Volkswagen je predstavio novu, treÄu generaciju popularnog Tiguana.
Danas je Tiguan jedan od najuspeÅ”nijih Volkswagenovih modela u svetu. PoÄev od 2007. i njegovog debija, viÅ”e od 7,6 miliona kupaca izabralo je ovaj kompaktni SUV. Novi model stiže u prodajne salone 2024. godine.
Kaj Grunic (Kai Grünitz), Älan odbora za tehniÄki razvoj: “Najnovija evolutivna faza platforme za Modularne konstrukcije (MQB evo) predstavlja visoko inovativnu tehniÄku osnovu treÄe generacije Tiguana. ZahvaljujuÄi izuzetnoj ekonomiÄnosti platforme MQB evo, Volkswagen joÅ” jednom demokratizuje brojne visokotehnoloÅ”ke inovacije kao Å”to su DCC Pro ili novi hibridni pogoni sa elektriÄnim dometom od oko 100 kilometara te ih tako Äini dostupnim stotinama hiljada vozaÄa.”
TehnoloÅ”ke inovacije ostvarene zahvaljujuÄi MQB evo platformi znaÄajno unapreÄuju Tiguan u gotovo svakom aspektu. Novi hibridni pogoni sa potpuno elektriÄnim dometom od oko 100 km Äine ovaj SUV efikasnijim nego ikad pre. Osim toga, punjenje putem naizmeniÄne struje (AC) biÄe brže kod svih verzija eHybrid-a, a brzo punjenje putem jednosmerne struje (DC) premijerno se uvodi kao standard. Dizajn potpuno digitalnog kokpita baziran je na MIB4, Äetvrtoj generaciji modularne platforme za infotainment, pruža maksimalan nivo informacija i donosi brojne digitalne usluge i aplikacije u vozilo. Koncept upravljanja je dosledan i dizajniran da bude intuitivan. Pored toga, novi sistemi poput pneumatske masažne funkcije na prednjim sediÅ”tima ili IQ.LIGHT HD matrix farovi – koji se prvi put koriste u Tiguanu – potiÄu iz premium modela Touareg. Novi adaptivni sistem kontrole Å”asije DCC Pro2 maksimalno unapreÄuje udobnost i dinamiÄnost u vožnji. Najnovija generacija sistema asistencije pri parkiranju (Park Assist2) automatizuje vožnju unazad i napred prilikom parkiranja.
Izražajan dizajn i unapreÄena dinamiÄnost
Kompaktni SUV stiže potpuno redizajniran. Posebno upeÄatljiv i karakteristiÄan je prednji deo vozila koji svoju moÄnu pojavu duguje veoma plitko postavljenim LED farovima i staklom koje je prekriveno horizontalnom trakom. Maske hladnjaka sada se nalaze na spoljnim stranama branika, gde vazduÅ”ne zavese obezbeÄuju optimalno usmeravanje vazduha. Prednji deo je Äistog dizajna i naglaÅ”ava Äinjenicu da je koeficijent otpora sada dodatno smanjen sa 0,33 na 0,28. Siluetu karakteriÅ”u sportska ramena koja se spajaju sa kuÄiÅ”ta toÄkova (u verziji sa toÄkovima do 20 inÄa). Nova horizontalna LED traka daje poseban izgled prepoznatljivom zadnjem kraju Tiguana.Ā
Novi kokpit i infotainment sistem poslednje generacije
Enterijer Tiguana donosi potpuno novi koncept i dizajn. Akcenat je stavljen na materijale i izradu po najviÅ”im standardima. Osim toga, novi kokpit je intuitivan za upotrebu, blisko integrisan, Äistih je linija i pametnog dizajna. Moduli ukljuÄuju novi Digitalni Kokpit (digitalni instrumenti sa premazom protiv refleksije u tablet formatu sa postavkom u pejzažnom režimu), infotainment ekran dijagonale do 38 centimetara (15 inÄa) sa potpuno novom strukturom menija i grafikom, novi head-up ekran (projekcija na vetrobranskom staklu) i novi multifunkcionalni Driving Experience prekidaÄ sa integrisanim OLED ekranom. Ovaj novi rotacioni kontroler ima sopstveni ekran preko kog možete upravljati profilima u vožnji, jaÄinom zvuka ili Äak bojama ambijentalnog osvetljenja. Dodatno, brojne funkcije vozila i podeÅ”avanja infotainment sistema sada lako možete podesiti na maternjem jeziku zahvaljujuÄi novom sistemu IDA glasovne asistencije2.Ā
Paleta efikasnih pogonskih jedinica
ZahvaljujuÄi MQB evo platformi, Tiguanu su dostupne razliÄite vrste pogonskih jedinica. Na primer, biÄe dostupni turbo dizel motori (TDI), turbo benzinski motori (TSI), blagi hibridni turbo benzinski motori (eTSI) i plug-in hibridni sistemi (eHybrid), koji Äe ubuduÄe biti nuÄeni iskljuÄivo u kombinaciji s automatizovanim DSG menjaÄem. Kao i kod Volkswagen ID modela i novog Passata, pozicija menjaÄa Äe ubuduÄe biti promenjena putem prekidaÄa sa desne strane upravljaÄa sa intuitivnim principom rada. PrekidaÄ se pomera unapred na “D” za vožnju i unazad na “R” za vožnju u rikverc, dok se ruÄna koÄnica aktivira pritiskom na bok prekidaÄa. Svi modeli Tiguana dodatno imaju i komande iza upravljaÄa.
