Japanski proizvoÄaÄ automobila je iza sebe ostavio nestaÅ”icu mikroÄipova, usput proÅ”irivÅ”i proizvodne pogone u protekloj godini.
NajveÄa svetska automobilska kompanija je upravo postala joÅ” veÄa, zahvaljujuÄi rekordnim rezultatima ostvarenim proÅ”le godine.
Toyota Motor je tokom 2023. beskompromisno juriÅ”ala unapred, ostvarivÅ”i rekordne rezultate. Uska grla prouzrokovana nedostatkom Äipova su prevaziÄena a fabrike su proÅ”irene, kako bi se zadovoljila rastuÄa potražnja u SAD i Evropi, posebno kada je reÄ o elektrifikovanim vozilima.
ObjavivÅ”i rezultate iz kalendarske 2023. u utorak, Toyota je saopÅ”tila da je globalna prodaja porasla za 7,2 odsto na 11,23 miliona vozila. Rezultati ukljuÄuju prodaju konsolidovane Daihatsu filijale, koja proizvodi āminiā automobile i Hino Motorsa, proizvoÄaÄa kamiona.
āSnažna potražnja u Severnoj Americi i Evropi je doprinela napretkuā, rekao je portparol Toyote tokom brifinga o godiÅ”njim rezultatima. āVidimo da je fokus kupaca, kada je o potražnji reÄ, premeÅ”ten na hibridna i āplug-inā hibridna vozila. Ovo je jedan od razloga koji stoje iza rezultata vezanih za 2023. godinu.ā
Prodaja u inostranstvu takoÄe je dostigla rekordan nivo, popravivÅ”i se za 4,1 odsto, na 8,92 miliona jedinica.
Isporuke elektrifikovanih vozila pomogle su da se podrži globalni zamah. Prodaja hibrida, āplug-inā hibrida, baterijskih i modela s vodoniÄnim gorivnim Äelijama, porasla je 35 odsto, na rekordnih 3,7 miliona.
Na elektrifikovane proizvode odnosilo se u 2023. oko 36 odsto kombinovane prodaje Toyote i Lexusa. Globalni plasman ove dve marke takoÄe je dostigao najviÅ”i nivo u istoriji, napredovavÅ”i za 7,7 odsto, na 10,31 milion vozila.
Lexus, kao samostalni proizvoÄaÄ, takoÄe je doÅ”ao do novog godiÅ”njeg rekorda. Globalna prodaja japanske premijum marke porasla je za 32 odsto, na 824.258 jedinica u 2023.
SAD su ostale Toyotino najveÄe tržiÅ”te, s 2,25 miliona prodatih vozila. Na drugom mestu je Kina s 1,91 milionom, dok je treÄi Japan s 1,67 miliona plasiranih vozila.
Prodaja u Evropi porasla je za 9,1 odsto, na 1,13 miliona jedinica u protekloj godini.
RastuÄi broj isporuka može da se zahvali slobodnim tokovima snabdevanja, buduÄi da je Toyota podigla proizvodnju na rekordan nivo, dok je globalna nestaÅ”ica poluprovodnika postala deo proÅ”losti.
Skok proizvodnje
Proizvodnja Å”irom sveta porasla je za 8,6 odsto, na 11,52 miliona vozila, ukljuÄujuÄi Daihatsu i Hino. Toyota i Lexus su zajedniÄkim snagama zabeležili skok proizvodnje od 11 odsto, na 10,03 miliona jedinica.
Rekordni globalni rezultati voÄeni su pre svega najviÅ”im nivoima proizvodnje ostvarenim i u inostranim fabrikama.
Proizvodnja van Japana porasla je za 3,6 odsto na 7,21 milion vozila. DomaÄa proizvodnja je u meÄuvremenu zabeležila poveÄanje od 18 odsto na 4,31 milion vozila, ukljuÄujuÄi Daihatsu i Hino.
Japan je ostao najveÄa proizvodna baza Toyote. Proizvodnja matiÄne marke i Lexusa u Zemlji izlazeÄeg Sunca skoÄila je za 27 odsto, na 3,37 miliona vozila u 2023. Kina je bila druga, uprkos padu proizvodnje od 4,7 odsto na 1,75 miliona vozila. SAD su zauzele treÄe mesto s poveÄanjem proizvodnje od 8,8 odsto, na 1,23 miliona jedinica.






