Porsche radi na novoj generaciji Taycana – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Baterije u čvrstom stanju možda neće biti spremne za model druge generacije.

U automobilskoj industriji neŔto poput pauze u razvoju automobila jednostavno ne postoji. Na novim modelima se neprestano radi.

Porsche je upravo restilizovao električni Taycan, ali već sada radi na modelu druge generacije. Uprkos značajnim poboljÅ”anjima tokom redovnog ciklusa osvežavanja, dodatna unapređenja su planirana za sledeću iteraciju.

Å efica odeljenja za sisteme punjenja i energije Taycana, Sara Razavi, potvrdila je u nedavnom intevjuu da je novajlija već sada u razvoju. Ona je priznala da je J1 platforma, na kojoj počiva i Audi e-tron GT, dovedena do maksimalnih mogućnosti, tako da Porsche treba da izađe s nečim drugačijim. Mada nije precizirano, nova generacija elektromobila iz Cufenhauzena verovatno će se prebaciti na najavljenu SSP Sport arhitekturu, koja će poslužiti i kao osnova za veliki električni SUV s tri reda sediÅ”ta.

ā€žSledeća generacija? Da, očigledno je da kada lansiramo jedan model, već počinjemo da radimo na sledećem, tako da trenutno kreiramo ideje i postavljamo pitanja Å”ta bi trebalo da poboljÅ”amo u narednoj generaciji. Mislim da smo uradili sjajan posao izvukavÅ”i maksimum iz trenutne platforme. Verovatno ćemo videti njenu evoluciju.ā€œ

Razavi je priznala da J1 arhitektura ā€ždefinitivno ima neka ograničenjaā€œ, kao i da će naslednik Taycana raspolagati dužim dometom.

U međuvremenu, revidirani model predstavljen u februaru obećava do 678 kilometara vožnje po WLTP-u, Å”to je skok od 175 kilometara, odnosno 35 odsto.

ā€žRadimo na njemu, naravno, ali je prerano davati neke vremenske okvire u smislu kada će biti spreman. To se neće desiti za godinu ili dve, ali je na putu. Ipak će biti potrebno neko vreme.ā€œ

Porsche bi lako mogao da instalira veću bateriju, ali bi to povećalo masu ionako teÅ”kog vozila, koje ima sportske aspiracije. Razavi je spomenula da inženjeri moraju da pronađu najbolji balans, tako da ne opterete Taycan, ali u isto vreme izbegnu mogućnost ā€žanksioznostiā€œ izazvane ograničenim dometom.

S potvrđenom drugom generacijom Taycana, verovatno se pitate ā€ža Å”ta je s Panamerom?ā€œ. Po izveÅ”taju iz septembra 2022., Porscheova limuzina bi trebalo da evoluira u veći model, pozicioniran iznad Taycana, i to na istoj SSP Sport platformi. Prerano je donositi zaključke, ali električna Panamera ne bi nužno morala da označi i kraj konvencionalne varijante.

Na kraju krajeva, novi Macan EV će koegzistirati s tradicionalno pogonjenim modelom nekoliko godina, a isti slučaj je s Boxsterom i Caymanom. Kada smo već kod njih, prva generacija korosvera i aktuelni 718 modeli su ukinuti u EU zbog striktnije regulative u vezi sa sajber-bezbednoŔću.

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi