Predstavljen novi Nissan X-Trail – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Sledeći nastavak Nissanove ofanzive elektrifikovanih proizvoda danas se uobličava regionalnom premijerom nove, četvrte generacije X-Traila. Skoro sedam miliona primeraka ovog SUV-a je prodato Å”irom sveta, Å”to ga čini jednim od najpopularnijih porodičnih avanturističkih vozila na svetu.

Za ovu novu generaciju, Nissan se oslonio na dobro utemeljen DNK koji se proteže kroz sve tri prethodne generacije X-Traila: miÅ”ićav dizajn, fleksibilne pogodnosti i napredne mogućnosti pogona na sve točkove. Novi X-Trail će biti dostupan u konfiguracijama sa pet i sedam sediÅ”ta, nudeći pogodnu opciju za dane izlaska sa proÅ”irenom porodicom i prijateljima.Ā 

Zahvaljujući novoj CMF-C platformi alijanse, koja integriÅ”e napredno inženjerstvo, inovacije i unapređenu tehnologiju, novi X-Trail će ponovo podići lestvicu u segmentu krosovera. Kupci sa ukusom za avanturu uživaće u poboljÅ”anim dinamičkim performansama i naprednim tehnologijama elektrifikacije koje nudi nova generacija modela X-Trail.Ā 

ā€œZamena ikone kao Å”to je X-Trail je ogromna odgovornost. Budući da se afirmisao kao porodično vozilo za avanture, znamo Å”ta naÅ”i kupci cene. Četvrtom generacijom X-Traila pružićemo im kapacitet za avanture zahvaljujući naprednom elektrifikovanom pogonu na sve točkove u kombinaciji sa intuitivnom i praktičnom tehnologijom, rekao je Francois Bailly, viÅ”i potpredsednik i glavni službenik za planiranje, za Nissanov AMIEO region.

Savremen i robusan

Primaran za privlačnost X-Traila u prethodne tri generacije bio je njegov prepoznatljiv stil koji stvara ubedljiv osećaj čvrstine i robusnosti, a da pritom nije agresivan.Ā 

SpoljaÅ”njost kao i unutraÅ”njost novog X-Traila odražava duh vozila – svestran i avanturistički. SpoljaÅ”njost je naglaÅ”ena prepoznatljivim Nissanovim dizajnerskim elementima kao Å”to su plutajući krov i V-motion maska. Frontalni aspekt je uokviren upadljivim prednjim svetlima koja su usklađena sa prednjim branikom, kombinovanim svetlima za dnevnu vožnju i indikatorima smeÅ”tenim duž linije zatvaranja poklopca motora.Ā 

Sa strane, miÅ”ićavi lukovi točkova u prednjem i zadnjem delu označavaju prisustvo X-Traila na putu, dok u podnožju vrata, umetnuto obeležje donosi osećaj fluidnosti čistim povrÅ”inama vrata.Ā Ā 

Oblik C-stuba podseća na peraja delfina, donoseći zategnutost pozadi gde zaobljena svetla upotpunjuju zadnji aspekt do tri četvrtine.Ā 

U zadnjem delu, uočljiva horizontalna linija nalazi se neposredno iznad i ispod mesta gde je postavljena registarska tablica, dok razdvojena zadnja svetla obezbeđuju Å”irok otvor za prtljažnik. Srebrni panel krivuda ispod zadnjeg branika, oslikavajući avanturistički karakter X-Traila.Ā 

Ključne aerodinamičke karakteristike uključuju “3D” deflektore guma u donjem delu prednje strane, aktivan poklopac reÅ”etke za kontrolu protoka vazduha u motornom prostoru, specijalno oblikovan A-stuba, poklopce donjeg dela karoserije za upravljanje protokom vazduha ispod vozila i jedinstvenu “vazduÅ”nu zavesu” koja precizno usmerava protok vazduha od prednje ka bočnim stranama X-Traila.

Kupci cene lične detalje, tako da će novi X-Trail biti dostupan u 10 boja karoserije sa pet dvobojnih kombinacija, stvarajući 15 varijacija za izbor.

e-POWERĀ 

Novi X-Trail će biti drugi model u Nissanovoj evropskoj ponudi opremljen inovativnim e‑POWER pogonskim sistemom marke. Ekskluzivan za Nissan, e-POWER sistem predstavlja jedinstven pristup elektrifikaciji nudeći iskustvo električne vožnje bez potrebe za punjenjem.

