Motor je srce automobila. DoduÅ”e, prefiks āelektroā je sve viÅ”e prisutan, a sada smo dobili uvid u BMW M Hybrid V8, koji Äe se nadmetati u LMDh klasi u trkama izdržljivosti. Interna oznaka mu je P66/3.
Radi se o 4,0-litarskoj twin-turbo V8 jedinici s 90 stepeni izmeÄu cilindarskih redova. Ovaj motor isporuÄuje 648 ks (477 kW) i 650 Nm maksimalnog obrtnog momenta. U ācrvenoā ulazi pri 8.200 o/min.

Kada je reÄ o cilindrima, njihov provrt iznosi 93 milimetra, dok je hod klipa 73,6 milimetara. Rastojanje izmeÄu cilindara iznosi 102 milimetra.
Ovaj motor je baziran na P66/1 V8 atmosfercu iz M4 DTM trkaÄa iz 2017. i 2018. Tim ga je razvio u fazama, poÄev od kreiranja P66/2 s dodatim tandemom turbopunjaÄa. SledeÄa evolucija, P66/3, poseduje integrisan hibridni sistem.

BMW nije pružio previÅ”e detalja u vezi s elektrifikovanom sekcijom pogonskog sklopa. Ono Å”to znamo je da se sastoji od motora, invertera i visokonaponske baterije. Razdvojna spojnica izmeÄu hibridnog i konvencionalnog segmenta obezbeÄuje vožnju na Äisto elektriÄni pogon. P66/3 je u potpunosti samonoseÄa komponenta u BMW-u M Hybrid V8, buduÄi da ne zahteva separatnu noseÄu konstrukciju u Dallara Å”asiji.

āTokom faze procene, takoÄe smo u obzir uzeli P48 Äetvorocilindarski turbomotor iz BMW-a M4 DTM i P63 osmocilindarsku turbo jedinicu iz BMW-a M8 GTE, ali potencijalni problemi s pouzdanoÅ”Äu P48 i velika masa P63, bile su prepreke koje su nas odvratile od tih reÅ”enjaā, rekao je Ulrih Å ulc, Å”ef Drivetrain Design odeljenja BMW Motorsporta.

BMW M Hybrid V8 Äe debitovati na Rolex 24 trci u Dejtoni, koja Äe se održati od 28. do 29. januara 2023. Rahal Letterman Lanigan Racing Äe uÄestvovati s dva automobila u IMSA WeatherTech SportsCar Å”ampionatu.
BMW Äe imati oÅ”tru konkurenciju u svojoj klasi, jer Äe Acura, Cadillac i Porsche takoÄe imati svoje pulene na 24 Äasa Dejtone. Verovatno Äe uÄestvovati i Ferrari, dok Äe Lamborghini uÄi u seriju 2024.
Auto Moto Show






