Rat Rusije s Ukrajinom ne jenjava, tako da ne Äudi Å”to je Toyota trajno obustavila proizvodnju u fabrici u Sankt Peterburgu. Ipak, japanska marka Äe ostati prisutna sa servisnim aktivnostima.
Toyota je suspendovala poslovanje u Sankt Peterburgu 4. marta, samo nedelju dana nakon poÄetka ruske invazije na Ukrajinu. Sankcije nametnute Rusiji su prouzrokovale znaÄajne prekide u lancima snabdevanja, ali je Toyota zadržala fabriku u āstatus kvoā stanju, spremnu za nastavak proizvodnje ukoliko se situacija promeni.
U saopÅ”tenju koje je Toyota izdala 23. septembra, kompanija kaže da ne vidi moguÄnost nastavka poslovanja u skorije vreme, Å”to zatvaranje fabrike Äini permanentnim. Zaposleni pogoÄeni ovim zatvaranjem dobiÄe pomoÄ Toyote za pronalaženje novog radnog mesta, obuku za sticanje novih veÅ”tina i āblagostanje, ukljuÄujuÄi finansijsku podrÅ”ku koja prevazilazi zakonske zahteveā.
Izgradnja fabrike u Sankt Peterburgu je zapoÄela 2005., dok je proizvodnja startovala 2007. s Toyotom Camry, da bi se kasnije proÅ”irila na RAV4 2016. Pri punom kapacitetu, ova fabrika je mogla da isporuÄuje 100.000 vozila godiÅ”nje, koja su prodavana uglavnom u Rusiji. Neki modeli su bili predviÄeni za izvoz u susedne zemlje poput Belorusije. Å to se tiÄe buduÄnosti ovog pogona, sugeriÅ”e se da bi Toyota mogla da ga proda, ali za sada nema bilo kakvih oficijelnih poteza po tom pitanju. Toyotin portparol je izjavio da ako pogon u Sankt Peterburgu bude prodat, u njemu se neÄe jednostavno proizvoditi rebrendirane Toyote.
Kraj proizvodnje u Rusiji ne znaÄi da Äe japanska kompanija u potpunosti napustiti ovu zemlju. S brojnim vozilima koja su na putevima, kao i razvijenom prodajnom mrežom, Toyota Äe i dalje biti prisutna u Moskvi da bi obavljala servisiranje postojeÄih Toyotinih i Lexusovih vozila. MeÄutim, i taj deo poslovanja Äe biti restruktuiran u skladu s aktuelnom situacijom.
Auto Moto Show