Prvi put je uveden u Japanu 2017. na modelu Note koji je postao najprodavaniji automobil, a kupcima se svidela njegova kombinacija uglađenih performansi.

Novi X-Trailov sistem e-POWER se sastoji od baterije velike izlazne snage i pogonskog sklopa integrisanog sa benzinskim motorom sa varijabilnim stepenom kompresije, generatorom snage, inverterom i prednjim elektromotorom snage 150 kW. Ovaj jedinstven pogonski sklop znači da snaga za točkove dolazi samo od elektromotora, Å”to rezultira trenutnim, linearnim ubrzanjem.Ā 

Da bi odgovorio tipičnim zahtevima evropskih kupaca u njihovoj svakodnevnoj vožnji, e-POWER instalacija je značajno unapređena za novi X-Trail. Primena u japanskom modelu Note je imala 1.2 benzinski motor koji puni bateriju, sa ukupnom izlaznom snagom od 106 KS. Za evropsko tržiÅ”te on je nadograđen na 1.5-litarski turbobenzinski motor varijabilnog stepena kompresije koji razvija ukupnu izlaznu snagu od 150 kW (204 ks).

Jedinstven element sistema e-POWER je Å”to se benzinski motor koristi isključivo za generisanje električne energije, dok se točkovi pokreću u potpunosti elektromotorom. To znači da motor uvek može da radi u svom optimalnom opsegu, Å”to dovodi do superiorne efikasnosti goriva u urbanim sredinama.

Zahvaljujući potpuno električnom pogonu, nema kaÅ”njenja kao kod motora sa unutraÅ”njim sagorevanjem ili tradicionalnog hibrida. Trenutni odziv pruža uzbudljiv osećaj visokog obrtnog momenta i agilno ubrzanje kako bi preticanje ili uključivanje na auto-put bili lakÅ”i i sa viÅ”e samopouzdanja.Ā 

Sastavni deo dizajna e-POWER instalacije je sistem ā€œlinear tuneā€ koji upravlja radom benzinskog motora, obezbeđujući da se on okreće odgovarajućom brzinom u odnosu na brzinu na putu, izbegavajući efekat ā€œpodizanja broja obrtajaā€ tradicionalnih hibrida pri snažnom ubrzanju. Sekundarna prednost je uglađenost koju donosi, obezbeđujući da motor radi samo onom brzinom koja mu je potrebna, a koja je obično niska u urbanim i prigradskim uslovima.Ā Ā 

Pored ovih prednosti, pogonski sistem e-POWER garantuje tihu vožnju, na primer pri 40 km/h zvuk u automobilu je niži za 8 db u poređenju sa konkurentima.Ā 

e-Pedal Step

S obzirom na to da će 70% vremena vožnje verovatno biti potroÅ”eno u prigradskim područjima, Nissan je razvio potpuno novo iskustvo vožnje jednom pedalom pod nazivom e-Pedal Step. OsmiÅ”ljen da ukloni naprezanje koje se ponavlja tokom stani-kreni gradske vožnje gde vozač često pomera nogu između papučice gasa i kočnice, e-Pedal Step omogućava vozaču da ubrzava i koči koristeći samo papučicu gasa.Ā 

Sistem prvo mora da se aktivira prekidačem na centralnoj konzoli, a nakon uključivanja, papučica gasa će dati ubrzanje kao i obično. Nakon otpuÅ”tanja papučice gasa, e-Pedal Step će kočiti X-Trail na 0.2g, Å”to je dovoljno da osvetli kočiona svetla, i smanji brzinu na ā€œpuzajućuā€, a ne na potpuno zaustavljanje. Vozači će brzo prilagoditi svoje unose papučicom gasa da održe glatko kretanje, osiguravajući da je gradska vožnja intuitivnija i manje zahtevna.

