Toyota kaže da planira da poveÄa cenu automobila u Evropi, jer se suoÄava s visokim troÅ”kovima prouzrokovanim nestaÅ”icom delova, Å”to neminovno smanjuje profit.
Kao deo finansijskih rezultata iz drugog kvartala, japanska firma je obelodanila da je profit u padu Äetvrti mesec uzastopno, na 562,7 milijardi jena (3,87 milijardi evra), Å”to je 187,2 milijarde jena (1,29 milijardi evra) manje u odnosu na isti period proÅ”le godine. Uz to, proizvodni cilj je smanjen za 500.000 vozila, na 9,2 miliona.
Sada Toyotini Å”efovi upozoravaju da Äe jenjavanje profita neminovno dovesti do poveÄanja cena da bi se iskompenzovali rastuÄi troÅ”kovi.
āVeÄ sada mozgamo o tome pokuÅ”avajuÄi da iznaÄemo odgovarajuÄi cenovni nivoā, kaže Å”ef komunikacija u Toyoti, Jun Nagata. āTe viÅ”e cene su poÄele da se refletkuju na vozila.ā
Toyota nije objavila u kojoj meri planira da poveÄa cene svojih modela, ali Nagata je sugerisao da Äe one ostati u okvirima koje kupci oÄekuju.
āVoleli bismo da zadržimo generalan imidž povezanosti vozila i ceneā, rekao je on.
UmanjujuÄi znaÄaj porasta cena, Masahiro Jamamoto, Å”ef Toyote Motor Corporation, dodao je: āSvake godine smo menjali cene jednom ili dva puta godiÅ”nje, a poveÄanjem frekvencije promena cena, želeli bismo reflektujemo te viÅ”e troÅ”kove.ā
Vesti dolaze nakon upozorenja u vezi s profitom 2022/2023. koje su Toyotini rukovodioci objavili u maju, kada je firma objavila rekordan profit iz 2021/2022., uprkos pandemiji.
Toyotini menadžeri su upozorili da bi prihodi kompanije mogli da padnu za petinu, zbog āpoveÄanja materijalnih troÅ”kova bez presedanaā, koji su pogodili proizvodnju automobila, Å”to je pre svega izazvano nestaÅ”icom delova.
Kazunari Kumakura, Å”ef Toyotinog odseka za nabavku, potvrdio je da najgora faza proÅ”la, ali situacija i dalje nije takva da snabdevanje teÄe glatko. āNa znam kada Äe nestaÅ”ica Äipova biti okonÄanaā, dodao je on.
Auto Moto Show







