Nakon priliÄno kratke ātizerā kampanje, Peugeot je skinuo veo s novog 408, a radi se o kompaktnom krosover kupeu, koji āna niÅ”anuā ima modele kao Å”to je Renault Arkana, ali i pripadnike C segmenta, poput VW Golfa, Renault Meganea, Å kode Octavije i Ford Focusa.
SmestivÅ”i se izmeÄu 308 heÄbeka i 508 limuzine unutar game francuskog proizvoÄaÄa, novajlija je dugaÄak 4,69 metara, visok je 1,48 a Å”irok 1,859 metara. MeÄuosovinsko rastojanje iznosi 2.787 milimetara, dok je zapremina prtljažnika 536 litara, Å”to može biti poveÄano na 1.611 litar kada se spuste nasloni zadnjih sediÅ”ta.

DeleÄi brojne stvari s roÄakom iz Citroena, C5 X, 408 za 2023. odlikuje specifiÄan stajling, s prepoznatljivom maskom hladnjaka pored koje su tanka kuÄiÅ”ta LED farova. Prednji odbojnik poseduje agresivan dizajn, dok su hauba i lukovi toÄkova izrazito āmiÅ”iÄaviā. Linija krova je zakrivljena iza B stuba, ramena linija je podignuta a veliki difuzor i LED signalne grupe dominiraju zadnjim delom. Å to se naplataka tiÄe, izbor je u rasponu od 17 do 20 cola, u zavisnosti od odabrane verzije.

UnutraÅ”njost krasi armaturna tabla u dve sekcije, s podignutom ākapicomā iza volana, ispod koje se nalazi klaster instrumentacije, na tipiÄan Peugeotov naÄin. U sredini poÄiva ekran info-zabavnog sistema od 10 inÄa, odmah ispod centralnih ventilacionih otvora, a iznad joÅ” jedan displej HVAC sistema. Centralni greben je izdignut i poseduje nekoliko fiziÄkih dugmiÄa, biraÄ režima vožnje, ruÄicu menjaÄa i prostor za odlaganje sitnica prema suvozaÄkoj strani.

Peugeotov novi 408 je lepo opremljen u viÅ”im specifikacijama, s tapacirungom od napa kože, prednjim sediÅ”tima s funkcijama masaže, elektropodeÅ”avanja i memorije. Tu su i panoramski krov, elektro pokretana zadnja vrata, ambijentalno osvetljenje, grejanje vetrobranskog stakla, premijum audio sistem, platforma za bežiÄno punjenje, integracija pametnih mobilnih telefona, ulazak i pokretanje vozila bez kljuÄa, grejanje obruÄa volana i brojni sistemi asistencije vozaÄu.

U prvi mah, francuski proizvoÄaÄ Äe 408 ponuditi s dva āplug-inā hibridna sistema i jednim benzinskim sklopom. Hybrid 180 e-EAT8 kombinuje PureTech benzinac sa 150 ks s elektromotorom od 110 ks, za kombinovanu izlaznu snagu od 180 konja. Hybrid 225 e-EAT8 koristi PureTech od 180 ks i isti elektromotor za kombinovani izlaz od 225 ks.

Oba hibrida koriste osmostepeni automatski menjaÄ s litijum-jonskom baterijom od 12,4 kWh, koja se može napuniti za 7,5 Äasova u kuÄnoj režiji, odnosno za sat i 55 minuta uz pomoÄ āvolboksaā od 7,4 kW. Trocilindarski agregat radne zapremine 1,2 litra doazi s istom menjaÄkom kutijom i isporuÄuje 130 ks. To nije sve, jer iz Peugeota javljaju da Äe uslediti i baterijsko-elektriÄna varijanta.

Cenovnik tek treba da bude obelodanjen, ali je za oÄekvati da 408 bude pozicioniran izmeÄu 308 i 508 po tom pitanju, ne samo po kriterijumu veliÄine. Francuski proizvoÄaÄ vrdi da Äe novajlija pristiÄi u prodajne salone poÄetkom sledeÄe godine, kao i da Äe biti prodavan na globalnom tržiÅ”tu. Naravno, Evropa Äe prva dobiti 408, s tim Å”to Äe se proizvodnja obavljati u fabrici u Muluzu u Francuskoj. Druga na redu je Kina, gde Äe novajlija biti sklapan u fabrci u Äengduu.
Auto Moto Show
Izvor: Peugeot