Blago hibridna ICE verzija

Dok će verzija X-Traila opremljena sistemom e-POWER činiti većinu potražnje za vozilom, u ponudi će biti takođe s turbopunjenjem 1.5-litarskim motorom sa varijabilnim stepenom kompresije koji pokreće točkove na tradicionalan način. GeneriÅ”ući 120 kW (163 ks) i 300 Nm maksimalnog obrtnog momenta, biće ponuđen samo u konfiguraciji pogona na dva točka, pri čemu će se snaga na točkove prenositi preko kontinuirano varijabilnog prenosa Xtronic. U scenariju opuÅ”tene vožnje i laganog ubrzanja, motor se prebacuje na visok stepen kompresije radi optimizovane efikasnosti goriva, dok se u situacijama kada je potrebno viÅ”e performansi stepen kompresije podeÅ”ava na nizak nivo.

Pogonski sklop je opremljen takođe 12-voltnom blago hibridnom tehnologijom. Sistem pruža pomoć pri obrtnom momentu, produženom zaustavljanju u praznom hodu, brzom ponovnom pokretanju i zaustavljanju, sa prednostima u pogledu uÅ”tede goriva i emisija CO2.

Prilikom usporavanja, energija se obnavlja kroz regeneraciju i skladiÅ”ti u litijum-jonskoj bateriji. Ova dopunjena energija se zatim koristi za pokretanje sistema automobila kada je motor zaustavljen, dok se čeka na crvenom svetlu, na primer. Pored toga, povećanje obrtnog momenta od oko 6 Nm može da se generiÅ”e pri ubrzanju.Ā Ā 

e-4ORCE

Novi sistem pogona na svim točkovima osmiÅ”ljen za rad sa Nissanovim elektrifikovanim pogonskim sklopovima predstavljen je na potpuno novom X-Trailu za evropsko tržiÅ”te. e-4ORCE će pružiti snažniju vuču i pouzdano ubrzanje u svim uslovima zahvaljujući Nissanovoj najnaprednijoj tehnologiji upravljanja na svim točkovima. Slovo “e” u e-4ORCE označava Nissanov 100% električni pogonski sistem. “4ORCE” se odnosi na fizičku snagu i energiju vozila, dok broj “4” prestavlja kontrolu na sva četiri točka. Takođe će biti predstavljen na predstojećem električnom crossoveru Ariya, kasnije tokom 2022.Ā 

Snažni sistem sa dvostrukim e-motorom ima ukupnu snagu od 157 kW (213 ks) zahvaljujući motoru od 94 kW u zadnjem delu koji omogućava snažno ubrzanje, sa 0-100 km/h za 7 sekundi. Ima 10000 puta brži odziv zadnjeg obrtnog momenta od mehaničkog 4WD sistema. Pored toga, stalna preraspodela obrtnog momenta i skoro savrÅ”ena ravnoteža težine doprinose pouzdanom upravljanju i udobnosti u vožnji, omogućavajući snažno, ali glatko iskustvo vožnje.Ā 

Specifičnim upravljanjem izlaznom snagom i performansama kočenja za svaki točak, čime se postiže glatkoća i stabilnost, e-4ORCE povećava samopouzdanje vozača prateći predviđenu liniju vožnje preko skoro svake povrÅ”ine puta, bez potrebe za promenom stila vožnje ili unosa. Na primer, prilikom skretanja na putevima prekrivenim snegom, vozilo može verno da prati liniju koju je vozač predvideo zahvaljujući motoru ultra visoke preciznosti, raspodeli obrtnog momenta i kontroli kočnica. Uz samopouzdanje za savladavanje tako raznolikih povrÅ”ina puta, vožnja postaje prijatnija, a vozač se oseća sigurnije u brojnim scenarijima vožnje.Ā 

Inženjeri su fino podesili tehnologiju precizne kontrole i dvostrukog elektromotora e-4ORCE za pružanje neuporedive udobnosti u vožnji. Nagib vozila i zaron su minimizirani dodavanjem regenerativnog kočenja zadnjeg motora na uobičajeno regenerativno kočenje prednjeg motora koje danas koriste tipična električna vozila i hibridni sistemi.

