UoÄi prve trke sezone u Formuli Drift*1, Toyota GazooĀ Racing (TGR) održala je svetsku premijeru potpuno nove GR Corolle u Long BiÄu, Kalifornija, SAD. Planirano je da GR Corolla bude predstavljena u Japanu tokom druge polovine 2022. godine.

Pored uspeha, kao Å”to je trijumf TE25 Corolle, koja je donela prvu pobedu kompaniji Toyota Motor Corporation (Toyota) u WRC-u*2 1973. godine, usledila je i pobeda Corolle Levin na āReliju 1.000 jezeraā*3 1975. Time je Corolla postavila temelj za TGR-ov koncept stvaranja ānajboljih automobila proverenih na automobilskim trkamaā i postala model koji mnogi obožavaju zbog njegovih voznih karakteristika. GR Corolla je sada ponovo tu zbog neizmerne energije predsednika Toyote Akija Toyode, zvanog Morizo, koji je želeo da āvrati Corollu koja osvaja naÅ”e kupceā.
Kako bi se to ostvarilo, razvojem GR Corolle ponovo je rasplamsana želja za stvaranje sve boljih automobila koji prolaze iskuÅ”enja na automobilskim trkama, s ciljem usavrÅ”avanja kako bi pobeÄivali ne samo na trkama, veÄ da bi bili pristupaÄni i kupcima. Konkretnije, GR Corolla je podvrgnuta sveobuhvatnim izmenama posle testova u ekstremnom trkaÄkom okruženju, pre svega nastupom u seriji āSuper Taikyuā, gde je uÄestvovala s idejom āvozi dok se ne pokvari, onda je popravi i pobediā.Ā Ā

KoriÅ”Äena je Corolla*4 opremljena motorom s pogonom na vodonik, a za upravljaÄem je bio najvažniji Toyotin vozaÄ ā Morizo liÄno. Å taviÅ”e, preduzeto je sve kako bi se automobil mogao voziti sa samopouzdanjem i uživanjem u raznim situacijama, dok su prototipovi proÅ”li kroz testove ne samo na trkaÄkim stazama, vecĢ i na veoma zahtevnim zemljanim putevima i putevima prekrivenim snegom. Vozilima su upravljali majstori āvolanaā koji su pomogli u bruÅ”enju ovog vrhunskog sportiste, ukljuÄujucĢi Moriza, zatim automobilistu Hiroaki Ishiura, pobednika relija āAll Japan Championshipā Norihiko Katsuta, uz probne vozaÄe Toyote, a automobili su testirani do krajnjih granica Å”to je neophodno za sveobuhvatna unapreÄenja.
GR Corolla može da se pohvali snažnijom verzijom 1,6-litarskog, linijskog trocilindarskog turbo motora s interkulerom koji se veÄ nalazi u GR Yarisu, s maksimalnom snagom od 224 kW (304 KS). Optimizacija sistema GR-FOUR 4WD koji je takoÄe predstavljen na GR Yarisu, bio je jedan od brojnih zadataka koji je doprineo stvaranju veoma bezbednog automobila sa sigurnim upravljanjem, Äak i kada se suoÄi s najveÄim izazovima.

Iako je osnovni ram karoserije preuzet sa Toyote Corolle Sport, kako bi bila zadržana stabilnost pri velikim brzinama, pre svega zahvaljujuÄi dugom meÄuosovinskom rastojanju, GR Corolla je dodatno dobila 60 mm veÄi raspon izmeÄu prednjih toÄkova, kao i za 85 mm Å”iri trag nazad, Äime su obezbeÄene vrhunske performanse u krivinama. Rezultat: bezbrižna sportska vožnja za svaki ukus. I da bi sve bilo prema oÄekivanjima, GR Corolla je zadržala karoseriju s petoro vrata i kapacitet mesta za pet putnika, Å”to omoguÄava izuzetnu upotrebljivost u svakodnevnom životu i zadovoljstvo u vožnji.Ā
Od svog roÄenja 1966. godine, Corolla je tokom svih generacija evoluirala u razne verzije limuzina, karavana, heÄbeka i SUV-a, prilagoÄavajuÄi se vremenom promenama životnih potreba Toyotinih kupaca. Sa GR Corollom, koja se sada pridružila gami kao sportski automobil prepun odliÄnih voznih karakteristika i funkcionalnosti koje cene mnogi kupci, Corolla serija cĢe i dalje nastaviti da se razvija.Ā
NAJZNAÄAJNIJE KARAKTERISTIKE GR COROLLE
- Dizajn nadahnut trkama preobražen u praktiÄnu lepotu
SpoljaŔnjost
S obzirom da je osnovni okvir karoserije Corolle Sport donekle izmenjen, 20 mm Å”iri prednji branici i 30 mm Å”iri zadnji blatobrani sada stvaraju moÄniju siluetu koja nagoveÅ”tava dinamiÄno iskustvo u vožnji.
