Toyota Hilux Hydrogen Fuel Cell Prototype s dometom od preko 580 kilometara – AutoMotoShow.rs
Banner Top

JoŔ uvek je u konceptnoj fazi, ali Toyota planira da konstruiŔe 10 prototipova u cilju ispitivanja bezbednosti, funkcionalnosti i izdržljivosti.

Japanska marka je konstruisala prvi Hilux Fuel Cell Prototype u fabrici Bernaston u Derbiju (Engleska). Reč je o zajedničkom projektu s konzorcijumom partnera, finansijski podržanom od strane britanskih vlasti. Toyota planira da sklopi 10 primeraka pre kraja godine.

Pogonski sklop ovog Hiluxa preuzeo je komponente iz Toyote Mirai. Japanski proizvođač procenjuje da će njegova autonomija iznositi preko 580 kilometara. Poređenja radi, Hilux za australijsko tržiÅ”te, s 2,8-litarskim turbodizelom, može da prevali s punim rezervoarom oko 1.150 kilometara.

Na fotografijama možemo videti rezervoare koji su smeÅ”teni između Å”ina Å”asije, otprilike gde počiva kabina. Ostale komponente gorivnih ćelija nalaze se ispod haube, gde obično pronalazimo motor s unutraÅ”njim sagorevanjem. Baterija se nalazi pozadi.

Toyota je započela ovaj projekat početkom 2022., kao studiju o izvodljivosti. S dizajniranjem i razvojem startovano je 1. jula proŔle godine. Japanska kompanija je započela konstruisanje prototipa 5. juna 2023.

Toyota namerava da sklopi 10 prototipova koje će provući kroz temeljna testiranja, da bi se uverila da novajlija opravdava Hiluxovo ā€žneuniÅ”tivoā€œ nasleđe. Biće ispitane performanse, funkcionalnost i izdržljivost. Kompanija želi da uvidi sve mogućnosti i rizike vezane za kamionet pogonjen vodoničnim gorivnim ćelijama.

U decembru 2022., Toyota je predstavila električni Hilux Revo BEV koncept. Japanski proizvođač nije objavio bilo kakve detalje u vezi s ekoloÅ”ki podobnim kamionetom u to vreme, poput onih vezanih za baterije ili motore. Tokom prezentacije, Akio Tojoda je izjavio: ā€žBaterijski električni automobili nisu jedini način da se ostvare svetski ciljevi u vezi s ugljeničnom neutralnoŔću.ā€œ

Takođe 2022., Toyota je objavila da je nameravala da konstruiÅ”e kamionet na gorivne ćelije, u okviru zajedničkog projekta s Isuzuom i Hinoom. Kompanija nije precizirala vremenski okvir kada je reč o stavljanju ovog modela u serijsku proizvodnju.

Toyota takođe razmatra proizvodnju verzije Land Cruisera na vodonične gorivne ćelije. ā€žPlug-inā€œ hibridne i čisto električne varijante takođe predstavljaju mogućnost. U ovom trenutku, nije jasno koji će modeli, i da li će uopÅ”te, ući u serijsku proizvodnju.

Izvor: EcoDrive

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi