde se brend Abarth oproba, kako bi testirao tehniÄka i tehnoloÅ”ka reÅ”enja pre ugradnje na āÅ korpionā modele.
Torino, maj, 2020. godine
PR saopÅ”tenje – FCA Srbija