Pored optimizacije prednje i zadnje raspodele obrtnog momenta, sistem primenjuje nezavisnu kontrolu kočnica na svaki od četiri točka kako bi se maksimizirala sila u krivinama koju stvara svaki od njih. Ovo obezbeđuje skretanje u krivinama koje verno prati namere vozača uz minimalno podeÅ”avanje upravljača.

ā€œX-Trail sa sistemom e-POWER i e-4ORCE će zauzeti jedinstveno mesto u segmentu, budući da je jedini porodični crossover sa 7 sediÅ”ta i elektrifikovanim pogonskim sklopom. X-Trail je upravo ona vrsta vozila koju traže moderne avanturističke porodice,ā€ rekla je Cliodnha Lyons, regionalna potpredsednica planiranja proizvoda, Nissanovog AMIEO regiona.Ā 

Vrhunski ambijent unutraŔnjosti 

Kabina potpuno novog Nissana X-Trail postavlja nove standarde u segmentu za superioran ambijent, prepoznatljiv dizajn i poboljŔanu upravljivost.

Napredne tehnologije Nissanove inteligentne mobilnosti su nadohvat ruke vozaču, sa udobnoŔću i kvalitetom pri svakom dodiru. Novi vrhunski materijali, pametne funkcije i promiÅ”ljeni detalji poboljÅ”avaju kabinu koja pruža najsavremeniji dizajn i praktičnost u svakoj dimenziji.

Velika pažnja je posvećena kvalitetu ergonomskih i taktilnih prekidača i dugmadi radi utiska visokog kvaliteta. Istraživanje kupaca jasno je pokazalo da kupci preferiraju osnovne funkcije jednostavne za koriŔćenje, tako da X-Trail ima jednostavne, intuitivne kontrole grejanja/klimatizacije kao i dugmad koja upravljaju funkcijama srediÅ”njeg ekrana, kao Å”to su audio i navigacija.Ā 

Gornji nivo plutajuće centralne konzole sadrži e-menjač, birač načina vožnje i dvostruke držače za čaÅ”e, kao i 15-vatnuĀ bežičnu podlogu za punjenje pametnih telefona. Podloga za punjenje aktivno puni vaÅ” telefon, dok slične funkcije samo osiguravaju da se baterija vaÅ”eg telefona ne isprazni.Ā  Tu je i kombinovani naslon za laktove za putnike na prednjim sediÅ”tima sa ā€œleptirā€ otvaranjem, koje otkriva dubok prostor za odlaganje dragocenosti. Bočni elementi za otvaranje omogućavaju lak pristup za odlaganje putnicima na zadnjim sediÅ”tima, za razliku od poklopca sa Å”arkama pozadi.Ā 

Odozdo, gornji nivo plutajuće konzole je prostor za odlaganje predmeta kao Å”to su torba ili tablet. OlakÅ”ava odlaganje manjih predmeta i stvara optimalno iskoriŔćenje prostora, jer u porodičnom automobilu nikada ne možete imati dovoljno prostora za odlaganje.Ā 

Stvarajući opuÅ”tajuće i prijatno okruženje, novo belo ambijentalno osvetljenje koristi se u celoj kabini, a njegova ujednačenost daje vrhunski harmoničan utisak.

Praktičan i fleksibilan

Da biste olakÅ”ali utovar stvari, instaliranje dečijeg sediÅ”ta ili se udobno smestili u automobilu, pristup sediÅ”tima u drugom redu sada je joÅ” pristupačniji zahvaljujući zadnjim putničkim vratima koja se otvaraju skoro do 90 stepeni.

Drugi red sediÅ”ta se deli u odnosu 60:40, a tu je i srediÅ”nji otvor tako da se dugački predmeti kao Å”to su skije mogu lako transportovati bez potrebe da se spusti bilo koji deo drugog reda sediÅ”ta. Drugi red sediÅ”ta takođe može da se pomera napred da bi se maksimizirao prostor prtljažnika i omogućio lak pristup trećem redu u konfiguraciji sa 7 sediÅ”ta.Ā 