Elektronski kontrolisano ogibljenje za dodatnu dozu udobnosti i dinamiÄnosti
MQB obezbeÄuje osnovu za novu generaciju sistema ogibljenja. Pored mnogih pojedinaÄnih mera, Volkswagen je redizajnirao adaptivnu kontrolu DCC ogibljenja: zahvaljujuÄi opcionom DCC Pro sistemu sa dvoventilskim amortizerima2. Dodatno, novi model je serijski opremljen i sistemom Vehicle Dynamics Manager – MQB sistemom koji je svoj debi imao u aktuelnom modelu Golf GTI3. Sistem kontroliÅ”e funkcije elektronskih diferencijala (XDS) i komponenti za kontrolu lateralne dinamiÄnosti i rada amortizera u DCC Pro sistemu. Sistem selektivno bira snagu koÄenja po toÄku i odreÄuje promene u tvrdoÄi amortizera Å”to dodatno poveÄava udobnost i performanse tokom dinamiÄnije vožnje. Zato je upravljanje vozilom stabilnije, agilnije i preciznije.
SediŔta za duga putovanja
Nova ergoActive Plus sediÅ”ta sa pneumatskom Äetvorosmernom podrÅ”kom za lumbalni deo leÄa i pneumatskim 10-komornim masažerom savrÅ”eno se uklapaju u visokokvalitetni karakter Tiguana. Pored toga, dostupna je i funkcija programiranja za automatsko ukljuÄivanje grejanja ili ventilacije sediÅ”ta pri odreÄenim spoljnim temperaturama.Ā
HD prednja svetla premijerno u Tiguanu
Tiguan je prvi MQB model koji je lansiran sa potpuno novim IQ.LIGHT HD matrix farovima2. Interaktivni sistem osvetljenja paralelno je razvijen i za Touareg iz premium klase ā stoga oba SUV modela dele isti osnovni dizajn farova. HD oznaÄava High Definition, Å”to znaÄi visoku rezoluciju svetlosnog snopa. Å to se tiÄe Tiguana, LED svetla sa ukupno 38.400 multipiksela (19.200 LED multipiksela po faru) osvetljava put i okolinu na potpuno nov naÄin, doprinoseÄi tako joÅ” veÄem stepenu udobnosti i bezbednosti.
Sistemi asistencije visokih performansi
Tiguan je standardno opremljen velikim brojem sistema za asistenciju i poveÄanje udobnosti. Pored sistema za promenu trake (Side Assist), sistema za autonomno koÄenje u hitnim sluÄajevima (Front Assist), sistema za održavanje vozila u traci (Lane Assist) i sistema za prikaz zadnjeg dela vozila (Rear View), tu je i DinamiÄki prikaz saobraÄajnih znakova. Ponuda Äe isto tako biti obogaÄena brojnim opcionim sistemima. IzmeÄu ostalog, u ponudi Äe se naÄi i sledeÄe tehnologije: Park Asist Pro sa moguÄnoÅ”Äu daljinskog parkiranja (za automatsko parkiranje i izlazak iz parking mesta koje vozaÄ kontroliÅ”e izvan vozila putem aplikacije na pametnom telefonu) ili sistem za pomoÄ pri manevrisanju s prikolicom (Trailer Assist).
JoÅ” veÄi prtljažnik u novom Tiguanu
Novi Tiguan je sada duži za otprilike tri centimetra. Visina, Å”irina i meÄuosovinsko rastojanje ostaju praktiÄno identiÄni prethodnom modelu. Kapacitet prtljažnika nove generacije pokazuje koliko je dobro iskoriÅ”Äen prostor: iako je SUV samo malo duži, kapacitet prtljažnika je poveÄan za 37 litara na 652 litara (kada je utovaren do visine naslona zadnjeg sediÅ”ta).
1) Pretproizvodni konceptni automobil. Vozilo i dalje nije dostupno za prodaju.Ā
2 U zavisnosti od paketa opreme ili opciona opremaĀ
3 Golf GTI ā PotroÅ”nja goriva u l/100 km: kombinovano 7,4-7,0; Emisija COā u g/km: kombinovano 167-160. Za vozilo su dostupne iskljuÄivo vrednosti potroÅ”nje i emisije u skladu sa WLTP standardom, ne i prema NEDC standardu. Tamo gde su navedeni podaci o dometu, podaci o potroÅ”nji i emisiji COā zavise od izabrane opreme vozila.
Izvor: Porsche SCG