J.D. Powerova studija o lojalnosti prema automobilskim brendovima za 2022. je upravo objavljena, a meÄu kupcima novih automobila jedna marka se istiÄe kao favorit.
Zapravo, ima ih Äetiri, ali samo jedna dominira u dve kategorije ovog etabliranog istraživanja. Ta marka je Toyota, mada je Ford zabeležio najviÅ”i procenat lojalnih kupaca s neznatnom razlikom u odnosu na japanski brend.
Ova studija postoji sada veÄ Äetvrtu godinu, a ukljuÄuje iskljuÄivo anketiranje kupaca novih automobila. Pored toga, fokusirana je na one ljude koji praktikuju kupovinu āstaro za novoā, ostajuÄi verni brendu. Samim tim, istraživanje obuhvata samo ovlaÅ”Äene prodavce, koristeÄi podatke iz J.D. Powerove informativne mreže. Trenutno vlada dobra potražnja za polovnjacima, ali ova studija pruža interesantan uvid u lojalnost kupaca koji su dovoljno strpljivi da saÄekaju na isporuku svog novog limenog ljubimca, s obzirom da su zalihe smanjene.
Toyota ima priliÄno vernu publiku. Japanski proizvoÄaÄ je rangiran na vodeÄe mesto u kategoriji velikoserijskih automobila i SUV/krosovera, ostvarivÅ”i stopu lojalnosti od 62,2 odsto za putniÄka vozila i 63,6 odsto kada su u pitanju SUV/krosoveri.
Naravno, i premijum marke su rangirane, a meÄu njima su vodeÄi Porsche s 57,4 odsto, odnosno BMW koji vlada u klasi SUV/krosovera s 58,6 odsto. Kamioneti su finalna kategorija u istraživanju i tu naravno dominira Ford, Äija stopa lojalnosti iznosi 63,8 odsto, Å”to je za nijansu bolje od Toyote po pitanju najboljeg rezultata.
āPostoji viÅ”e naÄina da se neguje lojalnost kod kupaca, ali svaka pobedniÄka marka je pokazala posveÄivanje lansiranju svežih proizvoda, sjajne procese fokusirane na vlasnike vozila, veliku rezidualnu vrednost i atraktivnu ponuduā, rekao je potpredsednik J.D. Powera za podatke i analitiku, Tajson Džomini. āI u najveÄoj meri su oni koji pobeÄuju po pitanju tržiÅ”nog udela.ā
U premijum segmentu se takoÄe dobro kotiraju Genesis u kategoriji automobila (54,6 osto) i Lexus u klasi SUV/krosovera (56,4 odsto). Drugo mesto meÄu velikoserijskim proizvoÄaÄima je otiÅ”lo u ruke Kije (54,1 odsto) i Subarua za SUV/krosovere (62,6 odsto). Toyota umalo nije doÅ”la i do treÄe titule, zavrÅ”ivÅ”i iza Forda u kategoriji kamioneta s 58,7 odsto.
Auto Moto Show
Izvor: J.D. Power









