Renault Espace je uspostavio svojevrsan kult kao monovolumen, meÄutim, u meÄuvremenu je popularnost ove karoserijske konfiguracije drastiÄno opala, dok je doÅ”lo do sveopÅ”teg uzdizanja SUV/krosovera.
Samim tim, u Renaultu su odluÄili da model zaÄet 1984. konvertuju neÅ”to tržiÅ”no prihvatljivije. Ipak, jedna stvar se nije promenila, a to je da se radi o najprostranijem modelu u ponudi ovog francuskog proizvoÄaÄa, koji je, sem Å”to dobro izgleda, opremljen najnovijom tehnologijom i pogonjen hibridnim pogonskim sklopom.

Izgleda kao uveÄan, praktiÄniji Austral, Å”to uopÅ”te nije loÅ”e. Samim tim usvojeni su LED prednji farovi u obliku bumeranga, izmeÄu kojih se nalazi velika maska.
Linija krova se blago spuÅ”ta prema nazad, a dizajn zadnjeg dela je neÅ”to āuspravnijiā. Zadnje signalne grupe izgledaju gotovo identiÄne kao one na Australu. Renault kaže da uprkos manjem āotiskuā u odnosu na stari Espace, novajlija raspolaže s viÅ”e prostora u unutraÅ”njosti.

Ni o enterijeru se ne može elaborirati a da se ne spomene Austral, jer je reÅ”enje praktiÄno preneseno, kako po pitanju osnovne postavke, tako i ekrana i instrumentacije. Dominira 12-inÄni displej info-zabavnog sistema u portret formatu na sredini armaturne table, dok je digitalni klaster instrumentacije dijagonale 12,3 inÄa. Na head-up displeju od 9,3 inÄa prikazuju se kljuÄne informacije, važne za vozaÄa. Svaki red sediÅ”ta poseduje dva USB-C porta, a Renault spominje i dva 12-voltna prikljuÄka, uz bežiÄnu platformu za punjenje mobilnog telefona. Ambijentalno osvetljenje je takoÄe u igri, zajedno s Harman Kardon premium audio ureÄajem (s dva āvuferaā). UgraÄeni Google servisi su takoÄe tu, kao i operativni sistem koji podržava ažuriranja āputem etraā.

VozaÄ Äe moÄi da uživa u ukupno 32 sistema vozaÄke asistencije, podeljena u tri kategorije: bezbednost, vožnja i parkiranje. Ovde francuska kmompanija misli na aktivnu asistenciju u vožnji, inteligentno prilagoÄavanje brzine, prepoznavanje saobraÄajnih znakova, sistem kamera od 360 stepeni, adaptivne farove, automatsko koÄenje u sluÄaju krajnje nužde, detekciju āmrtvog uglaā, sistem održavanjaĀ vozne trake i upozoravanje na neželjen izlazak iz iste, asistenciju pri održavanju stabilnosti prikolice, pomoÄ pri parkiranju, adaptivni tempomat i tako dalje. Novi Espace takoÄe krasi upravljanje na sve toÄkove, Å”to mu u velikoj meri skraÄuje radijus okreta.

Kada je reÄ o pogonu, za njega je zadužen E-Tech hibridno-benzinski sklop. On kombinuje 1,2-litarski trocilindarski turbomotor sa 130 ks i 205 Nm, s dva elektromotora. Glavna jedinica generiÅ”e 70 ks i 205 Nm, a za napajanje je zadužena litijum-jonska baterija od 2 kWh/400 V, uz sekundarnu koja je zapravo starter-generator. Nema moguÄnosti spoljaÅ”njeg punjenja, jer je ovo samodopunjujuÄi hibrid. VozaÄ naravno može da odabere Äisto elektriÄni režim vožnje, kada iskljuÄivo elektromotor pokreÄe toÄkove, zatim dinamiÄnu hibridnu postavku, gde su angažovani i motor SUS i elektriÄna jedinica, kao i e-drive režim gde elektromotor pokreÄe vozilo a motor s unutraÅ”njim sagorevanjem puni bateriju.
Proizvodnja Espacea Äe se obavljati u fabrici Palensija u Å paniji, pored Australa s kojim deli platformu. Detalji u vezi s cenom i dostupnoÅ”Äu Äe biti objavljeni u meÄuvremenu, a u Renaultu kažu da Äe knjige porudžbina biti otvorene ovog proleÄa.






