Peugeot skinuo veo s novog 408 – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Nakon prilično kratke ā€žtizerā€œ kampanje, Peugeot je skinuo veo s novog 408, a radi se o kompaktnom krosover kupeu, koji ā€žna niÅ”anuā€œ ima modele kao Å”to je Renault Arkana, ali i pripadnike C segmenta, poput VW Golfa, Renault Meganea, Å kode Octavije i Ford Focusa.

SmestivÅ”i se između 308 hečbeka i 508 limuzine unutar game francuskog proizvođača, novajlija je dugačak 4,69 metara, visok je 1,48 a Å”irok 1,859 metara. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.787 milimetara, dok je zapremina prtljažnika 536 litara, Å”to može biti povećano na 1.611 litar kada se spuste nasloni zadnjih sediÅ”ta.

Deleći brojne stvari s rođakom iz Citroena, C5 X, 408 za 2023. odlikuje specifičan stajling, s prepoznatljivom maskom hladnjaka pored koje su tanka kućiÅ”ta LED farova. Prednji odbojnik poseduje agresivan dizajn, dok su hauba i lukovi točkova izrazito ā€žmiÅ”ićaviā€œ. Linija krova je zakrivljena iza B stuba, ramena linija je podignuta a veliki difuzor i LED signalne grupe dominiraju zadnjim delom. Å to se naplataka tiče, izbor je u rasponu od 17 do 20 cola, u zavisnosti od odabrane verzije.

UnutraÅ”njost krasi armaturna tabla u dve sekcije, s podignutom ā€žkapicomā€œ iza volana, ispod koje se nalazi klaster instrumentacije, na tipičan Peugeotov način. U sredini počiva ekran info-zabavnog sistema od 10 inča, odmah ispod centralnih ventilacionih otvora, a iznad joÅ” jedan displej HVAC sistema. Centralni greben je izdignut i poseduje nekoliko fizičkih dugmića, birač režima vožnje, ručicu menjača i prostor za odlaganje sitnica prema suvozačkoj strani.

Peugeotov novi 408 je lepo opremljen u viŔim specifikacijama, s tapacirungom od napa kože, prednjim sediŔtima s funkcijama masaže, elektropodeŔavanja i memorije. Tu su i panoramski krov, elektro pokretana zadnja vrata, ambijentalno osvetljenje, grejanje vetrobranskog stakla, premijum audio sistem, platforma za bežično punjenje, integracija pametnih mobilnih telefona, ulazak i pokretanje vozila bez ključa, grejanje obruča volana i brojni sistemi asistencije vozaču.

U prvi mah, francuski proizvođač će 408 ponuditi s dva ā€žplug-inā€œ hibridna sistema i jednim benzinskim sklopom. Hybrid 180 e-EAT8 kombinuje PureTech benzinac sa 150 ks s elektromotorom od 110 ks, za kombinovanu izlaznu snagu od 180 konja. Hybrid 225 e-EAT8 koristi PureTech od 180 ks i isti elektromotor za kombinovani izlaz od 225 ks.

Oba hibrida koriste osmostepeni automatski menjač s litijum-jonskom baterijom od 12,4 kWh, koja se može napuniti za 7,5 časova u kućnoj režiji, odnosno za sat i 55 minuta uz pomoć ā€žvolboksaā€œ od 7,4 kW. Trocilindarski agregat radne zapremine 1,2 litra doazi s istom menjačkom kutijom i isporučuje 130 ks. To nije sve, jer iz Peugeota javljaju da će uslediti i baterijsko-električna varijanta.

Cenovnik tek treba da bude obelodanjen, ali je za očekvati da 408 bude pozicioniran između 308 i 508 po tom pitanju, ne samo po kriterijumu veličine. Francuski proizvođač vrdi da će novajlija pristići u prodajne salone početkom sledeće godine, kao i da će biti prodavan na globalnom tržiÅ”tu. Naravno, Evropa će prva dobiti 408, s tim Å”to će se proizvodnja obavljati u fabrici u Muluzu u Francuskoj. Druga na redu je Kina, gde će novajlija biti sklapan u fabrci u Čengduu.

Auto Moto Show

Izvor: Peugeot

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi