Citroen C3 jedan je od stubova ove francuske marke u komercijalnom smislu, Å”to dokazuje Äinjenica da su dosadaÅ”nje tri generacije prodate u prethodne dve decenije u viÅ”e od 5.600.000 primeraka. To je gotovo treÄina Citroenove prodaje.
Å to se novajlije tiÄe, s njim smo imali priliku da se upoznamo na stazi NAVAK, gde je upriliÄena prva vožnja. ReÄ je o modernom gradskom automobilu koji krasi francuska udobnost i napredna tehnologija.

Citroen je za ovaj model postavio svojevrsnu misiju, a ona je da postane predvodnik u proizvodnji dostupnih elektriÄnih automobila, Å”to svakako neÄe biti lako s obzirom na sve prisutniju kinesku konkurenciju.
Ipak, njegovi aduti su mnogi, na prvom mestu proizvodi se u Evropi, a neki od atributa koje poseduje nisu do sada viÄeni kod vozila u ovom segmentu, Å”to se pre svega odnosi na Advanced Comfort sistem oslanjanja, s dvostrukim progresivnim hidrauliÄnim graniÄnicima i nova sediÅ”ta s dodatnom memorijskom penom, koja poÄivaju 10 centimetara viÅ”e nego ranije. Pored toga, E comfor sistem, kako je Citroen nazvao, obezbeÄuje nula buke, nula vibracija, nula zagaÅ”enja i Å”to je možda najvažnije ā nula stresa.

Klirens je neÅ”to izraženiji, Å”to dobro doÄe prilikom vožnje na loÅ”im putevima i prelaska preko iviÄnjaka, dok dužina od Äetiri metra obezbeÄuje praktiÄnost i agilnost. Radijus zaokreta iznosi 10,6 metara.
Novajlija je 19 milimetara duži u odnosu na model koji zamenjuje, a krasi ga radijus zaokreta od samo 10,6 metara. Visina karoserije od 1,57 metara znaÄi da je viÅ”i za gotovo 10 centimetara u poreÄenju s proÅ”lom generacijom. Klirens koji smo pomenuli iznosi 197 milimetara, Å”to znaÄi da je na nivou krosovera. Da podsetimo, kod odlazeÄeg C3 karoserija je tek 135 milimetara udaljena od vozne podloge.

Dakle, oseÄaj u kabini podseÄa na onaj kod SUV modela, Å”to podrazumeva bolju preglednost, uz posloviÄno viÅ”e prostora u visini glava i nogu. Zapremina prtljažnika je takoÄe poveÄana i iznosi 310 litara.
JoÅ” jedan adut C3 Äini prisutna tehnologija. Ono Å”to izdvajamo je 3D navigacija na ekranu osetljivom na dodir dijagonale 10,25 inÄa. Pored toga, bežiÄna WiFi povezanost omoguÄava prenos prikaza s pametnog telefona i kompatibilnost s Apple CarPlay i Android Auto funkcijama.

TakoÄe, sistemi za pomoÄ vozaÄa su brojni, poput koÄenja u sluÄaju krajnje nužde, koji radi pri brzinama od 5 do 135 km/h i danju i noÄu. Tu su i funkcije poput aktivnog upozorenja na neželjeni izlazak iz vozne trake, prepoznavanja saobraÄajnih znakova, pomoÄi pri kretanju na uzbrdici i automatske zamene svetala, koja koristi kameru na vetrobranu za automatsko prelaženje s dugih na kratka svetla kada se detektuju vozila koja dolaze iz suprotnog smera.

Citroen C3 u ponudi ima i 1,2-litarski turbobenzinac sa 100 ks, uparen sa Å”estostepenom manuelnom transmisijom, dok je elektriÄna verzija veÄ osvojila dve prestižne nagrade.

Sve dodatne informacije mogu da se pronaÄu na internet stranici uvoznika, a probna vožnja može da se obavi u okviru kompletne dilerske mreže Citroena u naÅ”oj zemlji, u Beogradu na tri lokacije, zatim u Novom Sadu, NiÅ”u, ÄaÄku i BaÄkoj Topoli.












