U svetu krajnje razliÄitih zahteva kupaca i situacije na automobilskom tržiÅ”tu, Toyotin pristup ugljeniÄnoj neutralnosti jeste da razvije i ponudi viÅ”e razliÄitih tehnologija za podrÅ”ku kupcima i njihovoj potrebi za dostizanjem nulte emisije.
Ovaj pristup zasnovan na brojnim tehnologijama, koji kao reÅ”enja ukljuÄuje elektriÄnu bateriju i elektriÄnu energiju s gorivnim cĢelijama, kao i plug-in hibridno-elektriÄne i hibridno-elektriÄne automobile, nudi mogucĢnost Toyotinim kupcima, sada u viÅ”e od 170 zemalja i regiona Å”irom sveta, da veÄ danas smanje svoj ugljeniÄni otisak, bez obzira na okruženje i njihove svakodnevne potrebe.
TakoÄe, Toyota Ävrsto veruje da je joÅ” uvek prerano da se opredeli za samo jedno reÅ”enje s nultom emisijom i, stoga, istovremeno razvija vodoniÄne gorivne cĢelije i tehnologiju sagorevanja vodonika zajedno s baterijskom elektriÄnom tehnologijom.
Sagorevanje vodonika razvijeno na automobilskim takmiÄenjima
Toyota je ove godine, u saradnji s timom Rookie Racing, uÄestvovala u Japanu na svim Super Taikyu trkama izdržljivosti, s automobilom GR Corolla H2 koji pogonsku energiju dobija sagorevanjem vodonika. Istovremeno, predsednik Toyote Akio Toyoda, pod pseudonimom āMorizoā, kao prvi vozaÄ tima i sam je bio za upravljaÄem i uÄestvovao u svakoj trci, kako bi procenio rezultate i dao svoj doprinos daljem razvoju.
Izvan Japana, u avgustu ove godine, Toyotin automobil s vodoniÄnim motorom prvi put se vozilo evropskim javnim putevima kada je GR Yaris H2 uÄestvovao na demonstracionoj vožnji na WRC-u, u belgijskom gradu Ipr.
Corolla Cross H2 Concept sa sagorevanjem vodonika
Takav tehnoloŔki napredak doneo je Toyotinim inženjerima samopouzdanje da kreiraju i prototip drumskog automobila pod oznakom Corolla Cross H2 Concept.
OpremivÅ”i 1,6-litarski, trocilindarski turbo motor iz GR Corolle tehnologijom motora s direktnim ubrizgavanjem vodonika pod visokim pritiskom, nastalom za potrebe automobilskih takmiÄenja, kao i primenom iskustava ugradnje rezervoara za vodonik steÄenih na modelu Mirai, Toyota je uspela da napravi prototip Corolla Cross H2 s pogonom na vodonik koji može da preveze pet putnika i njihov prtljag. Trenutno se sprovode ispitivanja u realnim uslovima, a uporedo s daljim digitalnim razvojem, vozilo Äe imati i zimsko testiranje u severnom delu Japana.
KljuÄne prednosti sagorevanja vodonika ukljuÄuju sposobnost da se iskoriste postojecĢe tehnologije motora s unutraÅ”njim sagorevanjem, brzo vreme dopunjavanja goriva i znaÄajno smanjenje upotrebe i neophodnost ograniÄenih elemenata kao Å”to su litijum i nikl. PrilagoÄavanjem postojecĢih tehnologija i daljim iskoriÅ”Äavanjem efakata planiranih ulaganja, sagorevanje vodonika moglo bi brže da dovede do Å”iroko rasprostranjenih i dostupnih reÅ”enja za smanjenje emisije ugljenika.
Danas, Toyota je na oko 40 odsto preÄenog putu ka proizvodnji automobila poput koncepta Corolla Cross H2. JoÅ” nije mogucĢe recĢi da li cĢe ta tehnologija dosticĢi zrelost neophodnu za drumske automobile, ali svakako postoji nesumnjiva moguÄnost za primenu u automobilskom sportu.
Izvor: Toyota