BMW-ovi benzinski modeli su decenijama koristili slovo āiā u nazivima.
MeÄutim, ovoj praksi je doÅ”ao kraj, jer Bavarci žele da izbegnu zabunu sa svojim elektriÄnim brendom.
NemaÄka marka je dugi niz godina koristila sufiks āiā za svoje benzinske modele poput 318i, 320i, 325i, 520i, 530i itd. Inicijalno, ova oznaka je koriÅ”Äena da bi se diferencirali āajnÅ”pricā modeli u odnosu na karburatorske, koji su imali oznaku sastavljenu od tri brojke, koje su oznaÄavale seriju i veliÄinu motora. Naravno, BMW je odavno odbacio karburatore, a u meÄuvremenu je nastao āiā podbrend elektriÄnih vozila, tako da je ova oznaka postala suviÅ”na kod benzinski pogonjenih automobila.
Jedan BMW-ov rukovodilac je potvrdio dotiÄne informacije za BMWBlog. Popularna publikacija je istakla da nova generacija X3 dobija M50 model, dok je aktuelni dostupan kao M40i. Bern Keber, viÅ”i potpredsednik BMW-ovog menadžmenta za brend i proizvode, rekao je da je namera da āiā bude rezervisano za elektriÄne automobile.
U svetu u kojem BMW prodaje Äisto elektriÄni i5 i 540i koji to nije, lako može da doÄe do konfuzije kod kupaca. Naravno, āiā kao sufiks na kraju naziva modela je deo nasleÄa, dok je āiā podbrend etabliran entitet, i to na priliÄno uspeÅ”an naÄin.
Samim tim ne iznenaÄuje Å”to Äe oznaka āiā biti odbaÄena u sluÄaju benzinski pogonjenih BMW-a, mada nismo sigurni kada Äe doÄi do praktikovanja novog reÅ”enja. Možda Äe u poÄetku biti pomalo Äudno gledati u ā330ā na pozadini serije 3, buduÄi da smo na to navikli.




