Zoeov zamenik Äe poÄivati na novoj elektriÄnoj platformi.
S modelom Zoe, Renault je imao priliÄno pristojnog predstavnika u segmentu gradskih elektriÄnih automobila.
DotiÄno vozilo postaje vremeÅ”no Å”to za posledicu ima kaskanje za rivalima po mnogim osnovama. Francuski proizvoÄaÄ Äe ga zemeniti Renaultom 5, koji Äe biti oživljen u vidu elektriÄnog heÄbeka na novoj mehaniÄkoj platformi.
Naravno, novi Renaultov elektromobil je viÄen kako se testira na javnim putevima, kako u prototipnoj tako i serijskoj formi, a novi ātizerā prikazi otkrivaju dizajn spoljaÅ”nosti, nekoliko nedelja (ili meseci) pred zvaniÄnu premijeru.
Inženjerski centar za globalnu proizvodnju kraj Pariza, mesto je gde francuska kompanija precizno reprodukuje aktuelne proizvodne procese u cilju konstruisanja prototipova koji predstavljaju buduÄe serijske modele, uz naravno validiranje proizvodnog procesa. Ovo je lokacija gde se razvijaju i sklapaju svi buduÄi Renaultovi modeli, od faze ranih prototipova do pretproizvodnih testnih vozila.
Novi Renault 5 poseduje izvesne detalje koji ga Äine modernim, pa Äak i futuristiÄkim do izvesne mere. Ako ste videli Renault 5 Prototype, koncept koji je prethodnica serijskog modela, verovatno Äete biti zadovoljni Äinjenicom da Äe primerak koji Äe se naÄi u prodajnim salonima biti gotovo identiÄan. U ovom trenutku nisu svi detalji u potpunosti vidljivi, jer je joÅ” uvek prisutna izvesna doza kamuflaže na karoseriji. Ne znamo kakav je konkretan dizajn prednjeg odbojnika, toÄkova i zadnjeg dela primera radi, ali Äe sve verovatno biti obelodanjeno uskoro.
Kada je reÄ o onome ispod ālimaā, Renault 5 Äe biti zasnovan na novoj CMF-B EV platformi, koja je razvijena s B segmentom elektriÄnih vozila na umu, i koja Äe pružiti do 30 odsto niže proizvodne troÅ”kove u poreÄenju sa Zoeom, koji Äe biti ukinut sledeÄe godine.
Ovo je ostvareno uglavnom zbog Äinjenice Å”to ova arhitektura oko 70 odsto svojih komponenti deli s Renault CMF-B platforme, koju koriste modeli s motorima s unutraÅ”njim sagorevanjem. Baterija Äe biti lakÅ”a nego ona u Zoe, ali nema detalja u vezi s kapacitetom. Za razliku od Volkswagena ID.3, elektromotor Äe biti smeÅ”ten napred.