Porsche ove godine donosi odluku o novom superautomobilu – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Šanse su prilično dobre da ćemo dobiti novi najmoćniji model iz Cufenhauzena.

Porsche je proslavio 75. godiÅ”njicu 2023. s Mission X konceptom, koji predstavlja svojevrsan prozor u budućnost kada je reč o novom električnom superautomobilu.

Međutim, od tada nije plasirano mnogo informacija u vezi s dotičnom studijom. Ipak, generalni direktor kompanije je odlučio da to promeni. Oliver Blume spominje odluku vezanu za to da li da stave automobil u proizvodnju ili ne kasnije u toku ove godine.

Å anse su dobre, jer je Å”ef Porschea izjavio za australijski CarSales da su dobijene povratne informacije nakon debija Missiona X proÅ”log juna ā€žizuzetno pozitivneā€œ. Pedeset petogodiÅ”nji funkcioner je izjavio da lansiranje nove perjanice predstavlja veliku motivaciju za Porsche. Ukoliko projekat bude odobren, biće tek četvrta perjancica marke iz Cufenhauzena u vidu superautomobila, nakon modela kao Å”to su 959, Carrera GT i 918 Spyder.

Porsche je bio nem u vezi s tehničkim specifikacijama spektakularnog koncepta. Ono Å”to znamo da je Mission X dugačak oko 4,5 metra, Å”irok 2 metra i visok manje od 1,2 metra, uz međuosovinsko rastojanje od 2,73 metra. Počiva na naplacima od 20 inča napred i 21 inča pozadi, i poseduje baterijski paket postavljen iza sediÅ”ta. Kada je koncept debitovao, pripadnicima sedme sile je rečeno da odnos snage i mase iznosi najmanje jedna konjska snaga po kilogramu.

Porsche je takođe istakao brojke vezane za vertikalni aerodinamički pritisak, veći u odnosu na 911 GT2 RS (992), koji generiÅ”e 409 kilograma takozvanog ā€ždownforceaā€œ pri brzini od 200 km/h, odnosno 860 kilograma pri 285 km/h. Baterija Missiona X može da se napuni otprilike dvostruko brže u poređenju s Taycan Turbo S modelom. Međutim, to je bilo pre nego Å”to je snaga električne limuzine povećana s 270 na 320 kW (model za 2025.).

Baterija Porscheovog pulena od 10 do 80 odsto može da se napuni za 18 minuta, i to nije sve, jer je prototip Taycana S od 8 do 80 odsto napunjen za samo 16 minuta. Mission X s arhitekturom od 900 V bi mogao da se stavi naspram Rimac Nevere, koja može da podrži punjenje od 500 kW. Lotus Evija, s druge strane, može da koristi punjač od 350 kW.

Gotovo godinu dana nakon premijere, izlazna snaga Mission X-a ostaje misterija. ViÅ”estruki izveÅ”taji tvrde da raspolažeĀ  s oko 1.500 konja, dok drugi veruju da je brojka bliža 1.700 ā€žgrlaā€œ, ako ne i viÅ”e. Takođe nije poznato koliko motora poseduje, mada verujemo da se radi o dva, gde se po jedan nalazi na svakoj od osovina, Å”to znači da je u igri pogon na sve točkove. Da podsetimo, Evija i Nevera imaju postavku s četiri elektromotora.

Serijska verzija Mission X-a, koja bi trebalo da usledi, biće najbrži serijski automobil na Nirburgringu. Vreme koje treba da nadmaÅ”i iznosi 6 minuta, 35,18 sekundi, Å”to je postigao Mercedes-AMG One. ā€žZeleni pakaoā€œ je zahtevna staza, posebno za električne automobile, budući da se radi o stazi dužoj od 20 kilometara.

Bez obzira na cenu, kolekcionari će se sigurno obruÅ”iti na ovaj automobil. Ukoliko bude odobren, proizvodnja će verovatno biti ograničene serije, a prve isporuke ne bi trebalo očekivati pre 2026.

Prerano je reći koliko će primeraka biti sklopljeno, ali nije zgoreg podsetiti se da je 918 Spyder bio ograničen na broj od 918 primeraka, dok je Carrera GT proizvedena u ukupno 1.270 jedinica. Porsche 959 je bio ređi, jer je pronaÅ”ao svoje mesto kod 292 kupca.

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi