Kao deo svojih napora da elektrifikuje gamu, Hondin ameriÄki ogranak Äe ove godine plasirati kvartet održivih noviteta, i to jedan s Acurinom znaÄkom i tri modela matiÄne marke.
Premijum filijala Äe uskoro na tržiÅ”te lansirati ZDX, Äisto elektriÄni SUV/krosover srednje veliÄine, uz ZDX Type S varijantu, kao luksuznu verzijuĀ GM-ove Ultium BEV3 arhitekture na kojoj poÄivaju Cadillac Lyriq, GMC Hummer EV i Chevrolet Blazer EV. Honda Äe u ponudu staviti sopstvenu alternativu, Prologue SUV/krosover, ali to naravno nije sve.

Umesto toga, istinski bestseler Äe uskoro postati restilizovani Civic za 2025., koji konaÄno dobija željno oÄekivanu hibridnu verziju (u SAD), koja Äe se pridružiti CR-V i Accord hibridima. MeÄutim, u okviru istih elektrifikacionih napora, imamo i jedan nesvakidaÅ”nji model, CR-V e:FCEV, koji je praktiÄno jedino putniÄko vozilo na gorivne Äelije koje se proizvodi na lokalnom planu.
Da pojasnimo, mada je tehnologija dotiÄnog modela priliÄno komplikovana, nova vodoniÄno pogonjena Honda CR-V takoÄe dolazi s baterijom koja može da se dopunjuje. ZahvaljujuÄi odvojenom paketu od 17,7 kWh, koji je srodan onima u regularnim prikljuÄnim hibiridima, CR-V može da obavi kratka putovanja na Äisto elektriÄni pogon (46 kilometara).

Kada izaÄe van urbanih podruÄja, prednje postavljeni elektromotor, koji isporuÄuje 176 ks i 310 Nm, elektrone dobija iz sistema gorivnih Äelija, koji se napaja vodonikom iz rezervoara kapaciteta 4,3 kilograma, dodajuÄi na domet 435 kilometara.
BiÄe interesantno videti kako Äe ovaj složeni sistem funkcionisati u praksi, odnosno da li Äe neke komponente zadavati glavobolju vozaÄima. Ipak, vreme je da se ova tehnologija ustali u ponudi, mada Äe za opÅ”te usvajanje biti neophodne znaÄajne subvencije i razvijena infrastruktura.

Znamo do koje mere nedostatak stanica za punjenje ograniÄava upotrebu automobila koji koriste vodonik u pogonske svrhe. U Americi su one uglavnom koncentrisane u Kaliforniji. Shell je Äak nedavno najavio zatvaranje sedam od 55 lokacija za punjenje zbog problema u snabdevanju, Å”to bi za posledicu moglo da ima i porast cene vodonika u odnosu na pre par godina.
Ipak, oni koji su se nameraÄili da voze Hondu CR-V e:FCEV možda Äe moÄi da uživaju u dodatnim estetskim detaljima, poput onih koje je kreirao virtuelni umetnik Nikita Äujko, poznatiji kao āKelsonikā, koji je osmislio paket nazvan āShadow Lineā. Atraktivno, zar ne?