Putnici u drugom redu su dobro zbrinuti zahvaljujući opciji namenskih kontrola za sistem grejanja/klimatizacije radi povećane udobnosti, Å”to je od vitalnog značaja u porodičnom automobilu. Ključna komponenta koja obezbeđuje harmonično porodično putovanje je stabilno snabdevanje energijom za održavanje električnih uređaja. Za putnike u drugom redu tu je USB tipa-A i USB tipa-C. Roditelji beba i maliÅ”ana će ceniti uključivanje integrisanih Å”titnika od sunca u zadnja putnička vrata koja nude zaÅ”titu tokom sunčanih dana uz jednostavno rukovanje jednom rukom.Ā 

Zahvaljujući efikasnosti CMF-C platforme Alijanse, novi X-Trial je dostupan sa trećim redom putničkog prostora u prtljažniku. Pojedinačna sediÅ”ta, koja bez napora nestaju u podu, dizajnirana su da prime putnike visine do 160 cm, Å”to ga svrstava među najizdaÅ”nijim u svom segmentu. Prostor je optimizovan kako bi putnici u trećem redu mogli da smeste noge ispod drugog reda sediÅ”ta.Ā 

Pristup trećem redu zahteva jednostavnu operaciju preklapanja prednjeg sediÅ”ta prema napred omogućavajući lak ulazak u treći red.Ā 

Kada se zadnja dva sediÅ”ta ne koriste, oslobođen prostor prtljažnika stavlja X-Trail među prvima u svojoj kategoriji kada je u pitanju prtljažni prostor sa ukupnim kapacitetom od 585 litara, Å”to je povećanje za 20 litara, zahvaljujući najboljoj dužini poda u klasi a takođe i Å”irini kabine. PoboljÅ”anja prostora za prtljag čine utovar lakÅ”im, a skladiÅ”tenje malih predmeta praktičnijim. Pored toga, modularnost dva panela za prtljag nudi 16 različitih rasporeda za optimalno koriŔćenje prostora.Ā 

Električna vrata prtljažnika čine lak pristup prtljažniku kada su ruke sve samo ne slobodne. Na verziji sa pet sediÅ”ta, sistem fleksibilnog prtljažnika ostaje i unapređen je za novi model preoblikovanim panelima kao i izdržljivim tepihom sa tkaninom na jednoj strani i plastikom na drugoj koja se lako čisti.

CMF-C platforma

Kao i potpuno novi Qashqai u Nissanovoj evropskoj liniji, potpuno novi X-Trail je zasnovan na CMF-C platformi Alijanse koja predstavlja najsavremeniju automobilsku strukturu i tehnoloŔku arhitekturu.

Å to se tiče konstrukcije, karoserija u beloj boji koristi viÅ”e laganih materijala kao i napredne tehnike utiskivanja i zavarivanja za povećanje čvrstine, ali i smanjenje težine. Po prvi put, zadnja hečbek vrata na X-Trailu sada su napravljena od kompozitnog materijala.

Prednja i zadnja vrata, prednji blatobrani i poklopac motora, sada su izrađeni od aluminijuma.

Ovo pruža sofisticiranost, udobnost vožnje i odziv karakterističan za viÅ”i segment, plus izuzetnu sigurnost u slučaju nesreće – kao i povećanu korist od ukupne efikasnosti automobila.

Novi dizajn sistema ogibljenja i upravljanja

Potpuno novi X-Trail će i dalje nastaviti da pruža zadovoljavajuće iskustvo vožnje – u skladu sa svojom reputacijom sofisticiranog i svestranog automobila, a osim toga, prijatnog za vožnju krivudavim putevima.

Zahvaljujući CMF-C platformi, novi X-Trail ima unapređenu MacPherson postavku napred, dok je pozadi prisutno sofisticirano multilink oslanjanje.

PoboljŔana je i servo asistencija, koja sada nudi poboljŔan odziv.

Sofisticiranija info-zabava

Da bi poboljÅ”ao udobnost i učinio vožnju zabavnijom, potpuno novi X-Trail nudi napredni info-zabavni sistem sa Å”irokim spektrom povezanih usluga uključujući integraciju pametnih telefona, WiFi u automobilu za do sedam uređaja i usluge NissanConnect kao i namensku aplikaciju za kontrolu i praćenje vozila.

