SledeÄi nastavak Nissanove ofanzive elektrifikovanih proizvoda danas se uobliÄava regionalnom premijerom nove, Äetvrte generacije X-Traila. Skoro sedam miliona primeraka ovog SUV-a je prodato Å”irom sveta, Å”to ga Äini jednim od najpopularnijih porodiÄnih avanturistiÄkih vozila na svetu.
Za ovu novu generaciju, Nissan se oslonio na dobro utemeljen DNK koji se proteže kroz sve tri prethodne generacije X-Traila: miÅ”iÄav dizajn, fleksibilne pogodnosti i napredne moguÄnosti pogona na sve toÄkove. Novi X-Trail Äe biti dostupan u konfiguracijama sa pet i sedam sediÅ”ta, nudeÄi pogodnu opciju za dane izlaska sa proÅ”irenom porodicom i prijateljima.Ā

ZahvaljujuÄi novoj CMF-C platformi alijanse, koja integriÅ”e napredno inženjerstvo, inovacije i unapreÄenu tehnologiju, novi X-Trail Äe ponovo podiÄi lestvicu u segmentu krosovera. Kupci sa ukusom za avanturu uživaÄe u poboljÅ”anim dinamiÄkim performansama i naprednim tehnologijama elektrifikacije koje nudi nova generacija modela X-Trail.Ā
āZamena ikone kao Å”to je X-Trail je ogromna odgovornost. BuduÄi da se afirmisao kao porodiÄno vozilo za avanture, znamo Å”ta naÅ”i kupci cene. Äetvrtom generacijom X-Traila pružiÄemo im kapacitet za avanture zahvaljujuÄi naprednom elektrifikovanom pogonu na sve toÄkove u kombinaciji sa intuitivnom i praktiÄnom tehnologijom, rekao je Francois Bailly, viÅ”i potpredsednik i glavni službenik za planiranje, za Nissanov AMIEO region.
Savremen i robusan
Primaran za privlaÄnost X-Traila u prethodne tri generacije bio je njegov prepoznatljiv stil koji stvara ubedljiv oseÄaj Ävrstine i robusnosti, a da pritom nije agresivan.Ā
SpoljaÅ”njost kao i unutraÅ”njost novog X-Traila odražava duh vozila ā svestran i avanturistiÄki. SpoljaÅ”njost je naglaÅ”ena prepoznatljivim Nissanovim dizajnerskim elementima kao Å”to su plutajuÄi krov i V-motion maska. Frontalni aspekt je uokviren upadljivim prednjim svetlima koja su usklaÄena sa prednjim branikom, kombinovanim svetlima za dnevnu vožnju i indikatorima smeÅ”tenim duž linije zatvaranja poklopca motora.Ā
Sa strane, miÅ”iÄavi lukovi toÄkova u prednjem i zadnjem delu oznaÄavaju prisustvo X-Traila na putu, dok u podnožju vrata, umetnuto obeležje donosi oseÄaj fluidnosti Äistim povrÅ”inama vrata.Ā Ā
Oblik C-stuba podseÄa na peraja delfina, donoseÄi zategnutost pozadi gde zaobljena svetla upotpunjuju zadnji aspekt do tri Äetvrtine.Ā
U zadnjem delu, uoÄljiva horizontalna linija nalazi se neposredno iznad i ispod mesta gde je postavljena registarska tablica, dok razdvojena zadnja svetla obezbeÄuju Å”irok otvor za prtljažnik. Srebrni panel krivuda ispod zadnjeg branika, oslikavajuÄi avanturistiÄki karakter X-Traila.Ā
KljuÄne aerodinamiÄke karakteristike ukljuÄuju “3D” deflektore guma u donjem delu prednje strane, aktivan poklopac reÅ”etke za kontrolu protoka vazduha u motornom prostoru, specijalno oblikovan A-stuba, poklopce donjeg dela karoserije za upravljanje protokom vazduha ispod vozila i jedinstvenu “vazduÅ”nu zavesu” koja precizno usmerava protok vazduha od prednje ka boÄnim stranama X-Traila.
