Po prvi put imamo Porsche 911 s hibridnim pogonskim sklopom – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Porsche je upravo skinuo veo s ažurirane 992 generacije 911-ice, a glavna vest je da je od sada dostupna elektrifikovana Carrera GTS.

Porsche obično ozbiljno shvata restilizaciju, temeljno unapređujući neke stvari. Međutim, ovoga puta je nadmaÅ”io čak i sopstvene standarde.

Po prvi put, 911-ica je dostupna u hibridnom izdanju, jer je kao model za 2025. dostupna Carrera GTS, koja kombinuje poznati zadnje postavljeni Å”estocilindarski bokser s elektromotorom i elektropokretanim turbopunjačem, povećavajući snagu na 540 konja i 610 Nm. Na tržiÅ”te bi trebalo da stupi pre kraja godine.

Carrera GTS koristi novi 3,6-litarski, Å”estocilindarski bokser, koji zamenjuje 3,0-litarsku jedinicu, koja će ulogu nastaviti da igra u drugim 911 modelima. Sam po sebi, ovaj motor proizvodi 485 ks i 570 Nm, Å”to je pet konjskih snaga viÅ”e u odnosu na prethodni motor u GTS-u. Hibridni sistem omogućava Porscheu da twin-turbo postavku zameni solucijom s jednim elektropokretanim turbopunjačem. Reč je o reÅ”enju poput tradicionalnog turbopunjača, ali uz dodatak elektromotora od 11 kW na osovini između turbine i kompresora. Ovaj elektromotor može veoma brzo da okreće turbinu u cilju brze reakcije, uveliko minimizujući takozvanu turbo ā€žrupuā€œ, ali takođe može vraćati energiju u bateriju od 400 V.

Tu je i pogonski elektromotor od 33 ks, koji se nalazi u sendviču između Å”estocilindarskog boksera i osmostepenog menjača s dvostrukim spojnicom. Obe jedinice napaja veoma mala baterija od 1,9 kWh, koja se nalazi ispod prednje haube, na mestu gde je kod drugih 911-ica smeÅ”ten 12-voltni akumulator. On je u ovom slučaju pomeren u odeljak iza zadnje police. Ovaj pogonski sklop je dizajniran tako da poboljÅ”a performanse u čitavom opsegu obrtaja, gotovo sve vreme koristeći idealan odnos vazduha i goriva od 14,7:1. O ovom sistemu pod nazivom T-Hybrid ćemo pisati opÅ”irnije.

Ukupno, nova Carrera GTS je 47 kilograma teža od prethodnog modela, a neÅ”to od toga se odnosi na standardnu dodatnu opremu, uključujući sistem upravljanja na zadnje točkove, Å”to naravno dodatna snaga u potpunosti kompenzuje. Ovo je prva Carrera 911 koja do ā€žstotkeā€œ ubrzava za tri sekunde.

Pored T-Hybrid sistema, Carrera GTS dobija nove aktivne aerodinamičke klapne na prednjoj strani, radi poboljÅ”anja hlađenja, ali ne na račun povećanog otpora vazduha. Prednji zadnji deo usvajaju neke stilske promene, nove su i opcije Å”to se točkova tiče, a zadnji pneumatici su 10 milimetara Å”iri (315/30 ZR1), dok su prednji ostali na 245/35 ZR20. Kada govorimo o unutraÅ”njosti, najveću promenu čini novi, digitalni klaster instrumentacije, Å”to znači da je analogno reÅ”enje reklo ā€žauf wiedersehenā€œ. Ipak, digitalno reÅ”enje u potpunosti imitira prikaz na koji smo navikli kod 911-ice.

Osnovna Carrera je takođe ažurirana za 2025., s turbopunjačima i međuhladnjacima iz prethodnih GTS i Turbo modela. Prirast u snazi iznosi 10 konja, dok je maksimalni obrtni moment ostao isti – 450 Nm. Ista ažuriranja se odnose na osnovnu Carreru, ali se ā€žanfasā€œ razlikuje od onog kod GTS-a i nema aktivnih klapni za hlađenje.

Za 2025., osnovna Carrera i Carrera GTS, jedini su dostupni restilizovani modeli, mada će uslediti joÅ”. Porsche će za sada ponudi osnovnu Carreru kao kupe i kabriolet s pogonom na zadnje točkove, dok će GTS takođe biti dostupan u kupe i kabriolet izdanju s pogonom na sve točkove, dok će Targa moći da se naruči s pogonom na sve točkove.

Podeli:
Tags: ,

Povezani tekstovi