Toyotina prodaja u Kini ne blista ove godine, dok je u Evropi na meseÄnom planu porasla za 14 odsto.
U februaru, globalni plasman japanske marke je pao za sedam odsto u odnosu na isti period proÅ”le godine. To u najveÄoj meri može da se āzahvaliā situaciji u Kini zbog tamoÅ”nje proslave novogodiÅ”njih praznika, kao i problemima u Japanu, nastalim nakon skandala Daihatsua na bezbednosnim testovima.
Prodaja u Kini je pala za 36 odsto. Ove godine je jednonedeljna proslava lunarne nove godine bila u februaru, dok je proŔle bila u januaru.
Kinesko tržiÅ”te je takoÄe u velikoj meri zahvaÄeno oÅ”trim cenovnim ratom, a iz Toyote javljaju da je oÅ”tra konkurencija uticala na prodaju.
MeÄutim, ako raÄunamo i januar i februar, pad prodaje na najveÄem svetskom automobilskom tržiÅ”tu bilo je mnogo blaži ā 0,7 odsto. Ipak, to je i dalje manje od tržiÅ”nog proseka u sektoru putniÄkih automobila, koji je u plusu 6,4 odsto.
Dvocifrena dobit u Evropi i SAD
Dok je Toyotina ameriÄka prodaja u februaru porasla za 16 a u Evropi 14 odsto, u Japanu je skresana za treÄinu. Plasman na matiÄnom tržiÅ”tu je doživeo ozbiljan udarac zbog stopiranja proizvodnje u Daihatsuu, koji je jedan od brendova pod Toyotinim krovom i u Äijim fabrikama se proizvode neki Toyotini modeli. Problem je viÅ”e u naruÅ”avanju reputacije, jer Daihatsuova vozila nisu ukljuÄena u Toyotine globalne prodajne brojke.
Ovaj ogranak zadužen za proizvodnju malih automobila, joŔ je pre godinu dana saopŔtio da je varao na bezbednosnim testovima.
Toyotina prodaja u Indoneziji i Tajlandu, takoÄe je pala, a gotovo 40 odsto automobila koje je najveÄi svetski proizvoÄaÄ prodao, odnosilo se na benzinsko-hibridne modele.
Globalne prodajne brojke ukljuÄuju automobile marki Toyota i Lexus. Odvojeni podaci za Daihatsu pokazali su da je njegova globalna prodaja u februaru pala za 66 odsto.
Toyotin globalni plasman u februaru bio je manji za 2,6 odsto (737.178 jedinica).