Kupci cene liÄne detalje, tako da Äe novi X-Trail biti dostupan u 10 boja karoserije sa pet dvobojnih kombinacija, stvarajuÄi 15 varijacija za izbor.
e-POWERĀ
Novi X-Trail Äe biti drugi model u Nissanovoj evropskoj ponudi opremljen inovativnim eāPOWER pogonskim sistemom marke. Ekskluzivan za Nissan, e-POWER sistem predstavlja jedinstven pristup elektrifikaciji nudeÄi iskustvo elektriÄne vožnje bez potrebe za punjenjem.
Prvi put je uveden u Japanu 2017. na modelu Note koji je postao najprodavaniji automobil, a kupcima se svidela njegova kombinacija uglaÄenih performansi.
Novi X-Trailov sistem e-POWER se sastoji od baterije velike izlazne snage i pogonskog sklopa integrisanog sa benzinskim motorom sa varijabilnim stepenom kompresije, generatorom snage, inverterom i prednjim elektromotorom snage 150 kW. Ovaj jedinstven pogonski sklop znaÄi da snaga za toÄkove dolazi samo od elektromotora, Å”to rezultira trenutnim, linearnim ubrzanjem.Ā
Da bi odgovorio tipiÄnim zahtevima evropskih kupaca u njihovoj svakodnevnoj vožnji, e-POWER instalacija je znaÄajno unapreÄena za novi X-Trail. Primena u japanskom modelu Note je imala 1.2 benzinski motor koji puni bateriju, sa ukupnom izlaznom snagom od 106 KS. Za evropsko tržiÅ”te on je nadograÄen na 1.5-litarski turbobenzinski motor varijabilnog stepena kompresije koji razvija ukupnu izlaznu snagu od 150 kW (204 ks).
Jedinstven element sistema e-POWER je Å”to se benzinski motor koristi iskljuÄivo za generisanje elektriÄne energije, dok se toÄkovi pokreÄu u potpunosti elektromotorom. To znaÄi da motor uvek može da radi u svom optimalnom opsegu, Å”to dovodi do superiorne efikasnosti goriva u urbanim sredinama.
ZahvaljujuÄi potpuno elektriÄnom pogonu, nema kaÅ”njenja kao kod motora sa unutraÅ”njim sagorevanjem ili tradicionalnog hibrida. Trenutni odziv pruža uzbudljiv oseÄaj visokog obrtnog momenta i agilno ubrzanje kako bi preticanje ili ukljuÄivanje na auto-put bili lakÅ”i i sa viÅ”e samopouzdanja.Ā
Sastavni deo dizajna e-POWER instalacije je sistem ālinear tuneā koji upravlja radom benzinskog motora, obezbeÄujuÄi da se on okreÄe odgovarajuÄom brzinom u odnosu na brzinu na putu, izbegavajuÄi efekat āpodizanja broja obrtajaā tradicionalnih hibrida pri snažnom ubrzanju. Sekundarna prednost je uglaÄenost koju donosi, obezbeÄujuÄi da motor radi samo onom brzinom koja mu je potrebna, a koja je obiÄno niska u urbanim i prigradskim uslovima.Ā Ā
Pored ovih prednosti, pogonski sistem e-POWER garantuje tihu vožnju, na primer pri 40 km/h zvuk u automobilu je niži za 8 db u poreÄenju sa konkurentima.Ā
e-Pedal Step
S obzirom na to da Äe 70% vremena vožnje verovatno biti potroÅ”eno u prigradskim podruÄjima, Nissan je razvio potpuno novo iskustvo vožnje jednom pedalom pod nazivom e-Pedal Step. OsmiÅ”ljen da ukloni naprezanje koje se ponavlja tokom stani-kreni gradske vožnje gde vozaÄ Äesto pomera nogu izmeÄu papuÄice gasa i koÄnice, e-Pedal Step omoguÄava vozaÄu da ubrzava i koÄi koristeÄi samo papuÄicu gasa.Ā
Sistem prvo mora da se aktivira prekidaÄem na centralnoj konzoli, a nakon ukljuÄivanja, papuÄica gasa Äe dati ubrzanje kao i obiÄno. Nakon otpuÅ”tanja papuÄice gasa, e-Pedal Step Äe koÄiti X-Trail na 0.2g, Å”to je dovoljno da osvetli koÄiona svetla, i smanji brzinu na āpuzajuÄuā, a ne na potpuno zaustavljanje. VozaÄi Äe brzo prilagoditi svoje unose papuÄicom gasa da održe glatko kretanje, osiguravajuÄi da je gradska vožnja intuitivnija i manje zahtevna.
