Nova tehnologija elektriÄnih vozila za upravljanje na svim toÄkovima poboljÅ”ava performanse upravljanja, koÄenja, skretanja i podiže samopouzdanje za svakodnevnu vožnju.
Otkako je pre deset godina Nissan predstavio LEAF, prvo elektriÄno vozilo serijske proizvodnje, proizvoÄaÄi elektriÄnih vozila sve su viÅ”e okrenuti snažnim performansama. Kombinacija elektriÄnog motora i paketa baterija donosi ubrzanje i obrtnog momenta koji je nekad bio rezervisan za superautomobile i brze vozove. Iako nesumnjivo postoji ushiÄenje, Nissan primenjuje umeren pristup orijentisan na korisnika ā ne samo na brzinu ā sa najnovijom tehnologijom elektriÄnog pogonskog sklopa.
Njen naziv je e-4ORCE, revolucionarna nova tehnologija za kontrolu svih toÄkova koja pomaže vozaÄima svih nivoa iskustva i ohrabruje ih tako Å”to sve vreme isporuÄuje maksimalni obrtni momenat na sva Äetiri toÄka, kao i uravnoteženu, predvidivu snagu u svakoj situaciji.
Slovo āeā u nazivu e-4ORCE odnosi se na Nissanov 100% sistem pogona elektromotorom. ReÄ ā4ORCEā (koje se izgovara force ā Å”to na engleskom znaÄi snaga) odnosi se na fiziÄku snagu i energiju vozila, dok broj ā4ā predstavlja kontrolu na sva Äetiri toÄka.
Trenutno u zavrÅ”noj fazi razvoja, Nissanova tehnologija e-4ORCE za kontrolu na sva Äetiri toÄka uspostavlja ravnotežu izmeÄu moÄnih performansi i do sada neviÄene kontrole ā pruža uzbuÄenje pri svakom stisku papuÄice gasa, a istovremeno obezbeÄuje komfor za svakoga u vozilu. UpravljajuÄi izlaznom snagom i performansama koÄenja za maksimalnu glatkoÄu i stabilnost, tehnologija e-4ORCE pruža veÄe samopouzdanje vozaÄu tako Å”to prati željenu liniju vožnje na raznim povrÅ”inama, tako da vozaÄ ne mora da menja stil vožnje ili ulazne parametre.
Tokom Sajma automobile u Tokiju 2019. kao i Sajma tehnologija i inovacija CES u Las Vegasu ranije ove godine, Nissan je demonstritao tehnologiju e-4ORCE u posebno napravljenom test automobilu koristeÄi model LEAF e+ kako bi omoguÄio vozaÄima da iskuse potencijal tehnologije. U skladu sa temom ākontrole sva Äetiri toÄkaā, postoji Äetiri naÄina na koje e-4ORCE tehnologija podržava vozaÄe:
1. Potpuno elektriÄni sistem: Jednostavno reÄeno, tehnologija e-4ORCE je napredni sistem izgraÄen na osnovu dvostrukog pogona. Sve do sada, Nissanova elektriÄna vozila su koristila jedan elektriÄni motor, uglavnom sa pogonom na prednje toÄkove.
PoÅ”to Nissan teži da diverzifikuje svoj program elektriÄnih vozila, logiÄan sledeÄi korak predstavlja sistem pogona na sva Äetiri toÄka, naroÄito imajuÄi u vidu da model Ariya Concept jasno nagoveÅ”tava prelazak na elektriÄna vozila u buduÄnosti.
Nissanova tehnologija kontrole elektriÄnog pogonskog sklopa u e-4ORCE test automobilu reaguje na ulazne parametre vozaÄa sa najviÅ”om preciznoÅ”Äu koja je tri puta brža od treptaja oka. Ovo ne samo da pruža vozaÄu momentalno i glatko ubrzanje, veÄ i garantuje da tehnologija kontrole može da funkcioniÅ”e u raznim scenarijima. Naravno, iako to podrazumeva i vanserijsko ubrzanje, tehnologija e4ORCE zaista dolazi do izražaja kada je vozaÄ primoran da iznenada odreaguje kako bi izbegao neÅ”to na putu, poput životinje ili predmeta. Sistem prati i sprovodi namere i oÄekivanja vozaÄa glatko i efikasno.
Inženjeri Nissana iskoristili su znanje i veÅ”tine steÄene radom na sistemu simetriÄnog obrtnog momenta modela Nissan GT-Rās ATTESSA E-TS, kao i pametnog sistema 4Ć4 modela Nissan Patrol za poveÄanje izlazne snage, koÄenja i kontrole Å”asije. Duga istorija kompanije i iskustvo sa elektriÄnim vozilima i naprednim sistemom pogona na sva Äetiri toÄka osiguraÄe da sistem e-4ORCE bude jedan od najotpornijih koji postoji.
