ProÅ”lo je viÅ”e od godinu dana otkada smo videli fotografije prvih kamufliranih prototipova Honde Civic Type R. Oficijelna tizer kampanja japanske marke je zapoÄela pre Å”est meseci, poÄev od prisustva novajlije na automobilskim manifestacijama do postavljanja rekordnog kruga.
Svi dotiÄni primerci su bili kamuflirani, ali konaÄno, Äekanju je doÅ”ao kraj. MeÄutim, par ādetaljaā joÅ” uvek nije poznato, a oni se odnose na snagu, performanse i cenu.

Naravno, reÄ je o kljuÄnim informacijama kada je jedan ovakav automobil u pitanju, ali Honda obeÄava da Äemo uskoro znati viÅ”e. Ono Å”to možemo konstatovati je da se radi o najsnažnijem Type R modelu do sada. Zapravo, iz japanske kompanije javljaju da je ovo najbrže i najmoÄnije Hondino vozilo u ponudi.

Pogonsku jedinicu Äini evolucija 2,0-litarskog turbo ÄetvorocilindraÅ”a iz odlazeÄeg modela, a snaga se i dalje kanaliÅ”e na prednje toÄkove uz pomoÄ Å”estostepene manuelne transmisije. Dakle, nema sekvencijalnog menjaÄa, pogona na sve toÄkove niti hibridne tehnologije, Å”to znaÄi da u smislu pogonskog sklopa imamo posla s pravim tradicionalnim āhot heÄomā.

Kao Å”to nije spremna da s nama podeli detalje u vezi s motorom, isti sluÄaj je i s platformom, za koju se kaže da je āunapreÄenaā. Ono to znamo je da automobil niži, duži i Å”iri u odnosu na prethodni model. TakoÄe poseduje garnituru Å”irih Michelin Pilot Sport 4S pneumatika, koji su bez dileme dali svoj doprinos obaranju rekorda na Suzuki.

S vizuelnog aspekta, konaÄno imamo pravi uvid u novajliju i njegovo sada suptilnije zadnje krilo. āAnfasā deluje neÅ”to agresivnije s mrežastom maskom i revidiranim usisnim otvorima u uglovima. Suptilni boÄni pragovi se pružaju iza prednjih lukova toÄkova, doprinoseÄi boljem protoku vazduha. ToÄkovi CRT-a skladno popunjavanju lukove, a u cilju osiguravanja sportskog izgleda, novi āhot heÄā ima Å”ira zadnja vrata u odnosu na standardni Civic. Pozadi poÄiva difuzor i poznata tema s tri zavrÅ”etka izduvnih cevi.

Å to se unutraÅ”njosti tiÄe, tu imamo meÅ”avinu crvenog i crnog. Crvenu boju pronalazimo na sportskim sediÅ”tima, tepisima, oznakama i kontrastnim Å”avovima. Crno prekriva ostatak enterijera, ukljuÄujuÄi dopadljivu armaturnu tablu koja je prenesena iz standardnog modela. Specijalan +R režim vožnje dodaje neke vizuelne atrakcije na displeju, a ekran info-zabavnog sistema pruža informacije o vozilu u realnom vremenu.
Honda oÄigledno ima joÅ” dosta toga da podeli s publikom u vezi s novim Civicom Type R. Samim tim, jasno je da je ovo bila pre svega vizuelna prezentacija automobila koji Äe verovatno biti poslednji neelektrifikovani Type R. Kompletne podatke o novajliji Äemo imati u jesen, kako se bude bližio poÄetak proizvodnje.
Auto Moto Show








