Kina je najveÄe tržiÅ”te za Model Y, u velikoj meri pomogavÅ”i da se Teslin elektromobil naÄe na Äelu najbolje prodavanih automobila u prvom kvartalu ove godine, sudeÄi po podacima JATO Dynamicsa, koje prenosi Reuters.
Tesla je prodao 267.171 Modela Y u prvom tromeseÄju ove godine, a od toga se 94.469 odnosi na Kinu, Å”to je primetno viÅ”e u odnosu na SAD (83.664) i Evropu (71.114). Kada se u obzir uzme ukupna prodaja, SAD su i dalje najveÄe tržiÅ”te za Teslu, mada egzaktni podaci iz tog regiona nisu precizirani.
S viÅ”e od 40.000 jedinica prodatih u martu, Model Y je bio evropski bestseler u prvom kvartalu, Å”to je prvi put da je neki Teslin primerak ostvario takav uspeh, kažu podaci tržiÅ”nog istraživaÄa Dataforce.
Ilon Mask je u utorak posetio Kinu prvi put u tri godine, naglaÅ”avajuÄi važnost najveÄeg tržiÅ”ta elektriÄnih automobila na svetu.
Model Y je bio prvi u smislu globalne prodaje, ispred Toyote Corolle, Toyote Hilux, Toyote RAV4 i Toyote Camry. InaÄe, Model Y je jedini Äisto elektriÄni model na listi.
Mask je nedavno za CNBC izjavio da rastuÄe tenzije izmeÄu Kine i SAD ātreba da predstavljaju zabrinutost za sveā. Tesla je takoÄe nedavno imao razgovore s indijskim zvaniÄnicima u vezi s izgradnjom nove fabrike u novopeÄenoj najmnogoljudnijoj zemlji sveta.
AnalitiÄar iz JATO Dynamicsa, Felipe Munjos, oÄekuje da Äe Model Y biti svetski bestseler na kraju 2023., prvenstveno zbog redukovanja cena, Å”to je omoguÄilo Å”iroj grupi kupaca da priuÅ”ti ovaj automobil.
Dodatna proizvodnja u novim Teslinim fabrikama (Teksas i Berlin) i reÅ”avanje problema u okviru lanca snabdevanja, kao i poveÄana potražnja za elektriÄnim automobilima u zemljama u razvoju, trebalo bi da unapredi prodaju Modela Y, rekao je on.
AnalitiÄar iz Barclaysa, Den Levi, rekao je da postoji zabrinutost u vezi s tim da se Tesla previÅ”e oslanja na dva modela, Y i 3, dodavÅ”i da je kompaniji potrebno viÅ”e modela i varijanti da bi se raÅ”irila na tržiÅ”tu.
Tesla je ove godine priliÄno agresivno smanjio cene, Å”to je pogodilo konkurenciju, posebno u SUV segmentu, gde se pomalo vremeÅ”ni Model Y suoÄava s novim rivalima, smatra Å”ef Forda, Džim Ferli.