UgraÄene su tri izduvne cevi koje dodatno povecĢavaju snagu 1,6-litarskog turbo motora sa tri cilindra u liniji i interkulerom, naglaÅ”avajuÄi jedinstven, mocĢan zadnji deo s naglaÅ”eno sportskim izgledom.Ā
Za unapreÄenje sistema hlaÄenja i aerodinamiÄkih karakteristika vozila koje Äe odgovarati svim vrstama puteva, ukljuÄujucĢi trkaÄke staze, zemljane puteve ili puteve prekrivene snegom, bilo je nophodno postavljanje otvora za ulazak vazduha na prednjem braniku, kao i izlaza za vazduh na prednjem braniku i poklopcu motornog prostora.
UnutraŔnjost
RuÄica menjaÄa ima kratak hod i postavljena je u prirodan položaj za jednostavno spuÅ”tanje ruke s upravljaÄa, Å”to omogucĢava brze promene stepena prenosa.
UgraÄena je ruÄna parkirna koÄnica kako bi se omogucĢila bolja kontrola vozila Äak i kada se automobil dovede do krajnjih granica, kao Å”to je to sluÄaj prilikom driftovanja.
Digitalna TFT instrument tabla s pokazivaÄima osmiÅ”ljena je iskljuÄivo za GR modele, i potpuno je nova. Nadahnut trkaÄkim automobilima i odražavajucĢi iskustva profesionalnih vozaÄa, novi ekran poboljÅ”ava vidljivost meraÄa tokom sportske vožnje.
- UnapreÄena verzija turbo motora iz modela GR Yaris,Ā zapremine 1,6 litara, s tri cilindra u liniji i interkulerom
Efikasnost protoka izduvnih gasova iz motora je poboljÅ”ana da bi se postigla joÅ” vecĢa snaga iz iste kompaktne, lagane jedinice velike snage koja pokrecĢe i GR Yaris. Trostruki izduvni sistem kontrolisan ventilima smanjuje pritisak izduvnih gasova i buku. Ukratko, motor obezbeÄuje snažno ubrzanje i veÄi broj obrtaja motora.
- Å irok raspon toÄkova i veliko meÄuosovinsko rastojanje za vrhunsku stabilnost i kontrolu u vožnji
IskoriÅ”Äena je bazna verzija karoserije modela Toyota Corolla Sport, a uz zadržavanje odliÄne stabilnosti u vožnji, koju obezbeÄuje dugaÄko meÄuosovinsko rastojanje, proÅ”irenjem razmaka izmeÄu toÄkova za 60 mm napred i za 85 mm pozadi poboljÅ”ane su performanse u krivinama pri velikoj brzini. Stabilnost i kontrola tokom sportske vožnje su znatno unapreÄeni, pružajuÄi samopouzdanje i uživanje u vožnji u skladu sa željama vozaÄa, Äak i kada je automobil na najveÄim iskuÅ”enjima.
- Pametni sistem pogona GR-FOUR 4WD i karoserija velike Ävrstine
Za obezbeÄenje raspodele snage napred i nazad primenjen je sistem pogona GR-FOUR 4WD koji koristi elektronsko kvaÄilo s viÅ”e ploÄa, kao u modelu GR Yaris. Ovog puta, meÄutim, režim ā4WDā, koji kontroliÅ”e raspodelu pogonske sile, i āDriveā režim koji kontroliÅ”e reakciju gasa, upravljanje i druge funkcije, razdvojeni su kako bi se omogucĢio izbor u skladu sa željama vozaÄa i uslovima vožnje. Å taviÅ”e, upotreba metalnih ležajeva (Äaura) i optimizacija opruga, amortizera, kao i poboljÅ”an položaj toÄkova u potpunosti obezbeÄuju optimalan prenos pogonske snage GR-FOUR-a na povrÅ”inu puta. Sve to je rezultiralo odliÄnim performansama u krivinama.
Kruta karoserija je dodatno ojaÄana da bi bile dobijene performanse neophodne za brzu reakciju na komande vozaÄa. Pored veoma Ävrste karoserije, koja se proizvodi u fabrici GR, u Toyotinim pogonima Motomachi, dodata su ojaÄanja izmeÄu ākoÅ”evaā zadnjih toÄkova, zatim u tunelu ispod poda, kao i ispod poda a ispred rezervoara za gorivo, sve u cilju poboljÅ”anja stabilnosti i upravljivosti. TakoÄe, kao i u sluÄaju GR Yarisa, krov je napravljen od materijala CFRP*5 oblikovanog postupkom SMC*6, koji nudi velike moguÄnosti prilagoÄavanja za dobijanje željenog oblika i doprinosi ne samo povecĢanju krutosti, vecĢ i smanjenju težine.