Blago hibridna ICE verzija
Dok Äe verzija X-Traila opremljena sistemom e-POWER Äiniti veÄinu potražnje za vozilom, u ponudi Äe biti takoÄe s turbopunjenjem 1.5-litarskim motorom sa varijabilnim stepenom kompresije koji pokreÄe toÄkove na tradicionalan naÄin. GeneriÅ”uÄi 120 kW (163 ks) i 300 Nm maksimalnog obrtnog momenta, biÄe ponuÄen samo u konfiguraciji pogona na dva toÄka, pri Äemu Äe se snaga na toÄkove prenositi preko kontinuirano varijabilnog prenosa Xtronic. U scenariju opuÅ”tene vožnje i laganog ubrzanja, motor se prebacuje na visok stepen kompresije radi optimizovane efikasnosti goriva, dok se u situacijama kada je potrebno viÅ”e performansi stepen kompresije podeÅ”ava na nizak nivo.
Pogonski sklop je opremljen takoÄe 12-voltnom blago hibridnom tehnologijom. Sistem pruža pomoÄ pri obrtnom momentu, produženom zaustavljanju u praznom hodu, brzom ponovnom pokretanju i zaustavljanju, sa prednostima u pogledu uÅ”tede goriva i emisija CO2.
Prilikom usporavanja, energija se obnavlja kroz regeneraciju i skladiÅ”ti u litijum-jonskoj bateriji. Ova dopunjena energija se zatim koristi za pokretanje sistema automobila kada je motor zaustavljen, dok se Äeka na crvenom svetlu, na primer. Pored toga, poveÄanje obrtnog momenta od oko 6 Nm može da se generiÅ”e pri ubrzanju.Ā Ā
e-4ORCE
Novi sistem pogona na svim toÄkovima osmiÅ”ljen za rad sa Nissanovim elektrifikovanim pogonskim sklopovima predstavljen je na potpuno novom X-Trailu za evropsko tržiÅ”te. e-4ORCE Äe pružiti snažniju vuÄu i pouzdano ubrzanje u svim uslovima zahvaljujuÄi Nissanovoj najnaprednijoj tehnologiji upravljanja na svim toÄkovima. Slovo “e” u e-4ORCE oznaÄava Nissanov 100% elektriÄni pogonski sistem. “4ORCE” se odnosi na fiziÄku snagu i energiju vozila, dok broj “4” prestavlja kontrolu na sva Äetiri toÄka. TakoÄe Äe biti predstavljen na predstojeÄem elektriÄnom crossoveru Ariya, kasnije tokom 2022.Ā
Snažni sistem sa dvostrukim e-motorom ima ukupnu snagu od 157 kW (213 ks) zahvaljujuÄi motoru od 94 kW u zadnjem delu koji omoguÄava snažno ubrzanje, sa 0-100 km/h za 7 sekundi. Ima 10000 puta brži odziv zadnjeg obrtnog momenta od mehaniÄkog 4WD sistema. Pored toga, stalna preraspodela obrtnog momenta i skoro savrÅ”ena ravnoteža težine doprinose pouzdanom upravljanju i udobnosti u vožnji, omoguÄavajuÄi snažno, ali glatko iskustvo vožnje.Ā
SpecifiÄnim upravljanjem izlaznom snagom i performansama koÄenja za svaki toÄak, Äime se postiže glatkoÄa i stabilnost, e-4ORCE poveÄava samopouzdanje vozaÄa prateÄi predviÄenu liniju vožnje preko skoro svake povrÅ”ine puta, bez potrebe za promenom stila vožnje ili unosa. Na primer, prilikom skretanja na putevima prekrivenim snegom, vozilo može verno da prati liniju koju je vozaÄ predvideo zahvaljujuÄi motoru ultra visoke preciznosti, raspodeli obrtnog momenta i kontroli koÄnica. Uz samopouzdanje za savladavanje tako raznolikih povrÅ”ina puta, vožnja postaje prijatnija, a vozaÄ se oseÄa sigurnije u brojnim scenarijima vožnje.Ā
