Prodaja automobila u Evropi popravila se 13. mesec uzastopno.
Glavni zamajac ovog trenda predstavljaju elektriÄna vozila.
Broj registracija novih vozila porastao je za 21 odsto, na 904.506 jedinica u avgustu, kažu podaci industrijske asocijacije ACEA.
Prodaja elektromobila se udvostruÄila predĀ pokretanje istrage kineskih subvencija od strane Evropske komisije. Podaci koje je objavila ova evropska grupacija za trgovinu automobilima pruža ograniÄeni uvid u dinamiku koja je inicirala pokretanje istrage.
Asocijacija ne raÅ”Älanjuje regionalnu prodaju po zemljama porekla, niti detaljno navodi broj registracija svakog proizvoÄaÄa prema pogonskom sistemu.
MeÄutim, snažna potražnja za elektriÄnim vozilima, koja je po prvi put premaÅ”ila 20 odsto ukupne prodaje u EU, govori o tome zaÅ”to kineske kompanije sve viÅ”e žele da uspostave uporiÅ”te na ovom tržiÅ”tu.
ProizvoÄaÄi automobila predvoÄeni Volkswagen grupacijom i Stellantisom, i dalje imaju koristi od porudžbina koje su se nagomilale tokom drugotrajne nestaÅ”ice komponenti, izazvane pandemijom. Taj zamah Äe biti testiranĀ tako Å”to Äe centralne banke poveÄati cenu zaduživanja, kako bi ukrotile inflaciju.
Potražnja koja premaÅ”uje ponudu āmogla bi da se preokrene u drugoj polovini godine, kako proizvodnja vozila bude normalizovana, a porudžbine omekÅ”ajuā, kažu analitiÄariĀ Bloomberg Intelligencea,Ā Džilijen Dejvis i Majkl Din, u beleÅ”ci objavljenoj ove nedelje.
Prodaja je i dalje za otprilike Äetvrtinu kaska u odnosu na nivoe pre pandemije.
Tesla, koji na Stari kontinent uvozi Model 3 iz fabrike u Å angaju, ove godine je viÅ”e puta je snižavao cene, dok se kineske kompanije, ukljuÄujuÄi BYD i Nio, guraju da uÄu na evropsko tržiÅ”te.
Uprkos tome, rukovodioci, ukljuÄujuÄi generalnog direktora Mercedes-Benza, Olu Kelenijusa, izjasnili su se u korist otvorene trgovine.
Istraga Evropske komisije o Kini otvara vrata potencijalnoj odmazdi Pekinga, koja bi mogla snažno da pogodi evropske proizvoÄaÄe automobila i potencijalno uspori usvajanje elektriÄnih vozila.
Za sada, potražnja za automobilima na baterije nastavlja da raste. Broj novih elektriÄnih vozila registrovanih Å”irom Evrope porastao je za 102 odsto u avgustu, na 197.000 jedinica.
Kupci u NemaÄkoj su u avgustu registrovali gotovo 87.000 Äisto elektirÄnih automobila, Å”to je poveÄanje od 171 odsto.
Francuska, koja je u procesu revidiranja svojih subvencija za elektriÄna vozila, kako bi podstakla prodaju lokalno proizvedenih modela, zauzela je daleko drugo mesto s 19.700 prodatih elektriÄnih vozila. U Velikoj Britaniji, registracije su skoÄile za 72 odsto, na neÅ”to viÅ”e od 17.000 vozila.
VW je prodao najviÅ”e putniÄkih automobila u regionu generalno, s oko 240.500 novih registracija, Å”to je 21 odsto viÅ”e nego godinu dana ranije. Ovaj proizvoÄaÄ automobila je takoÄe vodeÄi u proizvodnji Äisto elektriÄnih automobila, kažu podaciĀ BloombergNEF-a, iako otpuÅ”tanje radnika u glavnoj fabrici elektriÄnih vozila u NemaÄkoj sugeriÅ”e da se priprema za usporavanje potražnje.
Stellantis, koji je meÄu proizvoÄaÄima koji se suoÄavaju sa Å”trajkom UAW sindikata u SAD, poveÄao je prodaju za 6,3 odsto, na oko 145.400 vozila proÅ”log meseca.
Izvor: EcoDrive





