Å anse su priliÄno dobre da Äemo dobiti novi najmoÄniji model iz Cufenhauzena.
Porsche je proslavio 75. godiÅ”njicu 2023. s Mission X konceptom, koji predstavlja svojevrsan prozor u buduÄnost kada je reÄ o novom elektriÄnom superautomobilu.
MeÄutim, od tada nije plasirano mnogo informacija u vezi s dotiÄnom studijom. Ipak, generalni direktor kompanije je odluÄio da to promeni. Oliver Blume spominje odluku vezanu za to da li da stave automobil u proizvodnju ili ne kasnije u toku ove godine.
Å anse su dobre, jer je Å”ef Porschea izjavio za australijski CarSales da su dobijene povratne informacije nakon debija Missiona X proÅ”log juna āizuzetno pozitivneā. Pedeset petogodiÅ”nji funkcioner je izjavio da lansiranje nove perjanice predstavlja veliku motivaciju za Porsche. Ukoliko projekat bude odobren, biÄe tek Äetvrta perjancica marke iz Cufenhauzena u vidu superautomobila, nakon modela kao Å”to su 959, Carrera GT i 918 Spyder.
Porsche je bio nem u vezi s tehniÄkim specifikacijama spektakularnog koncepta. Ono Å”to znamo da je Mission X dugaÄak oko 4,5 metra, Å”irok 2 metra i visok manje od 1,2 metra, uz meÄuosovinsko rastojanje od 2,73 metra. PoÄiva na naplacima od 20 inÄa napred i 21 inÄa pozadi, i poseduje baterijski paket postavljen iza sediÅ”ta. Kada je koncept debitovao, pripadnicima sedme sile je reÄeno da odnos snage i mase iznosi najmanje jedna konjska snaga po kilogramu.
Porsche je takoÄe istakao brojke vezane za vertikalni aerodinamiÄki pritisak, veÄi u odnosu na 911 GT2 RS (992), koji generiÅ”e 409 kilograma takozvanog ādownforceaā pri brzini od 200 km/h, odnosno 860 kilograma pri 285 km/h. Baterija Missiona X može da se napuni otprilike dvostruko brže u poreÄenju s Taycan Turbo S modelom. MeÄutim, to je bilo pre nego Å”to je snaga elektriÄne limuzine poveÄana s 270 na 320 kW (model za 2025.).
Baterija Porscheovog pulena od 10 do 80 odsto može da se napuni za 18 minuta, i to nije sve, jer je prototip Taycana S od 8 do 80 odsto napunjen za samo 16 minuta. Mission X s arhitekturom od 900 V bi mogao da se stavi naspram Rimac Nevere, koja može da podrži punjenje od 500 kW. Lotus Evija, s druge strane, može da koristi punjaÄ od 350 kW.
Gotovo godinu dana nakon premijere, izlazna snaga Mission X-a ostaje misterija. ViÅ”estruki izveÅ”taji tvrde da raspolažeĀ s oko 1.500 konja, dok drugi veruju da je brojka bliža 1.700 āgrlaā, ako ne i viÅ”e. TakoÄe nije poznato koliko motora poseduje, mada verujemo da se radi o dva, gde se po jedan nalazi na svakoj od osovina, Å”to znaÄi da je u igri pogon na sve toÄkove. Da podsetimo, Evija i Nevera imaju postavku s Äetiri elektromotora.
Serijska verzija Mission X-a, koja bi trebalo da usledi, biÄe najbrži serijski automobil na Nirburgringu. Vreme koje treba da nadmaÅ”i iznosi 6 minuta, 35,18 sekundi, Å”to je postigao Mercedes-AMG One. āZeleni pakaoā je zahtevna staza, posebno za elektriÄne automobile, buduÄi da se radi o stazi dužoj od 20 kilometara.
Bez obzira na cenu, kolekcionari Äe se sigurno obruÅ”iti na ovaj automobil. Ukoliko bude odobren, proizvodnja Äe verovatno biti ograniÄene serije, a prve isporuke ne bi trebalo oÄekivati pre 2026.
Prerano je reÄi koliko Äe primeraka biti sklopljeno, ali nije zgoreg podsetiti se da je 918 Spyder bio ograniÄen na broj od 918 primeraka, dok je Carrera GT proizvedena u ukupno 1.270 jedinica. Porsche 959 je bio reÄi, jer je pronaÅ”ao svoje mesto kod 292 kupca.












