U svetlu jubilarne proslave 50 godina M odeljenja, BMW je danas zvaniÄno predstavio prvi u istoriji BMW XM, drugi jedinstveni M model, posle Äuvenog BMW M1, koji je ugledao svetlost dana 1978. godine.
ReÄ je o prvom elektrifikovanom SAV modelu visokih performansi koji dolazi u ekskluzivnom i ekstravagantnom dizajnu uz moÄne proporcije i konture, ali i sa novom interpretacijom izgleda prednjeg dela po ugledu na luksuzne automobile iz BMW game, oÄigledno po ukusu pre svega kineske klijentele.

BMW XM ima podeljene farove, zlatni okvir prednje maske s osvetljenjem i velike usisnike za vazduh u frontalnom delu, kao i toÄkove od 21 inÄa u standardnom paketu opreme (moguÄe je poruÄivanje toÄkova do 23 inÄa).
Eksterijer poseduje viÅ”e elemenata koji imaju sliÄnosti sa legendarnim sportskim BMW M1 automobilom i karakteriÅ”u ga Å”iroke lajsne na bokovima, kao i dva BMW ugravirana znaka na zadnjem staklu. Na zadnjem delu automobila nalazi se potpuno ravno staklo, kao i ekskluzivno dizajnirane izduvne cevi.

Enterijer je izražen u jedinstvenom BMW XM dizajnu, za Äiju su izradu upotrebljeni specijalni materijali, poput posebne kategorije āVintageā kože. Prednja sediÅ”ta su M multifunkcionalna, dok zadnji deo automobila poseduje luksuzni M Lounge. Uz BMW XM dolazi i poseban volan presvuÄen kožom, kao i standardni BMW Live Cockpit Professional koji je fokusiran na vozaÄa.

U standardnom paketu uvrÅ”Äeno je i ambijentalno osvetljenje, Äetvorozonska automatska klima, Harman Kardon audio sistem, Travel & Comfort sistem, Head-Up displej, kao i opcionalni Bowers & Wilkins Diamond audio sistem sa dodatna Äetiri zvuÄnika u krovu automobila.
BMW XM poseduje zakrivljeni ekran koji ima 12,3-inÄni informacioni displej i kontrolni ekran sa dijagonalom od 14,9 inÄa zasnovan na BMW operativnom sistemu 8.

VozaÄima se kod ovog modela nudi najveÄi izbor sistema asistencije u vožnji, pa tako standardna specifikacija ukljuÄuje upozorenje na frontalni sudar, upozorenje o napuÅ”tanju trake, ukljuÄujuÄi i povratak u traku (uz pomoÄ pri upravljanju), kao i info sistem o ograniÄenju brzine. Pored toga moguÄa je i delimiÄna autonomna vožnja sa ograniÄenjem brzine do 210 km/h (koja je vremenski limitirana).

Pogonski sistem je plug-in hibridni i sastoji se od osmocilindarskog benzinskog motora i veoma snažnog elektriÄnog motora. M HIBRID pogonski sistem u BMW XM modelu isporuÄuje ukupnu snagu od 480 kW/653 ks (kombinacija motora sa unutraÅ”njim sagorevanjem – do 360 kW/489 ks i sistema elektriÄnog pogona – do 145 kW/197 ks).

Pored toga, M HIBRID pogonski sistem proizvodi maksimalni ukupni obrtni moment od 800 Nm (motor sa unutraÅ”njim sagorevanjem do 650 Nm u kombinaciji sa elektriÄnim motorom koji razvija do 280 Nm).
Kompaktna litijum-jonska baterija montirana je u pod vozila, ukupog iskoristivog kapaciteta 25,7 kWh i omoguÄava Äisto elektriÄnu vožnju do 88 kilometara dometa po WLTP ciklusu i maksimalnu brzinu Äisto elektriÄnog kretanja do 140 km/h. Bateriju je moguÄe naputi maksimalnom snagom od 7,4 kW.

Snaga se prenosi preko M xDrive pogona na sve toÄkove, koji veÄi deo snage prebacuje nazad. U raspodeli snage levo-desno pomaže standardni M sportski diferencijal na zadnjoj pogonskoj osovini. Uz posebne xDrive režime vožnje ovaj paket omoguÄava odliÄne performanse u svim situacijama.
BMW XM ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, Å”to je propraÄeno posebnim energiÄnim zvukom, koji potiÄe od njegovog sportskog izduvnog sistema sa dve cevi koje su po prvi put na BMW-u postavljene jedna iznad druge.
Proizvodnja BMW XM planirana je za decembar 2022. godine u Spartanburgu u SAD, dok Äe u ruke prvih kupaca stiÄi na proleÄe 2023. godine.
Izvor: BMW













