Audi R8 s petocilindarskim turbomotorom otkazan u poslednji momenat – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Glasine o Audiju R8 s manjim motorom su kolale internetom godinama, ali se nikada nisu obistinile.

Druga generacija nemačkog superautomobila je penzionisana s GT RWD specijalnom edicijom (naslovna fotografija), uz planove da naslednik bude s čisto električnim pogonskim sklopom. Sudeći po novim glasinama, marka ā€žÄetiri prstenaā€œ navodno želi da instalira V6 turbo u jeftniju, ulaznu verziju.

Po ā€žÅ”uÅ”kanjimaā€œ od pre nekoliko godina, model s ovim motorom je trebalo da bude naslednik prve generacije R8 V8. Međutim, ispostavilo se da nije tako. Ekipa iz IngolÅ”tata je planirala osnovnu varijantu, ali s petocilindarskim rednim agregatom umesto V6. Konkretno, ideja je bila da se iskoristi čuveni 2.5 turbo petocilindraÅ” iz TT RS-a i RS3.

Interesantne detalje je obelodanio Markos Markes, projekt menadžer eFuelsa u Porscheu. Plan je bio da se odustane od ā€žquattroā€œ pogona i pređe na zadnji, da bi se uÅ”tedelo na masi. Dok je druga generacija R8 bila isključivo dostupna sa sedmostepenim automatskim menjačem s dvostrukom spojnicom, jeftinija verzija koja nikada nije ugledala svetlost dana, posedovala bi manuelni menjač. Kao Å”to možemo da se prisetimo, prva generacija R8 se prodavala sa čuvenim Å”estostepenim ā€žmanuelcemā€œ.

Markes je rekao da je turbo R8 imao manje konjskih snaga ali viÅ”i maksimalni obrtni moment od V10 modela, Å”to sugeriÅ”e da bi redni petocilindraÅ” bio ā€žfriziranā€œ iznad 500 Nm dostupnih u RS3. Poređenja radi, druga generacija R8 je raspolagala s 540 Nm kada je debitovala početkom 2015. On je spomenuo da je turbo petocilindraÅ” bio ā€žÄistiji i gotovo jednako brzā€œ kao V10.

Kada je doŔlo vreme da R8 RWS sa zadnjim pogonom bude lansiran u drugoj polovini 2017., performantnija verzija je zadržala V10. Audi Sport je na kraju odlučio da svoj superautomobil prodaje isključivo s 5,2-litarskim FSI motorom, koji deli s Lamborghini Huracanom.

Markes, koji je takođe otkrio da se odustalo od quad-turbo Porsche superautomobila s osmocilindarskim bokserom, smatra da je R8 sa zadnjim pogonom, petocilindarskim motorom i automatikom s dvostrukom spojnicom, bio propuÅ”tena prilika: ā€žÅ teta, jer je petocilindarski turbomotor bio snažan i pouzdan, zvučao je drugačije i mislim da bi dobro funkcionisao u R8. Automobil je bio lakÅ”i i agilniji, ali ga možda neki ljudi u Audi Sportu nisu doživljavali kao istinski R8, tako da su u odsudnom momentu odlučili da on ipak ne ugleda svetlost dana.ā€œ

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi