⢠Za novi Clio Renault od danas na domaÄe tržiÅ”te uvodi novi benzinsko-plinski motor TCe 100 LPG
⢠Ovaj motor nudi bolje performanse uz istovremeno smanjenje potroÅ”nje goriva i emisija CO2, a proizvodi se u slovenaÄkoj fabrici Revoz u Novom mestu
⢠Dvogorivni motori su dokazano reÅ”enje: jednostavni su za upotrebu, pristupaÄni i Å”tedljivi
⢠Novi Clio Tce 100 LPG u Srbiji je dostupan po ceni od 13.990ā¬
Sa danaÅ”njim danom u domaÄoj prodajnoj Renaultovoj mreži se otvaraju narudžbine za Clio sa trocilindriÄnim motorom sa turbopunjaÄem TCe 100 LPG. Osim bržim odzivom i snažnijim ubrzanjima, uz najveÄi obrtni moment od 170 Nm pri 2000 o/min, motor se odlikuje okretnoÅ”Äu, Å”tedljivoÅ”Äu i emisijama CO2 nižim za 8% u odnosu na benzinsku verziju.
PristupaÄna i Å”tedljiva tehnologija
Renault nudi novi Clio sa pogonom na plin po ceni od 13.990⬠uz jednaku pouzdanost i bez dodatnih troŔkova u poredjenju sa vozilima opremljenima benzinskom verzijom motora.
Cena autoplina donosi znatno veÄe uÅ”tede (njegova cena je viÅ”e nego upola niža od cene benzinskog ili dizel goriva po litru). U Srbiji se cene plina kreÄu oko 66,40 rsd po litru za razliku od cene benzina koje se kreÄu od 123,40 rsd do 128,90 rsd. Iako je proseÄna potroÅ”nja motora sa pogonom na plin neÅ”to veÄa, ukupni troÅ”ak goriva po kilometru je niži za 30% u odnosu na benzinski motor, a do Äak 8% u odnosu na dizel motor
NeograniÄena mobilnost
Vozilo se može pokretati na benzinski ili plinski pogon. Opremljeno je sa dva odvojena rezervoara, jednim za benzin i jednim za plin. Vozilo uz oba napunjena rezervoara može da predje viÅ”e od 1000 km. Ovakav naÄin rada omoguÄava gotovo neograniÄenu vožnju: benzin je dostupan na svim benzinskim pumpama, dok je plin u Evropi dostupan na svakoj Äetvrtoj benzinskoj pumpi kao i na veÄini pumpi u Srbiji. Uz to, vozila sa plinskim pogonom mogu da pristupe podzemnim garažama zahvaljujuÄi ugraÄenim sigurnosnim karakteristikama (zaÅ”titni ventil, nepovratni ventil i ograniÄeno punjenje rezervoara do najviÅ”e 80 %).
Dokazana i sigurna tehnologija, usavrŔavana godinama
Uradnja plinskog pogona u automobil se obavlja se direktno u fabrici. Za kupce to znaÄi sledeÄe: jednostavno naruÄivanje bez dodatnih kaÅ”njenja i komunikacija sa samo jednom struÄnom osobom u Renaultovoj mreži, zaduženom za garanciju i održavanje vozila. Benzinski motor je od poÄetka konstruisan tako da omoguÄi pogon na plin. Dodatni rezervoar za plin je izraÄen od Ävrstog Äelika i ugraÄen na mesto rezervnog toÄka kako ne bi dolazio u kontakt sa rezervoarom za benzin. Nepovratni ventil, ograniÄeno punjenje rezervoara do najviÅ”e 80%, ograniÄenje protoka goriva, solenoidni ventil i sigurnosni ventil upotpunjuju tehniÄki sistem.
Gotovo 15 miliona vozila u Evropskoj uniji ima plinski pogon, dok je takvih vozila u svetu 26 miliona. Renault nudi pogon na plin joÅ” od 2010.
Jednostavna tehnologija
Upotreba je jednostavna za vozaÄa. Prebacivanje sa benzinskog na plinski pogon i obrnuto se postiže na dva naÄina: ruÄno, pritiskom tipke smeÅ”tene u putniÄkom prostoru (odabrani naÄin primenjuje se i tokom sledeÄeg pokretanja vozila) ili automatski, kada se rezervoar plina isprazni. Poseban pokazivaÄ prikazuje nivo napunjenosti rezervoara plina. Punjenje rezervoara plina (32 l na novom Cliju) takoÄe je brzo i jednostavno (traje samo dva minuta).
Druga prednost ove izvanredne integracije jeste zadržavanje postojeÄe zapremine prtljažnika iznad nivoa podnice (na mesto rezervnog toÄka je postavljen rezervoar plina).
Proizveden u Sloveniji
Renault Clio Tce 100 LPG proizvodi se u fabrici Revoz u Novom mestu. Serijsku verziju je Revoz poÄeo da proizvodi u januaru ove godine i do sada su proizveli 1.400 vozila sa ovim pogonom. Glavna tržiÅ”ta za ovaj model su Italija, Å panija, Poljska, Francuska i Portugalija.
Prema navodima iz Revoza, uvoÄenje ovog motora i celokupnog sistema u proizvodnju je bilo vrlo složeno. Ostvarena je potpuna intergracija u postojeÄi proizvodni proces Å”to znaÄi da se svi sastavni delovi, ukljuÄujuÄi i rezervoar plina, neposredno sastavljaju na istoj liniji kao i ostali modeli tako da model sa pogonom na plin izlazi sa proizvodne trake u celosti dovrÅ”en. Sastavljanje i testiranje serijskog vozila sa pogonom na plin traje oko pola sata duže nego kod drugih verzija.
Cene u Srbiji
Narudžbine za novi Clio TCe 100 LPG otvaraju se 1. juna 2020. i ova verzija ukljuÄena u generalnu komercijalnu akciju koja važi i za ostale verzije.
Cena sa carinskim troÅ”kovima, popustom, PDV-om i ukljuÄenim letnjim bonusom Novi Clio LPG:
Zen 13.990ā¬
Intens 15.590ā¬
PotroŔnja goriva i emisija (po WLTP) Novi Clio LPG
CO2 (g/km, benzin / autoplin) 122 / 110
U kombinovanom ciklusu (l/100km, benzin / autoplin) 5,4 / 7,7
PR saopŔtenje