Inženjeri su fino podesili tehnologiju precizne kontrole i dvostrukog elektromotora e-4ORCE za pružanje neuporedive udobnosti u vožnji. Nagib vozila i zaron su minimizirani dodavanjem regenerativnog koÄenja zadnjeg motora na uobiÄajeno regenerativno koÄenje prednjeg motora koje danas koriste tipiÄna elektriÄna vozila i hibridni sistemi.
Pored optimizacije prednje i zadnje raspodele obrtnog momenta, sistem primenjuje nezavisnu kontrolu koÄnica na svaki od Äetiri toÄka kako bi se maksimizirala sila u krivinama koju stvara svaki od njih. Ovo obezbeÄuje skretanje u krivinama koje verno prati namere vozaÄa uz minimalno podeÅ”avanje upravljaÄa.
āX-Trail sa sistemom e-POWER i e-4ORCE Äe zauzeti jedinstveno mesto u segmentu, buduÄi da je jedini porodiÄni crossover sa 7 sediÅ”ta i elektrifikovanim pogonskim sklopom. X-Trail je upravo ona vrsta vozila koju traže moderne avanturistiÄke porodice,ā rekla je Cliodnha Lyons, regionalna potpredsednica planiranja proizvoda, Nissanovog AMIEO regiona.Ā
Vrhunski ambijent unutraÅ”njostiĀ
Kabina potpuno novog Nissana X-Trail postavlja nove standarde u segmentu za superioran ambijent, prepoznatljiv dizajn i poboljŔanu upravljivost.
Napredne tehnologije Nissanove inteligentne mobilnosti su nadohvat ruke vozaÄu, sa udobnoÅ”Äu i kvalitetom pri svakom dodiru. Novi vrhunski materijali, pametne funkcije i promiÅ”ljeni detalji poboljÅ”avaju kabinu koja pruža najsavremeniji dizajn i praktiÄnost u svakoj dimenziji.
Velika pažnja je posveÄena kvalitetu ergonomskih i taktilnih prekidaÄa i dugmadi radi utiska visokog kvaliteta. Istraživanje kupaca jasno je pokazalo da kupci preferiraju osnovne funkcije jednostavne za koriÅ”Äenje, tako da X-Trail ima jednostavne, intuitivne kontrole grejanja/klimatizacije kao i dugmad koja upravljaju funkcijama srediÅ”njeg ekrana, kao Å”to su audio i navigacija.Ā
Gornji nivo plutajuÄe centralne konzole sadrži e-menjaÄ, biraÄ naÄina vožnje i dvostruke držaÄe za ÄaÅ”e, kao i 15-vatnuĀ bežiÄnu podlogu za punjenje pametnih telefona. Podloga za punjenje aktivno puni vaÅ” telefon, dok sliÄne funkcije samo osiguravaju da se baterija vaÅ”eg telefona ne isprazni.Ā Tu je i kombinovani naslon za laktove za putnike na prednjim sediÅ”tima sa āleptirā otvaranjem, koje otkriva dubok prostor za odlaganje dragocenosti. BoÄni elementi za otvaranje omoguÄavaju lak pristup za odlaganje putnicima na zadnjim sediÅ”tima, za razliku od poklopca sa Å”arkama pozadi.Ā
Odozdo, gornji nivo plutajuÄe konzole je prostor za odlaganje predmeta kao Å”to su torba ili tablet. OlakÅ”ava odlaganje manjih predmeta i stvara optimalno iskoriÅ”Äenje prostora, jer u porodiÄnom automobilu nikada ne možete imati dovoljno prostora za odlaganje.Ā
StvarajuÄi opuÅ”tajuÄe i prijatno okruženje, novo belo ambijentalno osvetljenje koristi se u celoj kabini, a njegova ujednaÄenost daje vrhunski harmoniÄan utisak.
