Baterije u Ävrstom stanju možda neÄe biti spremne za model druge generacije.
U automobilskoj industriji neŔto poput pauze u razvoju automobila jednostavno ne postoji. Na novim modelima se neprestano radi.
Porsche je upravo restilizovao elektriÄni Taycan, ali veÄ sada radi na modelu druge generacije. Uprkos znaÄajnim poboljÅ”anjima tokom redovnog ciklusa osvežavanja, dodatna unapreÄenja su planirana za sledeÄu iteraciju.
Å efica odeljenja za sisteme punjenja i energije Taycana, Sara Razavi, potvrdila je u nedavnom intevjuu da je novajlija veÄ sada u razvoju. Ona je priznala da je J1 platforma, na kojoj poÄiva i Audi e-tron GT, dovedena do maksimalnih moguÄnosti, tako da Porsche treba da izaÄe s neÄim drugaÄijim. Mada nije precizirano, nova generacija elektromobila iz Cufenhauzena verovatno Äe se prebaciti na najavljenu SSP Sport arhitekturu, koja Äe poslužiti i kao osnova za veliki elektriÄni SUV s tri reda sediÅ”ta.
āSledeÄa generacija? Da, oÄigledno je da kada lansiramo jedan model, veÄ poÄinjemo da radimo na sledeÄem, tako da trenutno kreiramo ideje i postavljamo pitanja Å”ta bi trebalo da poboljÅ”amo u narednoj generaciji. Mislim da smo uradili sjajan posao izvukavÅ”i maksimum iz trenutne platforme. Verovatno Äemo videti njenu evoluciju.ā
Razavi je priznala da J1 arhitektura ādefinitivno ima neka ograniÄenjaā, kao i da Äe naslednik Taycana raspolagati dužim dometom.
U meÄuvremenu, revidirani model predstavljen u februaru obeÄava do 678 kilometara vožnje po WLTP-u, Å”to je skok od 175 kilometara, odnosno 35 odsto.
āRadimo na njemu, naravno, ali je prerano davati neke vremenske okvire u smislu kada Äe biti spreman. To se neÄe desiti za godinu ili dve, ali je na putu. Ipak Äe biti potrebno neko vreme.ā
Porsche bi lako mogao da instalira veÄu bateriju, ali bi to poveÄalo masu ionako teÅ”kog vozila, koje ima sportske aspiracije. Razavi je spomenula da inženjeri moraju da pronaÄu najbolji balans, tako da ne opterete Taycan, ali u isto vreme izbegnu moguÄnost āanksioznostiā izazvane ograniÄenim dometom.
S potvrÄenom drugom generacijom Taycana, verovatno se pitate āa Å”ta je s Panamerom?ā. Po izveÅ”taju iz septembra 2022., Porscheova limuzina bi trebalo da evoluira u veÄi model, pozicioniran iznad Taycana, i to na istoj SSP Sport platformi. Prerano je donositi zakljuÄke, ali elektriÄna Panamera ne bi nužno morala da oznaÄi i kraj konvencionalne varijante.
Na kraju krajeva, novi Macan EV Äe koegzistirati s tradicionalno pogonjenim modelom nekoliko godina, a isti sluÄaj je s Boxsterom i Caymanom. Kada smo veÄ kod njih, prva generacija korosvera i aktuelni 718 modeli su ukinuti u EU zbog striktnije regulative u vezi sa sajber-bezbednoÅ”Äu.