Disk koÄnice, s koÄnim kljeÅ”tima postavljenim na suprotnim stranama diskova, obezbeÄuju ujednaÄenu silu koÄenja i bolju upravljivost, omogucĢavajucĢi sigurnu i prijatnu vožnju, Äak i na trkaÄkim stazama.
- Napredna bezbednost i sigurnost Äak i u sportskom automobilu
Najnoviji paket aktivne bezbednosti, pod nazivom Toyota Safety Sense, standardni je deo opreme, i pruža istovremeno bezbednost i sigurnost u svakodnevnoj vožnji, kao i potpuni doživljaj vožnje automobila sa sportskim karakteristikama.
Najvažnije karakteristike potpuno nove GR Corolle (odnose se na japansko tržiŔte)
*1 Automobil baziran na serijskom primerku i pripremljen za takmiÄenje u Drift seriji koja se održava na razliÄitim lokacijama Å”irom SAD. U seriji koja se vozi 2022. TGR cĢe se takmiÄiti s ukupno Äetiri automobila: GR Corolla (jedno vozilo), GR86 (dva vozila) i GR Supra (jedno vozilo).
*2 Pobeda na reliju āPress On Regardlessā održanom u SAD-u.
*3 SadaÅ”nji āReli Finskeā.
*4 Kako bi automobilski sport postao neutralan po pitanju emisije ugljenika i ekoloÅ”ki održiv, automobil je poboljÅ”an primenom iskustava s trkaÄkih staza, kao i koriÅ”Äenjem tehnologije vodoniÄnih motora koji predstavljaju novu opciju izvora energije. Prva Corolla opremljena vodoniÄnim motorom u seriji āSuper Taikyuā startovala je 2021. u treÄoj trci, pod zastavom tima ROOKIE Racing.
*5 Plastika ojaÄana ugljeniÄnim vlaknima.
*6 Kompozitni materijal koji se primenjuje oblikovanjem listova.Ā Ā
| Dužina [mm] | 4.410 | |||
| Å rina [mm] | 1.850 | |||
| Visina [mm] | 1.480 mm ukljuÄujuÄi antenu; visina krova 1.455 mmĀ | |||
| MeÄuosovinsko rastojanje [mm] | 2,640 | |||
| Rastojanje toÄkova | napred [mm] | 1,590 | ||
| nazad [mm] | 1,620 | |||
| Broj sediŔta | 5 | |||
| Težina vozila [kg] | 1,470 | |||
| Motor | 1,6-litarski, tri cilindra u liniji, turbo motor s interkuleromĀ | |||
| Tip | G16E-GTS | |||
| PreÄnik i hod klipa [mm] | 87.5 x 89.7 | |||
| Ukupna zapremina [liters] | 1.618 | |||
| Kompresioni odnos | 10.5 | |||
| Maksimalna snaga Ā Ā Ā Ā [kW (KS)/rpm] | 224 (304)/6,500 | |||
| Maksimalni obrtni moment Ā Ā [Nm (kgfdm)/obrtaja u min] | 370 (37.7)/3,000ā5,550 | |||
| MenjaÄĀ | iMT (6-stepeni manuleni prenos) | |||
| Pogon | Sistem GR-FOUR 4WD
Elektronsko kvaÄila sa viÅ”e ploÄa, 4WD (sa izborom 3 režima) |
|||
| Prenosni odnosi
1/2/3/4/5/6/hod unazad |
3.538 ļ¼2.238ļ¼1.535ļ¼1.162ļ¼1.081ļ¼0.902ļ¼3.831Ā Ā Ā | |||
| Redukcioni odnos
1ā4/5,6, hod unazad |
4.058ļ¼3.45 | |||
| Diferencijal | napred | TorsenĀ® LSD | ||
| nazad | TorsenĀ® LSD | |||
| Ogibljenje | napred | MacPherson | ||
| nazadĀ | Dvostruka ramena | |||
| KoÄnice | napred | VentilirajuÄi diskovi (aluminijumski diskovi od 18 inÄa, koÄna kljeÅ”ta postavljena na suprotnim stranama diskova, sa 4 klipa) |
||
| nazad | VentilirajuÄi diskovi (aluminijumski diskovi od 16 inÄa, koÄna kljeÅ”ta postavljena na suprotnim stranama diskova, sa 2 klipa) |
|||
| ToÄkovi | 18 inÄa, sjajnocrne boje, 15 paoka, livena laka legura | |||
| Pneumatici (napred/nazad) | 235/40R18 Yokohama ADVAN Apex V601 | |||
| Kapacitet rezervoara [litera] | 50 | |||