PraktiÄan i fleksibilan
Da biste olakÅ”ali utovar stvari, instaliranje deÄijeg sediÅ”ta ili se udobno smestili u automobilu, pristup sediÅ”tima u drugom redu sada je joÅ” pristupaÄniji zahvaljujuÄi zadnjim putniÄkim vratima koja se otvaraju skoro do 90 stepeni.
Drugi red sediÅ”ta se deli u odnosu 60:40, a tu je i srediÅ”nji otvor tako da se dugaÄki predmeti kao Å”to su skije mogu lako transportovati bez potrebe da se spusti bilo koji deo drugog reda sediÅ”ta. Drugi red sediÅ”ta takoÄe može da se pomera napred da bi se maksimizirao prostor prtljažnika i omoguÄio lak pristup treÄem redu u konfiguraciji sa 7 sediÅ”ta.Ā
Putnici u drugom redu su dobro zbrinuti zahvaljujuÄi opciji namenskih kontrola za sistem grejanja/klimatizacije radi poveÄane udobnosti, Å”to je od vitalnog znaÄaja u porodiÄnom automobilu. KljuÄna komponenta koja obezbeÄuje harmoniÄno porodiÄno putovanje je stabilno snabdevanje energijom za održavanje elektriÄnih ureÄaja. Za putnike u drugom redu tu je USB tipa-A i USB tipa-C. Roditelji beba i maliÅ”ana Äe ceniti ukljuÄivanje integrisanih Å”titnika od sunca u zadnja putniÄka vrata koja nude zaÅ”titu tokom sunÄanih dana uz jednostavno rukovanje jednom rukom.Ā
ZahvaljujuÄi efikasnosti CMF-C platforme Alijanse, novi X-Trial je dostupan sa treÄim redom putniÄkog prostora u prtljažniku. PojedinaÄna sediÅ”ta, koja bez napora nestaju u podu, dizajnirana su da prime putnike visine do 160 cm, Å”to ga svrstava meÄu najizdaÅ”nijim u svom segmentu. Prostor je optimizovan kako bi putnici u treÄem redu mogli da smeste noge ispod drugog reda sediÅ”ta.Ā
Pristup treÄem redu zahteva jednostavnu operaciju preklapanja prednjeg sediÅ”ta prema napred omoguÄavajuÄi lak ulazak u treÄi red.Ā
Kada se zadnja dva sediÅ”ta ne koriste, osloboÄen prostor prtljažnika stavlja X-Trail meÄu prvima u svojoj kategoriji kada je u pitanju prtljažni prostor sa ukupnim kapacitetom od 585 litara, Å”to je poveÄanje za 20 litara, zahvaljujuÄi najboljoj dužini poda u klasi a takoÄe i Å”irini kabine. PoboljÅ”anja prostora za prtljag Äine utovar lakÅ”im, a skladiÅ”tenje malih predmeta praktiÄnijim. Pored toga, modularnost dva panela za prtljag nudi 16 razliÄitih rasporeda za optimalno koriÅ”Äenje prostora.Ā
ElektriÄna vrata prtljažnika Äine lak pristup prtljažniku kada su ruke sve samo ne slobodne. Na verziji sa pet sediÅ”ta, sistem fleksibilnog prtljažnika ostaje i unapreÄen je za novi model preoblikovanim panelima kao i izdržljivim tepihom sa tkaninom na jednoj strani i plastikom na drugoj koja se lako Äisti.