āOva tehnologija nudi novi nivo kontroleā rekao je Ryozo Hiraku, vodeÄi lider odeljenja za pogonske sklopove i inženjering elektriÄnih vozila kompanije Nissan. āNovo za kompaniju Nissan, novo za elektriÄna vozila. Tehnologija kontrole e-4ORCE predstavlja kombinaciju naÅ”ih znanja i veÅ”tina o tehnologiji pogona na sva Äetiri toÄka i kontrole Å”asije, kao i struÄnog znanja o razvoju elektriÄnih vozila. e-4ORCE nije samo naslednik jedne tehnologije, veÄ predstavlja evoluciju mnogih od njih.ā
2. Vrhunska upravljivost: e-4ORCE tehnologija upravljanja pruža izbalansiranu kontrolu Å”asije, praÄenje linija i preciznost upravljanja vozilom u svakom trenutku, održavajuÄi ponaÅ”anje vozila predvidivim, Äak i tokom iznenadnih pokreta. Sistem neprestano podeÅ”ava izlaznu snagu svakog ugraÄenog dualnog elektriÄnog motora, kao i svake koÄnice kako bi stvorio pouzdanu kontrolu za vozaÄa.
āTehnologija kontrole e-4ORCE izdvaja se od drugih elektriÄnih vozila sa pogonom na sva Äetiri toÄka koja su dostupna danas,ā rekao je Hiraku. āVredno smo radili kako bismo pružili precizne performanse koje omoguÄavaju da se vozaÄ udobno vozi u raznim uslovima.ā
Pri skretanju, vozilo uglavnom naglo menja pravac u krivini prilikom ubrzanja, zbog Äega vozaÄ mora viÅ”e da upravlja volanom ili da smanjuje brzinu (podupravljanje). Tehnologija e-4ORCE rasporeÄuje obrtni momenat na prednje i zadnje toÄkove vozila kako bi se maksimiziralo trenje guma (prianjanje) u skladu sa podlogom i situacijom u kojoj se nalazi vozilo. Balans pogona na sva Äetiri toÄka tehnologije e-4ORCE podrazumeva distribuciju 50/50, ali takoÄe može da prenese do 100% snage na prednje ili zadnje toÄkove, kao i da je rasporedi izmeÄu, na raznim putevima i pod razliÄitim uslovima vožnje. Sila usporavanja se optimalno kontroliÅ”e na svakom od Äetiri toÄka kombinovanjem rekuperativnog i hidrauliÄnog koÄenja, Äime se, pored usporavanja, poboljÅ”avaju i performanse skretanja.
Rezultat je viÅ”i nivo kontrole, posebno tokom skretanja, koja pruža vozaÄu udobno, glatko i predvidivo iskustvo sa minimalnom potrebom za korekcijama upravljaÄem.
3. Pouzdana udobnost za sve: Od samog poÄetka, napredni inženjerski tim kom je poveren razvoj tehnologije e-4ORCE postavio je udobnost kao glavni prioritet. Izazov je bio osigurati impresivne performanse elektriÄnog vozila uz pružanje kvaliteta glatke vožnje za sve putnike u razliÄitim scenarijima vožnje.
Rekuperativno koÄenje jedno je od glavnih obeležja elektriÄnog vozila. Tehnologija omoguÄava da se snaga povrati kada automobil uspori, a zatim tu energiju Å”alje nazad u akumulator. S obzirom da sistem e-4ORCE rasporeÄuje koÄenje i snagu na sve toÄkove, kada se koristi rekuperativno koÄenje prednji i zadnji elektriÄni motori smanjuju naginjanje vozila u stranu i napred nazad. Ovo pomaže da se vozaÄka kabina, kao i putnici u njoj, održe stabilnijim, Å”to dovodi do spreÄavanja muÄnine tokom kretanja, na primer, prilikom āstani-kreniā vožnje.
āOdziv elektriÄnog motora može da pruži odliÄno ubrzanje, ali to nije bio naÅ” glavni cilj.ā rekao je Hiraku. āKoristeÄi preciznu kontrolu motora tehnologije e-4ORCE, možemo da kontroliÅ”emo kretanje vozila Äim se koÄnice aktiviraju, pružajuÄi svima u vozilu ā naroÄito putnicima ā stabilnu i glatku vožnju.ā
4. PoboljÅ”ana sigurnost na putu: Vožnja na izazovnim povrÅ”inama, kao Å”to su mokar, zaleÄen ili zavejan put, može biti stresna Äak i za najiskusnijeg vozaÄa. Preciznost i kontrola pogonskog sklopa i sistema za koÄenje tehnologije e-4ORCE omoguÄava da se snaga sprovodi na toÄkove sa najviÅ”e prianjanja, a istovremeno stabilizuje kretanje vozila kako bi se održala kontrola upravljanja i praÄenja linija. Ako vozaÄ primeni previse snage, sistem upravlja izlaznom snagom kako bi se održala kontrola i praÄenje linije, Äak i na klizavim putevima.
āRazvili smo ovu tehnologiju tako da ona radi u pozadini i ne ometa vozaÄa,ā zakljuÄuje Hiraku. āNamera nam je da se Äak i novi vozaÄi oseÄaju sigurno i na najprirodniji moguÄi naÄin reaguju na pokrete vozila. Nakon Å”to se ljudi jednom naviknu na automobile sa tehnologijom e-4ORCE, može im biti teÅ”ko pri vožnji automobila koji je ne poseduje.ā
PR saopŔtenje




