Peugeot je napravio pun pogodak s 3008, koji se nametnuo kao jedan od najpopularnijih modela u izuzetno konkurentnom segmentu kompaktnih SUV/krosovera.
Uprkos Äinjenici Å”to je osvežio drugu generaciju 2020. godine, francuski proizvoÄaÄ veÄ radi na novom modelu. Carscoops je uspeo da sakupi sve poznate podatke vezane za treÄu generaciju 3008-ice, uz neke spekulativne rendere.

Aktuelni 3008 je debitovao 2016. sa SUV karoserijskim stilom, koji je predstavljao znaÄajnu evoluciju u odnosu na monovolumensku formu prethodnika. Peugeotu je poÅ”lo za rukom da estetski znaÄajno unapredi ovaj model, Å”to je dodatno podignuto na viÅ”i nivo prilikom sveobuhvatne restilizacije 2020., kada je inkorporiran anfas koji reprezentuje aktuelni dizajnerski jezik marke.
MeÄutim, tu se otprilike priÄa zavrÅ”ava, jer nije izmenjeno mnogo toga drugog, a nema ni logoa koji je debitovao s 308. Peugeot planira da novu generaciju krosovera lansira na tržiÅ”te najranije 2023., i to s potpuno redizajniranom karoserijom i temeljno revidiranom platformom.
Agresivniji i atraktivniji stajling
Kao Å”to možemo videti na (nezvaniÄnim) renderima, 3008 Äe verovatno usvojiti trostruka, vertikalna LED svetla na prednjem odbojniku, Å”to dodatno naglaÅ”ava temu lavljih oÄnjaka. Lažni usisni otvori na aktuelnom modelu mogli bi biti zamenjeni tamnim elementima trima, a maska hladnjaka vi trebalo da bude varijacija na temu onoga Å”to možemo videti na 308.
Å to se profila tiÄe, oÄekuje se da bude skulpturalniji nego ikada ranije, s mekim oblinama i tanjim plastiÄnim oiviÄenjima, u ime elegantnijeg nastupa. Linija krova Äe verovatno postati dinamiÄnija, Å”to je jedan od elemenata koji 3008 diferenciraju u odnosu na ākutijastijiā 5008. Kada je u pitanju zadnji deo, oÄekujemo tanja kuÄiÅ”ta signalnih grupa agresivnijeg izgleda. Novi dizajn toÄkova i sveža paleta boja, dodatno Äe zaÄiniti dobar izgled Peugeotovog pulena, s tim Å”to oÄekujemo da dvotonski tretman bude prenesen na novu generaciju.
PrateÄi trend prisutan u SUV segmentu, oÄekuje se da novajlija poraste u dimenzijama, poveÄavajuÄi razliku u odnosu na manji 2008, koji je dugaÄak 4.300 milimetara, u poreÄenju s 4.447 milimetara aktuelne 3008-ice. To Äe rezultirati poboljÅ”anim proporcijama i izdaÅ”nijim prostorom za putnike i njihov prtljag, Å”to u priÄu uvodi dodatnu dozu praktiÄnosti.
Unutar kabine, i-Cockpit instrumentacija sadaÅ”njeg modela izgleda priliÄno moderno Äak i za trenutne standarde, ali novajlija Äe bez dileme sve podiÄi na viÅ”i nivo. Shodno tome, oÄekujemo veÄi ekran info-zabavnog sistema, revidirani 3D klaster instrumentacije, prekidaÄe u stilu onih u avionima i premijum materijale unutar Äitavog kabinskog prostora, Å”to Äe 3008-icu približiti skupljim rivalima poput BMW-a X1. Dodatno, oprema Äe biti unapreÄena sofisticiranijim ADAS sistemom iz Stellantisove kuhinje.
Stellantisova arhitektura s akcentom na elektrifikaciji
Peugeot želi da elektrifikuje kompletnu gamu do 2025., pre nego Å”to postane Äisto elektriÄna marka (u Evropi) do 2030. To znaÄi da i dalje ima vremena i prostora za joÅ” jednu generaciju 3008 pogonjenu motorima SUS, uprkos temeljno elektrifikovanoj pogonskoj ponudi i Äiesto elektriÄnoj varijanti koja Äe biti u igri.
U tom kontekstu, dva su scenarija za novu 3008-icu: jedan je da se iskoristi unapreÄena verzija EMP2 platforme, a drugi bi podrazumevao prebacivanje na moderniju STLA Medium arhitekturu, dizajniranu za kompaktne i modele srednje veliÄine. EMP2 je kompatibilna s EV pogonom, Å”to dokazuje i Peugeot e-308 o kojem doduÅ”e kolaju glasine za sada, ali je zato sestrinska Opel Astra-e oficijelno najavljena i treba da debituje 2023. MeÄutim, STLA Medium bi u priÄu uvela poboljÅ”ane tehniÄke moguÄnosti s elektriÄnog aspekta, u smislu izlazne snage i autonomije.
Ukoliko po strani ostavimo elektriÄne modele, novi 308 Äe biti ekskluzivno dostupan s elektrifikovanim benzinskim jedinicama, buduÄi da Äe dizel opcije biti iskljuÄene iz ponude. OÄekuje se da ulazni 3008 poseduje unapreÄeni 1,2-litarski, trocilindarski PureTech turbomotor, uparen s 48-voltnim blagim hibridnim sistemom radi bolje efikasnosti. Plug-in hibridne opcije dostupne s jednim (prednji pogon) ili dva (pogon na sve toÄkove) elektromotora, obezbediÄe poveÄan Äisto elektriÄni domet zahvaljujuÄi novim baterijama i drugim unapreÄenjima. Njih Äe verovatno deliti s buduÄim Peugeotom 408, koji je veÄ āÅ”pijuniranā, tako da znamo da se radi o krosoveru elegantnog, sportskog izgleda.
Francuski mediji sugeriÅ”u da Äe prvi kamuflirani prototipovi treÄe generacije Peugeota 3008 stupiti ātajnoā na asfalt pre isteka 2022. Samim tim, imaÄemo viÅ”e informacija o buduÄem, usudiÄemo se da kažemo bestseleru u klasi, koji Äe debitovati sledeÄe godine.
Izvor: Carscoops
Renderi: Jean Francois Hubert/SB-Medien









