Daimler Truck brend FUSO najavljuje sveobuhvatno unapreÄenje popularnog Canter lakog kamiona.
U novom Canteru (za varijante od 6,0 t, 7,5 t i 8,55 t), dodatne funkcije bezbednosti i udobnosti su dostupne kao standard. ŠtaviŔe, unutraŔnjost je potpuno redizajnirana.

Potpuno elektriÄni sestrinski model eCanter Äe takoÄe dobiti razna unapreÄenja i biÄe dostupan u joÅ” viÅ”e varijanti, Å”to Äe dodatno poveÄati raznolikost primene. Florijan Å ulc, Rukovodilac prodaje, marketinga i korisniÄkih usluga FUSO Europe: āZahvaljujuÄi najmanjem krugu okretanja u svojoj klasi, velikoj nosivosti i raznovrsnosti, kultni FUSO Canter je decenijama bio meÄunarodni bestseler meÄu lakim kamionima. Od kada je lansiran na tržiÅ”te 1963. godine, proizvedeno je preko 4,5 miliona FUSO Cantera Å”irom sveta.ā Novi model Äe se proizvoditi za evropska tržiÅ”ta poÄevÅ”i od kraja leta 2024.
NajveÄi prioritet za bezbednost i udobnost: Brojne inovacije u potpuno novom FUSO CanteruĀ
UnapreÄenje Cantera je odmah vidljivo u unutraÅ”njosti: potpuno redizajnirana kabina je sada zasnovana na kabini eCantera i stvara moderan izgled koji integriÅ”e nove detalje opreme na funkcionalan i privlaÄan naÄin. Fokusna taÄka je radio sa ekranom osetljivim na dodir od 6,95 inÄa, koji je lako dostupan sa strane vozaÄa i suvozaÄa. Novi Canter ima DAB+ radio prijem i Apple CarPlayTMĀ /Android Auto. Multifunkcionalni volan jednostavan za koriÅ”Äenje omoguÄava laku kontrolu nad novom digitalnom LCD instrument tablom. Nova Canter kabina, koja je pretrpela svoje prvo sveobuhvatno ažuriranje od 2011. godine, prirodno ostaje verna svojim prethodnim prednostima: dokazana izolacija buke obezbeÄuje impresivno nizak nivo unutraÅ”nje buke. VozaÄi cene dobru sveobuhvatnu vidljivost, nisku ulaznu visinu i moguÄnost lakog prolaska kroz Canter kabinu.
Pored toga, Canterov rezervoar za gorivo je sada napravljen od robusne plastike. UgraÄeni alati i dizalica su sada smeÅ”teni u spoljne kutije na okviru. FUSO Canter Äe takoÄe biti standardno opremljen interfejsom za upravljanje voznim parkom.
Canter je proÅ”ao bukvalno unapreÄenje od 360 stepeni u pogledu svojih sigurnosnih sistema. Dodatni senzori i kamere u kombinaciji sa ukupno osam novih ili ažuriranih bezbednosnih sistema obezbeÄuju zaÅ”titu putnika i uÄesnika u saobraÄaju u svim pravcima od vozila. U poreÄenju sa prethodnim sistemom, Active Brake Assist 6 (ABA 6) ne samo da može da detektuje pokretna i mirujuÄa vozila i peÅ”ake koji prelaze, veÄ i bicikle i nepokretne peÅ”ake.Ā Sistem za detekciju mrtvog ugla (Blind Spot Information System ā BSIS) obezbeÄuje bezbednost uÄesnika u saobraÄaju pored vozila. Äetiri senzora proÅ”iruju postojeÄu oblast upozorenja, u kojoj je sistem u stanju da detektuje uÄesnike u saobraÄaju u zoni āmrtvog uglaā i Å”ire. Sistem može izdati zvuÄno upozorenje u skladu sa tim. Trougao u boji u unutraÅ”njosti na stubovima vetrobranskog stakla može da pruži dodatno vizuelno upozorenje. Okrenut prema napred, Front Protection Assist može da pruži vizuelna i akustiÄna upozorenja pri brzinama ispod 10 km/h ako su peÅ”aci ili biciklisti direktno ispred vozila. Novi FUSO Canter standardno ima funkciju Attention Assist, koja može upozoriti vozaÄa na nepažljivo i upadljivo ponaÅ”anje u vožnji i sugerisati pauzu.