CMF-C platforma
Kao i potpuno novi Qashqai u Nissanovoj evropskoj liniji, potpuno novi X-Trail je zasnovan na CMF-C platformi Alijanse koja predstavlja najsavremeniju automobilsku strukturu i tehnoloŔku arhitekturu.
Å to se tiÄe konstrukcije, karoserija u beloj boji koristi viÅ”e laganih materijala kao i napredne tehnike utiskivanja i zavarivanja za poveÄanje Ävrstine, ali i smanjenje težine. Po prvi put, zadnja heÄbek vrata na X-Trailu sada su napravljena od kompozitnog materijala.
Prednja i zadnja vrata, prednji blatobrani i poklopac motora, sada su izraÄeni od aluminijuma.
Ovo pruža sofisticiranost, udobnost vožnje i odziv karakteristiÄan za viÅ”i segment, plus izuzetnu sigurnost u sluÄaju nesreÄe ā kao i poveÄanu korist od ukupne efikasnosti automobila.
Novi dizajn sistema ogibljenja i upravljanja
Potpuno novi X-Trail Äe i dalje nastaviti da pruža zadovoljavajuÄe iskustvo vožnje ā u skladu sa svojom reputacijom sofisticiranog i svestranog automobila, a osim toga, prijatnog za vožnju krivudavim putevima.
ZahvaljujuÄi CMF-C platformi, novi X-Trail ima unapreÄenu MacPherson postavku napred, dok je pozadi prisutno sofisticirano multilink oslanjanje.
PoboljŔana je i servo asistencija, koja sada nudi poboljŔan odziv.
Sofisticiranija info-zabava
Da bi poboljÅ”ao udobnost i uÄinio vožnju zabavnijom, potpuno novi X-Trail nudi napredni info-zabavni sistem sa Å”irokim spektrom povezanih usluga ukljuÄujuÄi integraciju pametnih telefona, WiFi u automobilu za do sedam ureÄaja i usluge NissanConnect kao i namensku aplikaciju za kontrolu i praÄenje vozila.
VeÄi, 12,3-inÄni ekran visoke rezolucije NissanConnect je digitalni pristup navigaciji, postavkama za zabavu i vozilo, a kompatibilan je sa sistemima Android AutoĀ® i Apple CarPlayĀ®. TakoÄe je predstavljen i bežiÄni Apple CarPlayĀ®.
Novi, potpuno elektronski 12,3-inÄni TFT multi-informacioni ekran visoke rezolucije nudi izbor konfigurabilnih izgleda za prikaz informacija o navigaciji, zabavi, saobraÄaju ili vozilu, kojim se upravlja pomoÄu novog taktilnog prekidaÄa na upravljaÄu. Tradicionalna āKirikoā tekstura rezanog stakla takoÄe je dodata digitalnoj pozadini TFT-a ā priznanje Nissanovom japanskom DNK.
Inovativni novi 10,8-inÄni (tip vetrobransko staklo) Head-Up ekran (HUD) pruža najveÄi prikaz u segmentu. KljuÄna navigacija, pomoÄ vozaÄu i informacije, projektuju se na vetrobransko staklo unutar vidnog polja vozaÄa.
