Glasine o Audiju R8 s manjim motorom su kolale internetom godinama, ali se nikada nisu obistinile.
Druga generacija nemaÄkog superautomobila je penzionisana s GT RWD specijalnom edicijom (naslovna fotografija), uz planove da naslednik bude s Äisto elektriÄnim pogonskim sklopom. SudeÄi po novim glasinama, marka āÄetiri prstenaā navodno želi da instalira V6 turbo u jeftniju, ulaznu verziju.
Po āÅ”uÅ”kanjimaā od pre nekoliko godina, model s ovim motorom je trebalo da bude naslednik prve generacije R8 V8. MeÄutim, ispostavilo se da nije tako. Ekipa iz IngolÅ”tata je planirala osnovnu varijantu, ali s petocilindarskim rednim agregatom umesto V6. Konkretno, ideja je bila da se iskoristi Äuveni 2.5 turbo petocilindraÅ” iz TT RS-a i RS3.
Interesantne detalje je obelodanio Markos Markes, projekt menadžer eFuelsa u Porscheu. Plan je bio da se odustane od āquattroā pogona i preÄe na zadnji, da bi se uÅ”tedelo na masi. Dok je druga generacija R8 bila iskljuÄivo dostupna sa sedmostepenim automatskim menjaÄem s dvostrukom spojnicom, jeftinija verzija koja nikada nije ugledala svetlost dana, posedovala bi manuelni menjaÄ. Kao Å”to možemo da se prisetimo, prva generacija R8 se prodavala sa Äuvenim Å”estostepenim āmanuelcemā.
Markes je rekao da je turbo R8 imao manje konjskih snaga ali viÅ”i maksimalni obrtni moment od V10 modela, Å”to sugeriÅ”e da bi redni petocilindraÅ” bio āfriziranā iznad 500 Nm dostupnih u RS3. PoreÄenja radi, druga generacija R8 je raspolagala s 540 Nm kada je debitovala poÄetkom 2015. On je spomenuo da je turbo petocilindraÅ” bio āÄistiji i gotovo jednako brzā kao V10.
Kada je doÅ”lo vreme da R8 RWS sa zadnjim pogonom bude lansiran u drugoj polovini 2017., performantnija verzija je zadržala V10. Audi Sport je na kraju odluÄio da svoj superautomobil prodaje iskljuÄivo s 5,2-litarskim FSI motorom, koji deli s Lamborghini Huracanom.
Markes, koji je takoÄe otkrio da se odustalo od quad-turbo Porsche superautomobila s osmocilindarskim bokserom, smatra da je R8 sa zadnjim pogonom, petocilindarskim motorom i automatikom s dvostrukom spojnicom, bio propuÅ”tena prilika: āÅ teta, jer je petocilindarski turbomotor bio snažan i pouzdan, zvuÄao je drugaÄije i mislim da bi dobro funkcionisao u R8. Automobil je bio lakÅ”i i agilniji, ali ga možda neki ljudi u Audi Sportu nisu doživljavali kao istinski R8, tako da su u odsudnom momentu odluÄili da on ipak ne ugleda svetlost dana.ā











