U jednom od najznaÄajnijih proboja u oblasti baterija poslednjih godina, najveÄi svetski proizvoÄaÄ, CATL, najavio je novu ākondenzovanuā bateriju od 500 Wh/kg, za koju kaže da Äe uÄi u serijsku proizvodnju ove godine.
āLansiranje ākondenzovanihā baterija Äe oznaÄiti poÄetak ere sveopÅ”te elektrifikacije morskog, kopnenog i vazduÅ”nog transporta, otvoriti nove moguÄnosti razvoja industrije i promovisati postizanje globalne ugljeniÄne neutralnosti ranije od predviÄenogā, saopÅ”tila je kompanija.
Nova CATL-ova kondenzovana baterija Äe raspolagati gotovo dvostruko veÄom energetskom gustinom u poreÄenju s Teslinim 4680 Äelijama, Äiji se rejting od 272 do 296 Wh/kg smatra veoma visokim po aktuelnim standardima.
Glavni nauÄnik CATL-a, Vu Kaj, kaže da kondenzovana batgerija integriÅ”e Äitav spektar inovativnih tehnologija, ukljuÄujuÄi ultravisoku energetsku gustinu katodnih materijala, inovativne anodne materijale, separatore i proizvodne procese, nudeÄi izvanredne performanse po pitanju punjenja i pražnjenja, kao i bezbednosti.
On kaže da nova tehnologija prevazilazi ograniÄenja koja su dugo ograniÄavala razvoj baterijskog sektora, tako da Äe inicirati novu eru elektrifikacije, baziranu na visokoj bezbednosti i maloj masi.
Tokom prezentacije, CATL je saopÅ”tio da s partnerima radi na razvoju elektriÄnog putniÄkog aviona koji zadovoljava aktuelne standarde avijacije, te da testira letelicu u skladu s bezbednosnim standardima zahteva po pitanju kvaliteta, koji vladaju u ovom sektoru.
Pored aviona, u CATL-u kažu da Äe uskoro lansirati automobilsku verziju kondenzovane baterije, koja Äe u serijsku proizvodnju uÄi veÄ ove godine.
Baterije od 500 Wh/kg Äe omoguÄiti elektrifikaciju avio-saobraÄaja
Ilon Mask je 2020. rekao da āÄe elektriÄni letovi postati interesantni onog momenta kada baterije dostignu 400 Wh/kgā. Predvideo je da Äe to biti moguÄe ostvariti do 2023. Najnovija objava potvrÄuje, pa Äak i prevazilazi Maskova predviÄanja u vezi s energetskom gustinom.
Tokom proŔlog meseca, Argonne je najavio novu tehnologiju baterija s energetskom gustinom od 1200 Wh/kg, mada ona trenutno nije spremna za masovnu proizvodnju.
āS daljim razvojem, oÄekujemo da Äe naÅ” novi dizajn litijum-vazduÅ”nih baterija dostiÄi rekordnu energetsku gustinu od 1200 Wh/kgā, rekao je nauÄnik izĀ Argonnea, Leri Kertis. āTo je gotovo Äetiri puta bolje u poreÄenju s litijum-jonskim baterijama.ā
Mada je bilo nekoliko proboja na planu energetske gustine baterija poslednjih meseci, mnoge od dotiÄnih tehnologija su u povoju, tako da Äe biti potreban izvestan broj godina da bi se stvorili uslovi za serijsku proizvodnju, ako do toga uopÅ”te i doÄe.
Samim tim, objava CATL-a je izuzetno znaÄajna, jer se radi o soluciji koja Äe veÄ ove godine uÄi u masovnu proizvodnju.