Toyota Corolla Cross Hydrogen Concept – AutoMotoShow.rs
Banner Top

U svetu krajnje različitih zahteva kupaca i situacije na automobilskom tržiŔtu, Toyotin pristup ugljeničnoj neutralnosti jeste da razvije i ponudi viŔe različitih tehnologija za podrŔku kupcima i njihovoj potrebi za dostizanjem nulte emisije.

Ovaj pristup zasnovan na brojnim tehnologijama, koji kao reÅ”enja uključuje električnu bateriju i električnu energiju s gorivnim ćelijama, kao i plug-in hibridno-električne i hibridno-električne automobile, nudi mogućnost Toyotinim kupcima, sada u viÅ”e od 170 zemalja i regiona Å”irom sveta, da već danas smanje svoj ugljenični otisak, bez obzira na okruženje i njihove svakodnevne potrebe.

Takođe, Toyota čvrsto veruje da je joÅ” uvek prerano da se opredeli za samo jedno reÅ”enje s nultom emisijom i, stoga, istovremeno razvija vodonične gorivne ćelije i tehnologiju sagorevanja vodonika zajedno s baterijskom električnom tehnologijom.

Sagorevanje vodonika razvijeno na automobilskim takmičenjima

Toyota je ove godine, u saradnji s timom Rookie Racing, učestvovala u Japanu na svim Super Taikyu trkama izdržljivosti, s automobilom GR Corolla H2 koji pogonsku energiju dobija sagorevanjem vodonika. Istovremeno, predsednik Toyote Akio Toyoda, pod pseudonimom ā€žMorizoā€œ, kao prvi vozač tima i sam je bio za upravljačem i učestvovao u svakoj trci, kako bi procenio rezultate i dao svoj doprinos daljem razvoju.

Izvan Japana, u avgustu ove godine, Toyotin automobil s vodoničnim motorom prvi put se vozilo evropskim javnim putevima kada je GR Yaris H2 učestvovao na demonstracionoj vožnji na WRC-u, u belgijskom gradu Ipr.

Corolla Cross H2 Concept sa sagorevanjem vodonika

Takav tehnoloŔki napredak doneo je Toyotinim inženjerima samopouzdanje da kreiraju i prototip drumskog automobila pod oznakom Corolla Cross H2 Concept.

OpremivÅ”i 1,6-litarski, trocilindarski turbo motor iz GR Corolle tehnologijom motora s direktnim ubrizgavanjem vodonika pod visokim pritiskom, nastalom za potrebe automobilskih takmičenja, kao i primenom iskustava ugradnje rezervoara za vodonik stečenih na modelu Mirai, Toyota je uspela da napravi prototip Corolla Cross H2 s pogonom na vodonik koji može da preveze pet putnika i njihov prtljag. Trenutno se sprovode ispitivanja u realnim uslovima, a uporedo s daljim digitalnim razvojem, vozilo će imati i zimsko testiranje u severnom delu Japana.

Ključne prednosti sagorevanja vodonika uključuju sposobnost da se iskoriste postojeće tehnologije motora s unutraÅ”njim sagorevanjem, brzo vreme dopunjavanja goriva i značajno smanjenje upotrebe i neophodnost ograničenih elemenata kao Å”to su litijum i nikl. Prilagođavanjem postojećih tehnologija i daljim iskoriŔćavanjem efakata planiranih ulaganja, sagorevanje vodonika moglo bi brže da dovede do Å”iroko rasprostranjenih i dostupnih reÅ”enja za smanjenje emisije ugljenika.

Danas, Toyota je na oko 40 odsto pređenog putu ka proizvodnji automobila poput koncepta Corolla Cross H2. JoÅ” nije moguće reći da li će ta tehnologija dostići zrelost neophodnu za drumske automobile, ali svakako postoji nesumnjiva mogućnost za primenu u automobilskom sportu.

Izvor: Toyota

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi