Mercedes Vision EQXX je uspeo da prevali 1.202 kilometra s jednim punjenjem baterija, tokom ādalekometneā vožnje od Å tutgarta do staze Silverston u Engleskoj.
Na ovaj naÄin je potuÄen prethodni rekord koji je iznosio 1.007 kilometara, na putu od Zindelfingena u NemaÄkoj do Kasisa u Francuskoj.

Dvodnevno putovanje, u okviru kojeg se na vožnju odnosilo 14 sati i 30 minuta, obavljeno je u uslovima realnog saobraÄaja, tako da je deo vožen na autobanu koji je zatvoren, pa kroz gužvu na prilazu Londonu. Klima ureÄaj je radio preko osam Äasova, a ekipa je napravila pauzu u sediÅ”tu Mercedes-Benz F1 tima u Brekliju.
Na Silverstonu, vozaÄ iz Formule E, Nik de Vris, vozio je Å”tutgartski elektromobil 11 krugova, dostigavÅ”i maksimalnu brzinu vozila od 140 km/h. āStrujeā je konaÄno nestalo u āpit lejnuā. BuduÄi da je de Vris vozio EQXX nekih 65 kilometara na stazi, realno je za pretpostaviti da je ovaj automobil mogao da preÄe joÅ” veÄi broj kilometara da je vožen umerenim tempom.

Dakle, tokom ovog putovanja, EQXX je troÅ”io 8,3 kWh na 100 kilometara. ProseÄna brzina je iznosila 83 km/h. Prilikom proÅ”le vožnje, potroÅ”nja je iznosila 8,7 kWh na 100 kilometara.
Nakon vožnje na Silverstonu i punjenja baterija, EQXX se uputio ka Festivalu brzine u Gudvudu, gde je odradio brdsko-brzinsku deonicu.

Mercedes nije obeodanio kapacitet baterije svog pulena, sem Å”to je spomenuo da iznosi ispod 100 kWh. DotiÄni paket ima 50 odsto manju zapreminu i 30 odsto manju masu u odnosu na onaj u EQS. Elektromotor isporuÄuje 245 ks, a da bi se maksimizovao domet, tu je i solarni panel na krovu, koji napaja elemente kao Å”to su HVAC sistem i info-zabava. Ukupna masa automobila iznosi 1.755 kilograma.
Auto Moto Show
Izvor: Mercedes-Benz