VeÅ”tine od kuÄe do automobila su kompatibilne sa ureÄajima Google Assistant i Amazon Alexa. Sistem podržava Å”irok spektar komandi, ukljuÄujuÄi moguÄnost da vozaÄi poÅ”alju odrediÅ”te navigaciji u automobilu govorom sa svog pametnog ureÄaja, Å”to minimizuje vreme potrebno za unos odrediÅ”ta.Ā
Preko aplikacije za pametni telefon NissanConnect Services, dostupne su brojne jedinstvene funkcije vozila kao Å”to su daljinsko upravljanje sirenom i svetlima kao i daljinsko zakljuÄavanje i otkljuÄavanje. TakoÄe se mogu podesiti pametna upozorenja ukljuÄujuÄi brzinu, vreme i zonu sa aplikacijama koje obaveÅ”tavaju ako je vozilo prekoraÄilo zadate parametre. Kada su u vozilu, vozaÄi mogu da aktiviraju funkciju glasovne kontrole kako bi lako koristili razliÄite funkcije i opremu putem glasovne komande ne skreÄuÄi pogled sa puta.
Ako ne koriste navigaciju sa svog telefona, vozaÄi mogu da pristupe 3D mapama i funkciji saobraÄaj uživo, koji ukljuÄuju napredne navigacione funkcije kao Å”to su bežiÄno ažuriranje mapa, uslovi saobraÄaja u realnom vremenu, Google prikaz ulica i cene goriva. Navigacija od vrata do vrata takoÄe je dostupna kroz aplikaciju ukljuÄujuÄi funkciju pronaÄi moj automobil.
Povezivanje se proteže na sve putnike sa konzolom koja sada nudi USB prikljuÄke za punjenje sa USB-A i USB-C portovima.
PoboljÅ”an sistem za pomoÄ u vožnji ProPILOTĀ
Novi X-Trail je opremljen sledeÄom generacijom ProPILOT pomoÄi u vožnji koja donosi veÄu podrÅ”ku vozaÄu u Å”irem nizu okolnosti. Nazvan ProPILOT sa navigacijom Navi-link, sistem je dizajniran da smanji umor i stres tokom vožnje, a istovremeno je veoma intuitivan za koriÅ”Äenje.Ā
ProPILOT sa navigacijom Navi-link može da ubrza i koÄi vozilo unutar jedne trake na autoputu. Sistem može ubrzati vozilo do podeÅ”ene brzine i koÄi do 0 km/h u gustom saobraÄaju. Sistem može automatski da pokrene vozilo ako je mirovalo manje od tri sekunde, a saobraÄaj ponovo krenuo.
Na novom Nissanu X-Trail, ažurirani sistem je sada u moguÄnosti da prilagodi brzinu automobila u skladu sa dodatnim spoljnim okolnostima: kada automobil uÄe u zonu ograniÄenja brzine na autoputu, sistem je u stanju da oÄita saobraÄajne znake na putu i uzima u obzir podatke o ograniÄenju brzine navigacionog sistema da uspori X-Traila na odgovarajuÄu brzinu, Å”to znaÄi da vozaÄ ne mora ruÄno podeÅ”avati brzinu tempomata.
Sistem može takoÄe da koristi podatke iz navigacionog sistema za podeÅ”avanje brzine prilikom približavanja krivinama ili izlaznim rampama užeg radijusa.
Pored toga, ProPILOT sa navigacijom Navi-link sada može da komunicira sa radarima za mrtve uglove X-Traila kako bi pomogao korekcijom ulaznih podataka za upravljanje da se spreÄi manevar promene vozne trake ako se u zoni mrtvog ugla nalazi vozilo.
ZahvaljujuÄi novoj nadogradnji postojeÄeg upozorenja za detekciju pokretnih objekata, primenjuje se koÄenje automobila do zaustavljanja ako se detektuje pokretni objekat ispred. A ako se tokom vožnje unazad detektuje automobil u pokretu ili nepokretni objekat, zaustaviÄe automobil.Ā
Aktivna i pasivna sigurnost
Dodatna sigurnost dolazi u obliku Nissanovog inteligentnog koÄenja unapred u hitnom sluÄaju sa funkcijom predviÄanja. ZahvaljujuÄi naprednoj radarskoj tehnologiji, senzori mogu oÄitati put ispred automobila kako bi otkrili ako vozilo iznenada zakoÄi. Sistem Äe aktivirati koÄnice kako bi smanjio verovatnoÄu sudara.
