Toyota Crown 2023.: novi hibridni sedan u krosover stilu – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Mada Toyota Crown nije etablirano ime na evropskom i američkom tržiŔtu, radi se o modelu koji je veoma popularan u Japanu i drugim regionma.

DoduÅ”e, Crown je bio dostupan u Americi kratak period do sedamdesetih, a ā€žpreživeoā€œ je od tada čak Å”esnaest generacija na domaćem tržitu, s tim Å”to je poslednja iteracija predstavljena 2018.

Crown se sada vraća u američku gamu, ali ne u formi koju bi mnogi očekivali. Naime, model za 2023. je zapravo sedan srednje veličine poviÅ”enog klirensa s BZ4X inspirisanim detaljima i ā€žleksusovskimā€œ enterijerom. Čak dolazi u dvotonskom finiÅ”u u vrhunskim nivoima opreme, uz mogućnost odabira jednog od dva hibridna pogonska sistema. Sve u svemu, novi Crown raspolaže pristojnim luksuzom i odmerenom snagom.

Hibrid u svakom slučaju

Toyota inicijalno u ponudu stavlja dva različita pogonska sklopa. Osnovni XLE i srednje pozicionirani Limited dolaze standardno s 2,5-litarskim četvorocilindraÅ”em, uparenim s četvrtom generacijom Toyotine hibridne tehnologije. Ova postavka uključuje dva elektromotora s namenskim EV režimom za prelazak kratkih distanci i sporiju vožnju, koji doprinosi prosečnoj potroÅ”nji goriva od 6,2 litra benzina na pređenih 100 kilometara. Elektronski CVT je jedini dostupan menjač.

Vrhunski Platinum model raspolaže s neŔto viŔe snage s novim Hybrid Max sistemom, koji kombinuje 2,4-litarski turbomotor s dva elektromotora. Crown pogonjen ovim sklopom raspolaže s 340 ks, ali uz prosečnu potroŔnju od 8,4 litra benzina na 100 kilometrara. Pored toga, snažniji Crown odbacuje eCVT u korist Ŕestostepenog automatika s polugicama za menjanje stepena prenosa na volanu.

Sve tri verzije raspolažu standardnim pogonom na sve točkove, s tim Ŕto Hybrid Max Platinuma u priču uvodi E-Four Advanced AWD sistem po prvi put prisutan u jednoj Toyoti. Ova jedinstvena postavka do 80 odsto snage Ŕalje na zadnje točkove, Ŕto na viŔi nivo podiže dinamičke atribute Crowna u Platinum paketu opreme.

To nije sve, jer su poboljÅ”anja odrađena i na ogibljenju. Dok XLE i Limited koriste tradicionalne prednje opruge i multilink pozadi, Å”to je uobičajena postavka kod Toyotine TNGA arhitekture, Platinum koristi snadardno adaptivno varijabilno oslannjanje, za koje Toyota kaže da minimzuje naginjanje karoserije i poboljÅ”ava agilnost. Platinum poseduje i dva dodatna režima vožnje, uključujući ā€žIndividualā€œ postavku za dodatno podeÅ”avanje.

Odaberite svoju ā€žkrunuā€œ

Bez obzira na polarizujući stajling, moguće je individualizovati spoljaÅ”njost novog Crowna. Standardni naplaci kod XLE i Limiteda su dvotonske jedinice od 19 cola, dok je dostupan Advanced paket za Limited, koji uključuje u paket primerke od 21 cola. Naravno, Platinum Crown pruža jedinstvene dizajnerske detalje, u koje se ubraja dvobojna karoserija. Točkovi su standarnog prečnika 21 cola, s 10 paoka i crnim akcentima.

Enterijer Crowna daleko manje privlači pažnju od spoljaÅ”njosti, s tim Å”to osnovni XLE u ponudu stavlaj Softex veÅ”tačku kožu. Limited i Platinum, u međuvremenu, dostupni su s pravom goveđom kožom, standardnim grejanjem i ventilisanjem prednjih sediÅ”ta i grejanjem zadnjih, uz takođe standardni panoramski krov.

Najnovija iteracija Toyotinog info-zabavnog sistema takođe pronalazi svoje mesto u novom pulenu japanskog proizvođača, a radi se o 12,3-inčnoj jedinici koja ukraÅ”ava armaturnu tablu. Apple CarPlay i Android Auto funkcije se podrazumevaju, kao i 4G Wi-Fi. Sve verzije Crowna mogu da se pohvale Toyota Safety Sense 3.0 sistemom.

Toyota joÅ” uvek nije objavila cenovnik za novi Crown, ali očekujemo da će i on uskoro biti dostupan.

Auto Moto Show

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi