Mada Toyota Crown nije etablirano ime na evropskom i ameriÄkom tržiÅ”tu, radi se o modelu koji je veoma popularan u Japanu i drugim regionma.
DoduÅ”e, Crown je bio dostupan u Americi kratak period do sedamdesetih, a āpreživeoā je od tada Äak Å”esnaest generacija na domaÄem tržitu, s tim Å”to je poslednja iteracija predstavljena 2018.

Crown se sada vraÄa u ameriÄku gamu, ali ne u formi koju bi mnogi oÄekivali. Naime, model za 2023. je zapravo sedan srednje veliÄine poviÅ”enog klirensa s BZ4X inspirisanim detaljima i āleksusovskimā enterijerom. Äak dolazi u dvotonskom finiÅ”u u vrhunskim nivoima opreme, uz moguÄnost odabira jednog od dva hibridna pogonska sistema. Sve u svemu, novi Crown raspolaže pristojnim luksuzom i odmerenom snagom.

Hibrid u svakom sluÄaju
Toyota inicijalno u ponudu stavlja dva razliÄita pogonska sklopa. Osnovni XLE i srednje pozicionirani Limited dolaze standardno s 2,5-litarskim ÄetvorocilindraÅ”em, uparenim s Äetvrtom generacijom Toyotine hibridne tehnologije. Ova postavka ukljuÄuje dva elektromotora s namenskim EV režimom za prelazak kratkih distanci i sporiju vožnju, koji doprinosi proseÄnoj potroÅ”nji goriva od 6,2 litra benzina na preÄenih 100 kilometara. Elektronski CVT je jedini dostupan menjaÄ.

Vrhunski Platinum model raspolaže s neÅ”to viÅ”e snage s novim Hybrid Max sistemom, koji kombinuje 2,4-litarski turbomotor s dva elektromotora. Crown pogonjen ovim sklopom raspolaže s 340 ks, ali uz proseÄnu potroÅ”nju od 8,4 litra benzina na 100 kilometrara. Pored toga, snažniji Crown odbacuje eCVT u korist Å”estostepenog automatika s polugicama za menjanje stepena prenosa na volanu.
Sve tri verzije raspolažu standardnim pogonom na sve toÄkove, s tim Å”to Hybrid Max Platinuma u priÄu uvodi E-Four Advanced AWD sistem po prvi put prisutan u jednoj Toyoti. Ova jedinstvena postavka do 80 odsto snage Å”alje na zadnje toÄkove, Å”to na viÅ”i nivo podiže dinamiÄke atribute Crowna u Platinum paketu opreme.
To nije sve, jer su poboljÅ”anja odraÄena i na ogibljenju. Dok XLE i Limited koriste tradicionalne prednje opruge i multilink pozadi, Å”to je uobiÄajena postavka kod Toyotine TNGA arhitekture, Platinum koristi snadardno adaptivno varijabilno oslannjanje, za koje Toyota kaže da minimzuje naginjanje karoserije i poboljÅ”ava agilnost. Platinum poseduje i dva dodatna režima vožnje, ukljuÄujuÄi āIndividualā postavku za dodatno podeÅ”avanje.
Odaberite svoju ākrunuā
Bez obzira na polarizujuÄi stajling, moguÄe je individualizovati spoljaÅ”njost novog Crowna. Standardni naplaci kod XLE i Limiteda su dvotonske jedinice od 19 cola, dok je dostupan Advanced paket za Limited, koji ukljuÄuje u paket primerke od 21 cola. Naravno, Platinum Crown pruža jedinstvene dizajnerske detalje, u koje se ubraja dvobojna karoserija. ToÄkovi su standarnog preÄnika 21 cola, s 10 paoka i crnim akcentima.

Enterijer Crowna daleko manje privlaÄi pažnju od spoljaÅ”njosti, s tim Å”to osnovni XLE u ponudu stavlaj Softex veÅ”taÄku kožu. Limited i Platinum, u meÄuvremenu, dostupni su s pravom goveÄom kožom, standardnim grejanjem i ventilisanjem prednjih sediÅ”ta i grejanjem zadnjih, uz takoÄe standardni panoramski krov.

Najnovija iteracija Toyotinog info-zabavnog sistema takoÄe pronalazi svoje mesto u novom pulenu japanskog proizvoÄaÄa, a radi se o 12,3-inÄnoj jedinici koja ukraÅ”ava armaturnu tablu. Apple CarPlay i Android Auto funkcije se podrazumevaju, kao i 4G Wi-Fi. Sve verzije Crowna mogu da se pohvale Toyota Safety Sense 3.0 sistemom.
Toyota joÅ” uvek nije objavila cenovnik za novi Crown, ali oÄekujemo da Äe i on uskoro biti dostupan.

Auto Moto Show










