Rimac Nevera je automobil koji polaže prava na neke neverovatne brojke.
Hiperelektromobil iz Hrvatske može da pojuri do 412 km/h a Äetvrt milje (402 metra) pokriva za 8,58 sekundi. Do āstotkeā ubrzava za ispod dve sekunde (1,97 s).
Ipak, ovde se nameÄe jedno pitanje, posebno ako u obzir uzmemo Neverinu masu, a ono je vezano za koÄenje. Uskoro Äemo saznati da li karbon-keramiÄke koÄnice koje potpisuje Brembo, ārade posaoā.
Mate Rimac je na Facebooku podelio video Neverinih performansi na āautobanuā. Jedan od komentara na njegovom liÄnom profilu se ticao joÅ” jednog parametra: āTreba da uradite 0-400-0 km/h. Trebalo bi da ste sposobni da sruÅ”ite vreme iz 2017! Mislim da Äe Rimac Nevera sve iznenaditi!ā. Rimac je na to odgovorio: āPratite sledeÄe nedeljeā. Njegova reÄenica sugeriÅ”e da vožnja samo Å”to nije obavljena ili je možda do ruÅ”enja rekorda veÄ doÅ”lo, buduÄi da objava sledi uskoro.
InaÄe, prvobitni komentar se odnosi na Koenigsegg Ageru RS, kojoj je bilo potrebno 33,29 sekundi da iz stanja mirovanja dostigne 400 km/h a zatim se potpuno zaustavi. Rekord je postavljen 2017. na zatvorenoj sekciji Route 160 izmeÄu Las Vegasa i Parampa, dugaÄkoj 17,7 kilometara. Samo mesec dana pre toga, Agera RS jeĀ postavila vreme od 36,44 sekunde na bivÅ”em vojnom aerodromu u Danskoj.
Ako Rimac Nevera postavi novo najbolje vreme, tu neÄe biti kraj, jer Koenigsegg radi na novom rekorderu. Radi se o modelu Jesko Absolut, koji je veÄ najavljen kao najbrži automobil Å”vedske marke ikada proiveden, Å”to sugeriÅ”e da bi mogao da nadmaÅ”i 490 km/h Bugatti Chirona Super Sport.
Jesko Absolut Äe imati joÅ” veÄe karbon-keramiÄke koÄnice od rivala iz Hrvatske, s diskovima preÄnika 410 milimetara napred, odnosno 395 pozadi. Pored toga, Koenigsegg je mnogo lakÅ”i, buduÄi da raspolaže masom od 1.390 kilograma, dok RimÄev pulen teži Äak 2.300 kilograma.