Inteligentni sistem za pomoÄ pri brzini (Intelligent Speed Assistance system)Ā može pratiti brzinu vozila, prikazati trenutno ograniÄenje brzine na displeju i može vizuelno i zvuÄno upozoriti vozaÄa ako je ovo ograniÄenje prekoraÄeno. Novi Canter je takoÄe opremljen kamerom iza vozila, koja može uÄiniti ljude ili objekte iza vozila vidljivim za vozaÄa na displeju. JoÅ” jedna nova karakteristika Cantera je sistem upozorenja povezan sa senzorima pritiska u gumama, koji mogu da prikazuju i pritisak u gumama i temperaturu u svakom toÄku i mogu upozoriti vozaÄa u sluÄaju odgovarajuÄeg gubitka pritiska. Signal za hitno zaustavljanje je aktivan pri brzinama iznad 50 km/h. U sluÄaju naglog koÄenja, sistem je u stanju da aktivira svetlo upozorenja kako bi upozorio na praÄenje saobraÄaja i spreÄio sudar od pozadi.
Pored gore navedenih osam bezbednosnih funkcija, novi Canter ima interfejs za imobilajzer za alkohol koji je ugraÄen kao standard. Ovo omoguÄava operateru vozila da poveže ureÄaje za merenje alkohola dostupne na tržiÅ”tu.
FUSO eCanter Update 2024
Pored gore navedenih bezbednosnih karakteristika, potpuno elektriÄni eCanter Äe dobiti niz drugih inovacija. Na primer, novo vozilo Äe imati tempomat, kojim se može upravljati preko multifunkcionalnog volana. UbuduÄe Äe LED zadnja svetla vozila svetleti uzastopno kada se pokazivaÄ pravca aktivira (āsekvencijalni pokazivaÄ pravcaā).
VeÄ izuzetno svestran eCanter sada se može koristiti na joÅ” viÅ”e razliÄitih naÄina. Umesto dosadaÅ”nje 42 varijante, kupac od sada može da bira izmeÄu 46 varijanti sa 3 razliÄite konfiguracije baterija na razliÄitim meÄuosovinskim rastojanjem. Od marta sledeÄe godine, nove konfiguracije Å”asije Äe takoÄe biti dostupne za eCanter. Kako se visokonaponska baterija može postaviti na razliÄite pozicije u Å”asiji, u buduÄnosti Äe biti moguÄe i nadgradnje dizalica ili paletnih viliÄara.
O FUSO Canteru
ZahvaljujuÄi najmanjem radijusu zaokreta u svojoj klasi, velikoj nosivosti i svestranosti, FUSO Canter je viÅ”e od Å”est decenija meÄunarodni bestseler meÄu lakim kamionima. Od lansiranja na tržiÅ”te 1963. godine, Å”irom sveta je proizvedeno preko 4,5 miliona FUSO Cantera. Vozilo je dostupno u pet težinskih klasa (3,5 t do 8,55 t), sa Å”est meÄuosovinskih rastojanja (2.500 mm do 4.750 mm), tri snažna motora (130 do 175 ks) i tri varijante kabine (standard (1,7 m Å”irine), komfor ( 2,0 m) i kabina za posadu (2,0 m).
Canter i potpuno elektriÄni eCanter se proizvode za evropsko tržiÅ”te u fabrici Mitsubishi Fuso Truck Europe u Tramagalu, Portugal, i za sva druga tržiÅ”ta u fabrici Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation u Kavasakiju, Japan.