Veći, 12,3-inčni ekran visoke rezolucije NissanConnect je digitalni pristup navigaciji, postavkama za zabavu i vozilo, a kompatibilan je sa sistemima Android AutoĀ® i Apple CarPlayĀ®. Takođe je predstavljen i bežični Apple CarPlayĀ®.

Novi, potpuno elektronski 12,3-inčni TFT multi-informacioni ekran visoke rezolucije nudi izbor konfigurabilnih izgleda za prikaz informacija o navigaciji, zabavi, saobraćaju ili vozilu, kojim se upravlja pomoću novog taktilnog prekidača na upravljaču. Tradicionalna ā€œKirikoā€ tekstura rezanog stakla takođe je dodata digitalnoj pozadini TFT-a – priznanje Nissanovom japanskom DNK.

Inovativni novi 10,8-inčni (tip vetrobransko staklo) Head-Up ekran (HUD) pruža najveći prikaz u segmentu. Ključna navigacija, pomoć vozaču i informacije, projektuju se na vetrobransko staklo unutar vidnog polja vozača.

VeÅ”tine od kuće do automobila su kompatibilne sa uređajima Google Assistant i Amazon Alexa. Sistem podržava Å”irok spektar komandi, uključujući mogućnost da vozači poÅ”alju odrediÅ”te navigaciji u automobilu govorom sa svog pametnog uređaja, Å”to minimizuje vreme potrebno za unos odrediÅ”ta.Ā 

Preko aplikacije za pametni telefon NissanConnect Services, dostupne su brojne jedinstvene funkcije vozila kao Å”to su daljinsko upravljanje sirenom i svetlima kao i daljinsko zaključavanje i otključavanje. Takođe se mogu podesiti pametna upozorenja uključujući brzinu, vreme i zonu sa aplikacijama koje obaveÅ”tavaju ako je vozilo prekoračilo zadate parametre. Kada su u vozilu, vozači mogu da aktiviraju funkciju glasovne kontrole kako bi lako koristili različite funkcije i opremu putem glasovne komande ne skrećući pogled sa puta.

Ako ne koriste navigaciju sa svog telefona, vozači mogu da pristupe 3D mapama i funkciji saobraćaj uživo, koji uključuju napredne navigacione funkcije kao Å”to su bežično ažuriranje mapa, uslovi saobraćaja u realnom vremenu, Google prikaz ulica i cene goriva. Navigacija od vrata do vrata takođe je dostupna kroz aplikaciju uključujući funkciju pronađi moj automobil.

Povezivanje se proteže na sve putnike sa konzolom koja sada nudi USB priključke za punjenje sa USB-A i USB-C portovima.

PoboljÅ”an sistem za pomoć u vožnji ProPILOTĀ 

Novi X-Trail je opremljen sledećom generacijom ProPILOT pomoći u vožnji koja donosi veću podrÅ”ku vozaču u Å”irem nizu okolnosti. Nazvan ProPILOT sa navigacijom Navi-link, sistem je dizajniran da smanji umor i stres tokom vožnje, a istovremeno je veoma intuitivan za koriŔćenje.Ā 

ProPILOT sa navigacijom Navi-link može da ubrza i koči vozilo unutar jedne trake na autoputu. Sistem može ubrzati vozilo do podeÅ”ene brzine i koči do 0 km/h u gustom saobraćaju. Sistem može automatski da pokrene vozilo ako je mirovalo manje od tri sekunde, a saobraćaj ponovo krenuo.

Na novom Nissanu X-Trail, ažurirani sistem je sada u mogućnosti da prilagodi brzinu automobila u skladu sa dodatnim spoljnim okolnostima: kada automobil uđe u zonu ograničenja brzine na autoputu, sistem je u stanju da očita saobraćajne znake na putu i uzima u obzir podatke o ograničenju brzine navigacionog sistema da uspori X-Traila na odgovarajuću brzinu, Å”to znači da vozač ne mora ručno podeÅ”avati brzinu tempomata.

Sistem može takođe da koristi podatke iz navigacionog sistema za podeÅ”avanje brzine prilikom približavanja krivinama ili izlaznim rampama užeg radijusa.