Sigurnost noÄu je poboljÅ”ana ugradnjom napredne tehnologije prednjih svetala koja omoguÄava da svetlosna jedinica bude tanka, Å”to pomaže aerodinamiÄkoj efikasnosti X-Traila, ali prilagoÄava oblik svog snopa u skladu sa saobraÄajem koji se približava. KoriÅ”Äenjem niza matriÄnih LED jedinica koje upravljaju smerom snopa, pojedinaÄna matriÄna LED svetla se deaktiviraju kada se detektuje nadolazeÄi saobraÄaj, efikasno ostavljajuÄi ostatak puta dobro osvetljenim, ali ne zaslepljujuÄi vozaÄa vozila koje se približava.Ā
JoÅ” jedna funkcija paketa sigurnosnih tehnologija u kabini potpuno novog X-Traila je novi srediÅ”nji vazduÅ”ni jastuk, koji se aktivira izmeÄu dva prednja sediÅ”ta kako bi spreÄio kontakt putnika u prvom redu u sluÄaju boÄnog sudara. SrediÅ”nji vazduÅ”ni jastuk dopunjuje vazduÅ”ne jastuke vozaÄa i suvozaÄa kao i boÄne vazduÅ”ne jastuke i vazduÅ”ne zavese koji su standardno ugraÄeni u potpuno novi X-Trail.
āPotpuno novi X-Trail je zamajac snage Nissanove inovativne tehnologije. Od e-POWER elektrifikovanog pogonskog sklopa koji daje nepogreÅ”iv oseÄaj elektriÄne vožnje, sa trenutnim odzivom i pouzdanjem koje dolazi od naÅ”eg elektrifikovanog e-4ORCE sistema, do naprednih sistema pomoÄi vozaÄu dostupnih na svim nivoima opremljenosti i fleksibilnosti u unutraÅ”njosti ā novi X-Trail je dizajniran i projektovan od temelja da zadovolji veoma zahtevne potrebe naÅ”ih kupaca. VeÄ viÅ”e od 20 godina, X-Trail je sinonim za udobnost, praktiÄnost, sigurnost i poverenje. Dodajte intuitivnu tehnologiju i robustan dizajn, i uvereni smo da Äe novi X-Trail oponaÅ”ati uspeh prethodnih generacija,ā rekao je Leon Dorssers, regionalni viÅ”i potpredsednik za marketing i prodaju, Nissana AMIEO region.
Izvor: Nissan
| Ā | e-POWER | 1.5l VCR turbo ICE | |||
| SediŔta | 5 | 7 | 5 | 7 | |
| Pogonski toÄkovi | 2wd | e-4ORCE 4wd | 2wd | ||
| NajveÄa izlazna snaga (kW / KS) | 150 / 204 | 157 / 213 | 157 / 213 | 120 / 163 | |
| NajveÄi izlazni obrtni moment (Nm) | 330 | FR 330 + RR 195 | FR 330 + RR 195 | 300 | |
| Emisija CO2 u kombinovanom naÄinu vožnje WLTP CO2 (g / km) | 131 – 134 | 143 – 145 | 146 – 148 | 161 – 164 | 164 – 166 |
| PotroÅ”nja goriva u kombinovanoj vožnji WLTP (l / 100 km) | 5,8 – 5,9 | 6,3 – 6,4 | 6,4 – 6,5 | 7,1 – 7,2 | 7,2 – 7,4 |
| NajveÄa brzina (km/h) | 170 | 180 | 180 | 200 | |
| 0-100 km/h (sek) | 8,0 | 7,0 | 7,2 | 9,6 | |


