Mark Rojs smatra da postoji mnogo nerazumevanja kada je o elektriÄnim automobilima reÄ.
U nedavnom intervjuu, predsednik General Motorsa, Mark Rojs, govorio je o nekim zabludama kupaca i proizvoÄaÄa u vezi s elektriÄnim vozilima.
GovoreÄi za Business Insider, Rojs se najpre osvrnuo na hibride. Mnogi ljudi i dalje misle da su oni najbolja opcija i siguran stepenik. ProizvoÄaÄi poput Toyote i dalje ulažu velika sredstva u hibride i nastavljaju da im daju prednost u odnosu na Äisto elektriÄna vozila (od Toyotinih preko 20 globalnih modela, samo je jedan na Äisto elektriÄni pogon ā bZ4X). Rojs smatra da su oni nepotrebni u 2022., insistirajuÄi na tome da GM nema planove da razvodnjava svoje investicije u elektrifikaciju s hibridima.
Poslednji hibridni model General Motorsa, Chevrolet Volt, ukinut je 2019. MeÄutim, uprkos Rojsovim komentarima, hibridna verzija C8 Corvettea Äe biti predstavljena sledeÄe godine. DoduÅ”e, prodavaÄe se u ograniÄenoj seriji, tako da GM-ova posveÄenost Äisto elektriÄnoj buduÄnosti neÄe biti naruÅ”ena.
Dok proizvoÄaÄi poput Forda dele svoje konvencionalne i elektriÄne divizije, Rojs smatra da je koegzistencija najbolje reÅ”enje. On je primetio da razliÄiti departmani ne treba da budu razdvojeni, kao i da želi da zaposleni u njima mogu da dele ideje izmeÄu sebe.
Rojs se takoÄe osvrnuo na zabrinutost da Äe elektromobili preopteretiti mrežu. On je izjavio da GM veÄ radi na tome da reÅ”i ovaj problem, spomenuvÅ”i punjenje āod vozila ka voziluā, tako Å”to Äe se neiskoriÅ”Äena energija slati nazad u mrežu tokom Å”piceva, Å”to može da posluži kao moguÄa solucija.
On je takoÄe pažnju obratio na konsolidaciju sektora punjenja baterija. Mnoge startap firme u ovoj oblasti su se pojavile poslednjih godina. MeÄutim, koliko njih se udružilo, upitao je Rojs. On ne smatra da je to loÅ”e i veruje da su partnerstva važna za isporuÄivanje odgovarajuÄe infrastrukture.
Predsednik GM-a je rekao da je bio isfrustriran time Å”to potencijalne kupce elektromobila odbijaju loÅ”a iskustva s punjenjem. Mada je priznao da stvari nisu savrÅ”ene, on je izjavio da su GM-ovi elektromobili dizajnirani tako da im je domet u skladu s onim kojim raspolažu konvencionalna vozila. Pored toga, veÄi deo punjenja se obavlja kod kuÄe preko noÄi, tako da veÄina vlasnika elektromobila na javnu infrastrukturu mora da se oslanja tek povremeno.












