Honda razvija nove benzinske motore – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Nove četvorocilindarske jedinice će se koristiti u hibridima.

Nissan je joÅ” ranije u toku ove godine objavio da je prestao da ulaže sredstva u razvoj motora s unutraÅ”njim sagorevanjem. Međutim, drugi veliki japanski proizvođači automobila stvari vide drugačije.

Na zajedničkoj konferenciji za novinare i na naknadnim odvojenim događajima, Toyota, Subaru i Mazda su obećali dugoročnu posvećenost motorima SUS i njihovom daljem razvoju.

Sada je red doÅ”ao na Hondu da uradi isto. Kao i u slučaju rivala, inženjeri će se pre svega fokusirati na hibridnu primenu.

Honda, koja navodno pregovara o potencijalnom pripajanju Nissana, radi na četvorocilindarskim motorima koji rade po Atkinsonovom ciklusu. Radne zapremine 1,5 i 2,0 litra, obe jedinice s direktnim ubrizgavanjem goriva reklamiraju se kao ā€žpotpuno noveā€œ. Međutim, to treba uzeti s blagom rezervom, jer Honda isto kaže i za novi Prelude.

Å to se poboljÅ”anja tiče, ona se pre svega odnose na bolju efikasnost sagorevanja u poređenju s aktuelnim hibridnim sklopovima.

U slučaju manjeg agregata, Honda tvrdi da može da proÅ”iri opseg obrtaja pri kojem je motor visokoefikasan, i to za preko 40 odsto u poređenju s hibridnim 1,5-litarskim sistemom koji se nalazi u trenutnim automobilima. Neodređeni gubitak na masi takođe je planiran paralelno s manjim gabaritima motora. Nova hibridna komponenta će biti podeljena između sistema ā€žmaleā€œ i ā€žsrednjeā€œ veličine, Å”to uključuje motore radne zapremine 1,5, odnosno 2,0 litra. Nije poznato koja varijanta je namenjena Preludeu, mada je za pretpostaviti da je to potonja.

Jedan deo saopÅ”tenja za javnost privukao je pažnju: ā€žNovi motori su kreirani tako da ostvare teoretski odnos vazduha i goriva.ā€œ

Honda se verovatno poziva na ono Å”to je Mazda rekla o svom novom Skyactiv-Z motoru. Govorimo o Lambda One metodi sagorevanja. Lambda (Ī») predstavlja odnos ekvivalencije između vazduha i goriva, dakle odnos stvarnog vazduha i goriva u poređenju s njihovim stehiometrijskim odnosom. Ovo poslednje predstavlja idealan odnos za potpuno sagorevanje.

Kada je Ī» = 1, odnos vazduha i goriva je savrÅ”eno izbalansiran, Å”to znači da ima dovoljno vazduha da u potpunosti sagori svo gorivo. Ovo rezultira efikasnim sagorevanjem, maksimizovanjem izlazne energije i minimizovanjem Å”tetnih zagađivača. Honda kaže da koristi ovaj pristup kako bi se uskladila s propisima o emisiji izduvnih gasova, koji postaju stroži Å”irom zemaljske kugle.

Ove vesti se poklapaju s najavom vezanom za novu seriju hibridno orijentisanih pogonskih sklopova. Predviđa se da će budući elektrifikovani automobili smanjiti potroÅ”nju goriva za viÅ”e od 10 odsto u odnosu na trenutno stanje u hibridnom segmentu. Ovo će biti delimično moguće zahvaljujući smanjenju težine od 90 kilograma. Pojednostavljena struktura karoserije će smanjiti masu za 10 odsto u odnosu na postojeće hibride.

Deleći dobar deo hardvera među različitim modelima, Honda ima za cilj da prepolovi troÅ”kove proizvodnje vezane za hibrid koji pristiže 2027. godine u poređenju s ekvivalentnim automobilom koji je lansiran 2018. Neka od ovih delimično elektrifikovanih vozila imaće električni pogon na sva četiri točka. Da bi se maksimalno iskoristila podela komponenti, cilj je da viÅ”e od 60 odsto delova dele vozila zasnovana na platformi srednje veličine. Ostaje da se vidi da li će se ove mere vezane za smanjenje troÅ”kova preneti na kupce.

Honda ima za cilja da prodaje 1,3 miliona hibrida godiÅ”nje do kraja decenije. Sledeći cilj će biti da do 2040. u ponudi budu isključivo baterijski i modeli s vodoničnim gorivnim ćelijama, Å”to bi bilo idealno u smislu postizanja ugljenične neutralnosti u okviru kompletnog poslovanja do 2050.

Izvor: Motor1

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi