Kontroverzan? Ma kakvi, samo vam se Äini.
Radi se o prvom samostalnom proizvodu M divizije joÅ” od M1 ikone s kraja sedamdesetih, a ono Å”to je priliÄno sigurno je da Äe istinski ljubitelji BMW-a biti razoÄarani. Ne toliko i potencijalni kupci u Kini… Na prvom mestu, reÄ je o SUV krosoveru, a na drugom, o ne baÅ” sjajnom dizajnu iz ugla evropskih, pa Äak i ameriÄkih vozaÄa.
Ono Å”to znamo je da je bavarski āteÅ”kaÅ”ā evoluirao iz Concepta XM predstavljenog pre nekih Å”est meseci, i za njim Äe se glave definitivno okretati. E, sada, koji Äe biti razlozi okretanja glava, to je veÄ upitno.
Navikli smo da nas Kolesa.ru Äasti vernim digitalnim prikazima novih modela koji joÅ” uvek nisu zvaniÄno predstavljeni. MeÄutim, u ovom sluÄaju, renderi su bazirani na pravoj stvari, buduÄi da su proÅ”le nedelje āprocureleā fotografije serijskog modela.
Ono Å”to možemo da vidimo su specifiÄan, razdvojen svetlosni potpis, koji takoÄe nije naiÅ”ao na ātopaoā prijem po pitanju izgleda, pored naravno sada veÄ Äuvenih ādabrovih zubaā. āNozdrveā koje Äine prednju masku hladnjaka zauzimaju dobar deo anfasa, Å”ireÄi se uvis i āpodižuÄiā haubu motora. Jedna stvar koju su āpiksel majstoriā promenili je dizajn prednjeg odbojnika, koji izgleda agresivnije u centralnom delu i manje kontroverzno sa strane.
Ipak, generalno je zadržan prvobitni stajling, kako odbojnika tako i difuzora. ZavrÅ”eci izduvnih cevi postavljeni jedni iznad drugih su i dalje tu, kao i vertikalne āmaÄje oÄiā ispod LED signalnih grupa, koje Äe verovatno biti priliÄno āistanjeneā, razdvojene u sredini od strane BMW ili XM logoa.

Inspirisani solucijom na konceptnom modelu, naplaci predstavljaju joÅ” jednu novinu, u velikoj meri podseÄajuÄi na Rolls-Royce. Sjajno crne obloge preko lukova toÄkova i boÄnih pragova, Äine dobar kontrast sa zelenom karoserijom.
BMW XM bi trebalo da bude lansiran zajedno s novom verzijom V8 motora, koja Äe u njegovom sluÄaju imati elektriÄnu asistenciju. Snaga bi trebalo da iznosi oko 650 konja uz 800 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a ukoliko najnovije glasine āpiju voduā, mogli bismo oÄekivati ānaoÅ”trenijuā verziju s gotovo 100 ks viÅ”e i 1.000 Nm.
BMW-ov snagator neÄe biti samo moÄan i brz, veÄ i Å”tedljiv i nežan po životnu sredinu, naravno zahvaljujuÄi āplug-inā hibridnom pogonu, jer Äe Äak 80 kilometara moÄi (po WLTP-u) da preÄe u Äisto elektriÄnom režimu.
NeŔto viŔe od tri sekunde do 100 km/h je neverovatan rezultat za ovako velik i glomazan automobil, ukoliko je verovati glasinama, posebno jer se radi o modelu koji i dalje poseduje motor s unutraŔnjim sagorevanjem.
Po svemu sudeÄi, BMW Äe skinuti veo s XM-a u mesecima ispred nas. Ne bismo bili iznenaÄeni da debituje u okviru proslave 50. godiÅ”njice M divizije, posebno iz razloga Å”to se radi o jedinstvenom, samostalnom modelu. Prvi primerci Äe poÄeti da silaze s proizvodne linije u decembru, a kada se pojavi u prodajnim salonima, verovtno bi trebalo oÄekivati poÄetnu cenu od nekih 150.000 evra.
Izvor: Kolesa.ru