Pored toga, ProPILOT sa navigacijom Navi-link sada može da komunicira sa radarima za mrtve uglove X-Traila kako bi pomogao korekcijom ulaznih podataka za upravljanje da se spreči manevar promene vozne trake ako se u zoni mrtvog ugla nalazi vozilo.

Zahvaljujući novoj nadogradnji postojećeg upozorenja za detekciju pokretnih objekata, primenjuje se kočenje automobila do zaustavljanja ako se detektuje pokretni objekat ispred. A ako se tokom vožnje unazad detektuje automobil u pokretu ili nepokretni objekat, zaustaviće automobil.Ā 

Aktivna i pasivna sigurnost

Dodatna sigurnost dolazi u obliku Nissanovog inteligentnog kočenja unapred u hitnom slučaju sa funkcijom predviđanja. Zahvaljujući naprednoj radarskoj tehnologiji, senzori mogu očitati put ispred automobila kako bi otkrili ako vozilo iznenada zakoči. Sistem će aktivirati kočnice kako bi smanjio verovatnoću sudara.

Sigurnost noću je poboljÅ”ana ugradnjom napredne tehnologije prednjih svetala koja omogućava da svetlosna jedinica bude tanka, Å”to pomaže aerodinamičkoj efikasnosti X-Traila, ali prilagođava oblik svog snopa u skladu sa saobraćajem koji se približava. KoriŔćenjem niza matričnih LED jedinica koje upravljaju smerom snopa, pojedinačna matrična LED svetla se deaktiviraju kada se detektuje nadolazeći saobraćaj, efikasno ostavljajući ostatak puta dobro osvetljenim, ali ne zaslepljujući vozača vozila koje se približava.Ā 

JoÅ” jedna funkcija paketa sigurnosnih tehnologija u kabini potpuno novog X-Traila je novi srediÅ”nji vazduÅ”ni jastuk, koji se aktivira između dva prednja sediÅ”ta kako bi sprečio kontakt putnika u prvom redu u slučaju bočnog sudara. SrediÅ”nji vazduÅ”ni jastuk dopunjuje vazduÅ”ne jastuke vozača i suvozača kao i bočne vazduÅ”ne jastuke i vazduÅ”ne zavese koji su standardno ugrađeni u potpuno novi X-Trail.

ā€œPotpuno novi X-Trail je zamajac snage Nissanove inovativne tehnologije. Od e-POWER elektrifikovanog pogonskog sklopa koji daje nepogreÅ”iv osećaj električne vožnje, sa trenutnim odzivom i pouzdanjem koje dolazi od naÅ”eg elektrifikovanog e-4ORCE sistema, do naprednih sistema pomoći vozaču dostupnih na svim nivoima opremljenosti i fleksibilnosti u unutraÅ”njosti – novi X-Trail je dizajniran i projektovan od temelja da zadovolji veoma zahtevne potrebe naÅ”ih kupaca. Već viÅ”e od 20 godina, X-Trail je sinonim za udobnost, praktičnost, sigurnost i poverenje. Dodajte intuitivnu tehnologiju i robustan dizajn, i uvereni smo da će novi X-Trail oponaÅ”ati uspeh prethodnih generacija,ā€ rekao je Leon Dorssers, regionalni viÅ”i potpredsednik za marketing i prodaju, Nissana AMIEO region.

Izvor: Nissan

Ā  e-POWER 1.5l VCR turbo ICE
SediŔta 5 7 5 7
Pogonski točkovi 2wd e-4ORCE 4wd 2wd
Najveća izlazna snaga (kW / KS) 150 / 204 157 / 213 157 / 213 120 / 163
Najveći izlazni obrtni moment (Nm) 330 FR 330 + RR 195 FR 330 + RR 195 300
Emisija CO2 u kombinovanom načinu vožnje WLTP CO2 (g / km) 131 – 134 143 – 145 146 – 148 161 – 164 164 – 166
PotroÅ”nja goriva u kombinovanoj vožnji WLTP (l / 100 km) 5,8 – 5,9 6,3 – 6,4 6,4 – 6,5 7,1 – 7,2 7,2 – 7,4
Najveća brzina (km/h) 170 180 180 200
0-100 km/h (sek) 8,0 7,0 7,2 9,6

 

Podeli: