Nakon benzinskih i dizel hibrida, Stellantis želi da pokaže da etanol takoÄe može da poboljÅ”a efikasnost.
Hibridi imaju dugu istoriju koja seže do 1901. godine s Loehner-Porsche āMixteā, koji je razvio Ferdinand PorÅ”e.
MeÄutim, tek devedesetih godina je ova tehnologija postala popularna, podstaknuta lansiranjem Toyote Prius 1997. VeÄina hibrida koristi benzinske motore, ali neki Mercedesi u tu svrhu upotrebljavaju dizelaÅ”e. Peugeot je bio prvi proizvoÄaÄ koji je 2012. lansirao masovno proizvoÄeni dizel hibrid. Sada je red doÅ”ao na Fiat, koji u Brazilu planira da lansira hibrid na etanol.
Stellantis to naziva ābio-hibridnomā tehnologijom, koja se vrti oko 1,0-litarskog turbomotora. Ova trocilindarska jedinica radi na benzin i etanol, u kombinaciji s elektromotorom. Motor s unutraÅ”njim sagorevanjem samostalno isporuÄuje 130 ks, Å”to možda ne zvuÄi mnogo, ali je dovoljno, kako kažu u Fiatu, da Fastback i Pulse budu najmoÄniji u svom segmentu. Ova dva SUV-a s T200 hibridnim pogonom raspolažu maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm
Fiat Pulse Impetus Hibrid
Izlazna snaga se kanaliÅ”e na prednju osovinu preko CVT transmisije koja simulira sedam stepena prenosa. Fiat je u Fastback i Pulse implementirao akumulator od 68 Ah u motornom prostoru i litijum-jonsku bateriju od 11 Ah ispod vozaÄevog sediÅ”ta. Obe jedinice podržavaju elektromotor od Äetiri konjske snage, koji zamenjuje uobiÄajene komponente alternatora i startera.
Postoji Äak i regenerativni režim, koji može da uhvati 25 odsto energije koja bi inaÄe bila izgubljena tokom usporavanja. Sakupljena energija se zatim za punjenje obe baterije. Fiat tvrdi da je na ovaj naÄin potroÅ”nja goriva smanjena za 11,5 odsto u sluÄaju Fastbacka, odnosno 10,7 odsto kada je reÄ o Pulseu, u poreÄenju s neelektrifikovanom verzijom motora kompatibilnog s etanolom.
Etanol je veoma popularno gorivo u Brazilu, iz prostog razloga Å”to je ova zemlja njegov drugi najveÄi proizvoÄaÄ u svetu. Ova južnoameriÄka zemlja jedan je od najveÄih proizvoÄaÄa Å”eÄerne trske koja se koristi za proizvodnju etanola. Tu je Fiat lansirao mali 147 heÄbek kompatibilan s E100 joÅ” davne 1979. ProÅ”le godine, neverovatnih 83 odsto automobila prodatih u Brazilu imali su pogon na ovo fleksibilno gorivo.
Dok dotiÄna dva modela poseduju blagu hibridnu postavku, Stellantis planira i pune hibride (s automatskim menjaÄem s dvostrukom spojnicom) i āplug-inā hibride s motorima SUS koji mogu da rade na etanol. Rivali iz General Motorsa i Honde, takoÄe su nedavno obelodanili planove vezane za lansiranje hibridnih vozila u Brazilu, koja mogu da koriste etanol.









