BMW je odluÄio da obelodani novu generaciju X1 uz prvi u istoriji Äisto elektriÄni iX1.
Ova dva SUV/krosovera Äe svoju oficijelnu premijeru imati sutra, 1. juna 2022., ali neke fotografije su ipak pristigle na globalnu mrežu.

Iz perspektive stajlinga nema nekih iznenaÄenja, posebno ako u obzir uzmemo da smo veÄ videli prototip X1, kao i iX1 u razliÄitim Å”pijunskim fotografijama. Dizajn prednjih i zadnjih svetala je interesantan, a fanovi Äe znati da cene Äinjenicu da farovi nisu razdvojeni.
Prednja maska je naravno uveÄana, ali nije prenaglaÅ”ena kao kod nekih drugih modela s BMW znaÄkom, tako da se verovatno niko neÄe naÄi pogoÄenim.

Na āprocurelimā fotografijama možemo da vidimo oba modela, pa Äak i neke specifikacije. Primera radi, možemo da vidimo da Äe iX1 moÄi da se puni putem AC prikljuÄka sa do 11 kW, dok opciona oprema omoguÄava AC punjenje do 22 kW.
U prevodu, baterija od 64,7 kWh može da se napuni sa do 130 kW uz pomoÄ jedinice s direktnom strujom, Å”to znaÄi da se 120 kilometara dometa dobija za samo 10 minuta, dok punjenje od 10 do 80 odsto baterije može biti obavljeno za samo 29 minuta.

BMW iX1 raspolaže koeficijentom otpora vazduha od samo 0,26, Å”to je izuzetno dobar rezultat za jedan SUV. Å to se pogonskog sklopa tiÄe, on pripada BMW-ovoj petoj generaciji elektriÄnih sistema.
Maksimalna autonomija po WLTP-u iznosi 438 kilometara, dok dva elektromotora obezbeÄuju maksimalnu snagu od 200 kW (272 ks). Uz āboostā funkciju, nakratko se isporuÄuje dodatnih 30 kW (40 ks).

Dakle, BMW iX1 za 2023. Äe raspolagati maksimalnom snagom od 272 konja tokom normalne vožnje, ali Äe u kratkim intervalima moÄi da isporuÄi do 312 ks. Mada se ne radi o M modelu, sve preko 300 ks u ovoj klasi osigurava viÅ”e nego dinamiÄnu vožnju.
Kada govorimo o narednoj generaciji BMW-a X1, možemo da vidimo da zapremina prtljažnika varira od 540 do 1.600 litara. Enterijer je redizajniran, a sada ga krasi zakrivljeni displej instrumentacije od 10,25 inÄa, a tu je i 10,7-inÄni ekran info-zabavnog sistema osetljiv na dodir.

BMW i dalje koristi konvencionalne dugmiÄe na volanu, Å”to pozdravljamo, a uz to je implementirao BMW Operating System 8 u āmozakā vozila. Ovo su takoÄe neke od karakteristika koje se oÄekuju u novom modelu: platforma na bežiÄno punjenje, kožom presvuÄen obruÄ M Sport volana s multifunkcionalnim komandama, ganitura opcionih sportskih sediÅ”ta s funkcijom masaže itd.
PrimetiÄete i nove ruÄke vrata, kao i Live Cockpit Professional sistem koji ukljuÄuje proÅ”irenu stvarnost i BMW inteligentni personalni asistent.
U svakom sluÄaju, ovih dana Äemo mnogo viÅ”e saznati o novoj generaciji BMW-a X1, kao i njegovom elektriÄnom pandanu.
Auto Moto Show












