Porsche je upravo skinuo veo s ažurirane 992 generacije 911-ice, a glavna vest je da je od sada dostupna elektrifikovana Carrera GTS.
Porsche obiÄno ozbiljno shvata restilizaciju, temeljno unapreÄujuÄi neke stvari. MeÄutim, ovoga puta je nadmaÅ”io Äak i sopstvene standarde.

Po prvi put, 911-ica je dostupna u hibridnom izdanju, jer je kao model za 2025. dostupna Carrera GTS, koja kombinuje poznati zadnje postavljeni Å”estocilindarski bokser s elektromotorom i elektropokretanim turbopunjaÄem, poveÄavajuÄi snagu na 540 konja i 610 Nm. Na tržiÅ”te bi trebalo da stupi pre kraja godine.
Carrera GTS koristi novi 3,6-litarski, Å”estocilindarski bokser, koji zamenjuje 3,0-litarsku jedinicu, koja Äe ulogu nastaviti da igra u drugim 911 modelima. Sam po sebi, ovaj motor proizvodi 485 ks i 570 Nm, Å”to je pet konjskih snaga viÅ”e u odnosu na prethodni motor u GTS-u. Hibridni sistem omoguÄava Porscheu da twin-turbo postavku zameni solucijom s jednim elektropokretanim turbopunjaÄem. ReÄ je o reÅ”enju poput tradicionalnog turbopunjaÄa, ali uz dodatak elektromotora od 11 kW na osovini izmeÄu turbine i kompresora. Ovaj elektromotor može veoma brzo da okreÄe turbinu u cilju brze reakcije, uveliko minimizujuÄi takozvanu turbo ārupuā, ali takoÄe može vraÄati energiju u bateriju od 400 V.

Tu je i pogonski elektromotor od 33 ks, koji se nalazi u sendviÄu izmeÄu Å”estocilindarskog boksera i osmostepenog menjaÄa s dvostrukim spojnicom. Obe jedinice napaja veoma mala baterija od 1,9 kWh, koja se nalazi ispod prednje haube, na mestu gde je kod drugih 911-ica smeÅ”ten 12-voltni akumulator. On je u ovom sluÄaju pomeren u odeljak iza zadnje police. Ovaj pogonski sklop je dizajniran tako da poboljÅ”a performanse u Äitavom opsegu obrtaja, gotovo sve vreme koristeÄi idealan odnos vazduha i goriva od 14,7:1. O ovom sistemu pod nazivom T-Hybrid Äemo pisati opÅ”irnije.
Ukupno, nova Carrera GTS je 47 kilograma teža od prethodnog modela, a neÅ”to od toga se odnosi na standardnu dodatnu opremu, ukljuÄujuÄi sistem upravljanja na zadnje toÄkove, Å”to naravno dodatna snaga u potpunosti kompenzuje. Ovo je prva Carrera 911 koja do āstotkeā ubrzava za tri sekunde.

Pored T-Hybrid sistema, Carrera GTS dobija nove aktivne aerodinamiÄke klapne na prednjoj strani, radi poboljÅ”anja hlaÄenja, ali ne na raÄun poveÄanog otpora vazduha. Prednji zadnji deo usvajaju neke stilske promene, nove su i opcije Å”to se toÄkova tiÄe, a zadnji pneumatici su 10 milimetara Å”iri (315/30 ZR1), dok su prednji ostali na 245/35 ZR20. Kada govorimo o unutraÅ”njosti, najveÄu promenu Äini novi, digitalni klaster instrumentacije, Å”to znaÄi da je analogno reÅ”enje reklo āauf wiedersehenā. Ipak, digitalno reÅ”enje u potpunosti imitira prikaz na koji smo navikli kod 911-ice.

Osnovna Carrera je takoÄe ažurirana za 2025., s turbopunjaÄima i meÄuhladnjacima iz prethodnih GTS i Turbo modela. Prirast u snazi iznosi 10 konja, dok je maksimalni obrtni moment ostao isti ā 450 Nm. Ista ažuriranja se odnose na osnovnu Carreru, ali se āanfasā razlikuje od onog kod GTS-a i nema aktivnih klapni za hlaÄenje.

Za 2025., osnovna Carrera i Carrera GTS, jedini su dostupni restilizovani modeli, mada Äe uslediti joÅ”. Porsche Äe za sada ponudi osnovnu Carreru kao kupe i kabriolet s pogonom na zadnje toÄkove, dok Äe GTS takoÄe biti dostupan u kupe i kabriolet izdanju s pogonom na sve toÄkove, dok Äe Targa moÄi da se naruÄi s pogonom na sve toÄkove.



