Kako je nastao spojler 100% u izradi brenda Abarth – AutoMotoShow.rs
Banner Top

• Sve tajne novog Spoiler ad Assetto Variabile postavljenog na legendarni Abarth 695 70° Anniversario.
• Testiran u FCA aerotunelu u Orbasanu, u blizini Torina, i na stazi Vallelunga u blizini Rima, Spoiler ad Assetto Variabile poboljÅ”ava držanje na putu na brzim, meÅ”ovitim stazama, i stabilnost pri velikim brzinama

• Potraga za performansama, uključujući stalno unapređivanje aerodinamike, oličena je 1960-ih u aerodinamičnom ā€žtorpedoā€œ modelu Abarth 1000 Bialbero Record (1960) i poznatom Abarth 1000 Corsa (iz 1966.), prvim modelom sa spojlerom od smole.

Karlo Abartov ā€žkoncept performansiā€œ iÅ”ao je mnogo dalje od potrage za čistom snagom, maksimalnom brzinom i ubrzanjem. Njegove misli su bile usmerene na ukupne performanse, i zato omogućile istraživanje i razvoj inovativnih tehničkih reÅ”enja, kako bi se unapredila aerodinamika, prianjanje na stazu i snaga kočnica.

ā€žU istom tom duhu, proizveli smo Spoiler ad Assetto Variabile, koji je debitovao pre nekoliko meseci na ograničenoj seriji Abarth 695 70° Anniversario,ā€œ rekao je Luka Napolitano, direktor brendova FIAT i Abarth za regione Evrope, Bliskog Istoka i Afrike. ā€žU pitanju je jedno od najboljih i najpoznatijih reÅ”enja za automobil za puteve, razvijen na osnovi filozofije naÅ”eg osnivača, koji je proučavao aerodinamiku na stazi i običnim putevima. SuÅ”tina primene aerodinamike može se videti na poznatom, viÅ”estruko nagrađivanom modelu iz 1950. godine, ā€žsrebrnom torpeduā€œ Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina, koji je oborio viÅ”e rekorda brzine, i kasnije, u podjednako slavnom modelu iz 1966. Abarth 1000 Corsa, koji je jedan od prvih automobila sa spojlerom od smole.ā€œ

Novi model Abarth 695 70° Anniversario predstavlja omaž tom rekordu s novim Spoiler ad Assetto Variabile, trkačkom komponentom u tipičnom Abarth stilu koja takođe podseća i na spojler Lancia Delta Integrale iz 1980-ih, koji je izazivao osećaj prave reli vožnje na putu.

Spoiler ad Assetto Variabile i sve njegove tajne

Kao plod rada Abarth-ovih inženjera u FCA aerotunelu u Orbasanu, u blizini Torina, i na stazi Vallelunga u blizini Rima, Spoiler ad Assetto Variabile unapređuje aerodinamične performanse automobila, i zato poboljÅ”ava držanje na brzim i meÅ”ovitim stazama, kao i stabilnost pri velikim brzinama. Za Karla Abarta, performanse su bile konstantan cilj, posebno na trkačkoj stazi. BaÅ” kao u trci, gde nije neobično da se vidi kako tehničari ručno podeÅ”avaju ugao spojlera tako da vozač može da koriguje ponaÅ”anje automobila u skladu sa stazom i sopstvenim stilom vožnje, spojler postavljen na Abarth 695 70° Anniversario može da se ručno podeÅ”ava, u 12 pozicija, sa uglom od 0° do 60°. Kako bi se ponudila maksimalna fleksibilnost, vozači imaju opciju da podese spojler u odnosu na stazu koju će odabrati, kao i da ga pozicioniraju kako žele, nezavisno od performansi.

Sa maksimalnim nagibom (60°), pri brzini od 200 km/h, spojler povećava aerodinamičko opterećenje na 42 kg. Posebno na brzim, meÅ”ovitim stazama, ovo obezbeđuje izuzetnu dinamiku vozila i poboljÅ”anu stabilnost pri većim brzinama. Konkretan primer toga bila bi ā€žrimska krivinaā€œ na stazi Vallelunga. Spoiler ad Assetto Variabile može da smanji korekciju skretanja za skoro 40% radi ā€žÄistijeā€œ i efikasnije vožnje, dajući vozaču viÅ”e samopouzdanja kako bi pomerio granice. Optimizacija aerodinamike takođe utiče na akustiku, koja je podeÅ”ena idealno tako da bi se smanjile turbulencije, radi komfornije vožnje.

Da bi dostigao tako visok tehnički nivo, novi Abarth 695 70° Anniversario je testiran u aerodinamičnom aerotunelu u Orbasanu, južno od Torina, gde FCA testira svoja vozila. Ovaj centar za izvrsnost omogućio je da se razvije i testira Spoiler ad Assetto Variabile na modelu Abarth 695 70° Anniversario, u svim mogućim konfiguracijama i pri različitim uslovima visine vozila.

Aerodinamika i njene prve primene, prvi spojler od smole za trkački Abarth model iz 1966.

Od 1956. do 1966. godine, ā€žÅ korpionā€œ modeli su oborili 133 rekorda, Å”to je rezultat ekstremne upotrebe koncepta i zakona aerodinamike. Ovaj sjajni istorijat obuhvata i 8 neverovatnih rekorda koje je oborio Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina godine 1960. Prvenstveno zahvaljujući upotrebi zakona aerodinamičke efikasnosti, Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina je odmah nazvan ā€žsrebrni torpedoā€œ zbog svog glatkog izgleda. Razvijen je u aerotunelu na Politehničkom univerzitetu u Torinu, a njegova nova aerodinamika dostizala je neverovatni koeficijent čeonog otpora (Cx) od 0,20.

Međutim, joÅ” na osnovu osnivačevog slogana ā€žnedelja na stazi, ponedeljak u kancelarijiā€œ, pokazalo se da je neophodno da se unapredi i aerodinamika ā€žobičnihā€œ trkačkih automobila, takođe. Abarth je to postigao kombinujući rad sa zvaničnim timom i proizvodnju trkačkih komponenti sa sportskim i komercijalnim uspesima. Do 1970-ih, Abarth-ovi sportski paketi za modifikaciju pretvarali su gradske automobile u pobednike trka, omogućivÅ”i mnogim mladim vozačima da započnu uspeÅ”nu karijeru u trkanju.

Prvi model koji je iskoristio ova saznanja iz aerodinamike bio je Abarth 1000 Corsa (trkačka verzija putničkog 600). Godine 1962, njegove pobede su bile česte, i prolazio je kroz finiÅ” s poznatom otvorenom zadnjom delom koji, pored Å”to je oslobađalo toplotu motora, jasno predstavljala i aerodinamičku prednost.

Genijalni Abarth je onda napravio spojler od smole 1966. godine postavÅ”i jedna od prvih kompanija koja je upotrebila tu komponentu na automobilu. Model Abarth 695 70° Anniversario Spoiler ad Assetto Variabile predstavlja omaž ovom rekordu, dokazujući da su trkačke staze uvek bile idealan poligon gde se brend Abarth oproba, kako bi testirao tehnička i tehnoloÅ”ka reÅ”enja pre ugradnje na ā€žÅ korpionā€œ modele.

Torino, maj, 2020. godine

PR saopÅ”tenje – FCA Srbija

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi