Alfa Romeo tim poželeo je dobrodoÅ”licu vozaÄu F1 Valteriju Botasu (Valtteri Bottas) uĀ prodajnom salonu āStellantis &Youā u Torinu kako, bi mu isporuÄili njegovu Alfa Romeo Giuliju GTAm, koju je finski Å”ampion kupio u prepoznatljivoj Alfa Romeo Red crvenoj boji.
Kupovinom jedne od Alfa Romeo Giulija GTAm, najmoÄnijeg automobila koji je italijanski brend ikada proizveo, Valteri Botas postaje punopravni Älan strastvenog Alfa Romeo āplemenaā (Alfa Romeo tribe).
Svi glavni predstavnici brenda doÅ”li su da proslave isporuku automobila vozaÄu iz Finske. Zatim su ga doÄekali u Alfa Romeo Centro Stile, sediÅ”tu brenda. Ceo tim je zajedno sa vozaÄem proslavio trenutak, koji je daleko viÅ”e od proste kupovine Alfa Romeo vozila. Njegova želja da postane vlasnik legendarnog automobila brenda prestavlja manifestaciju liÄne veze brenda i vozaÄa koji deli iste ideale i vrednosti. To je razlog za ponos brenda koji je uÄinio italijanski sportski duh svojom osnivaÄkom vrednoÅ”Äu joÅ” 1910.
Tokom sastanka, Valteri i njegov tim imali su priliku da razgovaraju o buduÄim projektima u koje je vozaÄ liÄno ukljuÄen.
Kristijano Fjorio (Cristiano Fiorio), F1 menadžer brenda Alfa Romeo: āOvo je poseban trenutak za Alfu Romeo. Valteri Botas je izvrstan profesionalac, pobednik, a to Å”to njegovu dugu karijeru u F1 krasi 10 Gran Pri pobeda je dokaz toga. Njegova želja da postane deo unutraÅ”njeg i ekskluzivnog kruga Giulia GTA kupaca ispunjava nas ponosom. U poslovnom svetu koji Äesto pokreÄu ugovorne obaveze, danas slavimo neÅ”to drugo: Valteri je pokazao da nekada strast upravlja naÅ”im izborima. Želimo dobrodoÅ”licu Valteriju u srce naÅ”eg āplemenaā.ā
Valteri (Valtteri) Botas, vozaÄ Alfa Romeo F1: āJasno je da sam celog života bio ljubitelj automobilizma. Ali iznad svega, volim brend Alfa Romeo. Äast mi je da budem ambasador brenda, a sada i kupac i vlasnik jednog od 500 Giulia GTA modela. To je tehniÄki izvrsno vozilo, izraÄeno u saradnji sa Sauber Engineering-om i koriÅ”Äenjem struÄnosti i tehniÄkog znanja direktno iz Formule 1, ali za nas ljubitelje automobila i moto-sporta, predstavlja i daleko viÅ”e od toga. On oživljava jednu od legendi moto-sporta, model Giulia GTA iz 1965. i savrÅ”eno otelotvoruje DNK brenda, strast prema auto-moto portu, zadovoljstvo u vožnji i jedinstveni i poseban stil.ā
Alfa Romeo Giulia GTA
Alfa Romeo Giulia GTA oživela je jednu od automobilskih legendi i jubilarni model u istoriji brenda: model Giulia GTA iz 1965. Kao savrÅ”eni izraz jedinstvenog stila, mehanike i sportskog karaktera brenda, ovaj model predstavlja autentiÄni povratak korenima brenda Alfa Romeo iz sveta performansi i āgrand touringaā.
Model Giulia GTA je vozilo visokih performansi zasnovano na proizvodnom modelu, izvanrednom modelu Giulia Quadrifoglio. ZahvaljujuÄi izdaÅ”noj upotrebi ultralakih materijala, težina modela Giulia GTA smanjena je za do 100 kg u odnosu na model Giulia Quadrifoglio i opremljena je unapreÄenom verzijom Alfa Romeo 2,9 V6 BiTurbo motora od 540 KS, sa specifiÄnom snagom od 187 KS/litru.Ā
Inženjeri brenda Alfa Romeo radili su na tome da unaprede aerodinamiÄnost i upravljanje, ali pre svega, da smanje težinu, Å”to su iste smernice kao i one koje su poÅ”tovane za model Giulia GTA iz 1965. Kako bi se postigli ti ciljevi, koriÅ”Äene su komponente od ugljeniÄnih vlakana i kompozitnih materijala. Aerodinamika je dizajnirana posebno da se uveÄa aerodinamiÄki potisak. U ovim reÅ”enjima vidi se tehniÄko znanje koje potiÄe direktno iz Formule 1, zahvaljujuÄi saradnji sa Sauber Engineering-om.Ā
Alfa Romeo inženjeri dobili su podrÅ”ku kroz znanje i objekte komapnije Sauber Engineering. Å vajcarska kompanija, sa viÅ”e od 50 godina iskustva u moto-sportu, 27 od kojih su u F1, stekla je dubinsko znanje o aerodinamici zahvaljujuÄi sopstvenom vetrotunelu, koji je jedan od najnaprednijih u Evropi. Sauber tim aktivno uÄestvuje u dizajniranju, izradi prototipa i proizvodnji aerodinamiÄkih komponenti novog modela Giulia GTA.
GTA i Autodelta, dvojac pun istorije i sportskih uspeha
Inicijali GTA oznaÄavaju āGran Turismo Alleggeritaā (āGran Turismo Lajtā), osmiÅ”ljen 1965. za model Giulia Sprint GTA, posebnu verziju koja se razlikovala od modela Sprint GT, i koja je prilagoÄena sportskim standardima i predstavljena na Sajmu automobila u Amsterdamu te godine. Karoserija modela Giulia Sprint GT zamenjena je identiÄnom karoserijom od aluminijuma, sa ukupnom težinom od 745 kg, u odnosu na 950 kg verzije za puteve. Druga izmena odnosi se na motor sa dvostrukim bregastim vratilom od 1570-cc, u konfiguraciji za puteve sa dvostrukim paljenjem, koji je isporuÄivao impresivnih 115 KS. TehniÄari Autodelte, prvog izdanja zvaniÄnog ātrkaÄkog odeljenjaā brenda Alfa Romeo odabrali su je kao referentnu taÄku za kategoriju āTouringā i razvili su je tako da dostigne maksimalnu snagu od 170 KS. Uspeh na takmiÄenjima doÅ”ao je vrlo brzo nakon toga: tri āChallenge Europeo Marcheā za redom, desetine nacionalnih Å”ampionata i stotine pojedinaÄnih trka Å”irom sveta. Povratak imidža game takoÄe je ostavio trag: model Giulia Sprint GTA zaista je bio otelotvorenje tvrdnje āpobeda svaki dan u vaÅ”em svakodnevnom automobiluā. Od tada, GTA je postao deo kolektivne podsvesti, kao nenadmaÅ”ni simbol āBiscioneā sportskog duha, a moÄ tih inicijala ubedila je javnost da uopÅ”tenoĀ zove Alfa Romeo sportske modele āGTAā. Za kraj, treba reÄi da, baÅ” kao i inicijali GTA, naziv āAutodeltaā ima sliÄnu simboliku, i odnosi se na istoimenu radionicu koja se nalazi na polligonu Baloko, koja se smatra Äuvarem slavnog nasleÄa brenda.
Izvor: Stellantis






