Nove Äetvorocilindarske jedinice Äe se koristiti u hibridima.
Nissan je joÅ” ranije u toku ove godine objavio da je prestao da ulaže sredstva u razvoj motora s unutraÅ”njim sagorevanjem. MeÄutim, drugi veliki japanski proizvoÄaÄi automobila stvari vide drugaÄije.
Na zajedniÄkoj konferenciji za novinare i na naknadnim odvojenim dogaÄajima, Toyota, Subaru i Mazda su obeÄali dugoroÄnu posveÄenost motorima SUS i njihovom daljem razvoju.
Sada je red doÅ”ao na Hondu da uradi isto. Kao i u sluÄaju rivala, inženjeri Äe se pre svega fokusirati na hibridnu primenu.
Honda, koja navodno pregovara o potencijalnom pripajanju Nissana, radi na Äetvorocilindarskim motorima koji rade po Atkinsonovom ciklusu. Radne zapremine 1,5 i 2,0 litra, obe jedinice s direktnim ubrizgavanjem goriva reklamiraju se kao āpotpuno noveā. MeÄutim, to treba uzeti s blagom rezervom, jer Honda isto kaže i za novi Prelude.
Å to se poboljÅ”anja tiÄe, ona se pre svega odnose na bolju efikasnost sagorevanja u poreÄenju s aktuelnim hibridnim sklopovima.
U sluÄaju manjeg agregata, Honda tvrdi da može da proÅ”iri opseg obrtaja pri kojem je motor visokoefikasan, i to za preko 40 odsto u poreÄenju s hibridnim 1,5-litarskim sistemom koji se nalazi u trenutnim automobilima. NeodreÄeni gubitak na masi takoÄe je planiran paralelno s manjim gabaritima motora. Nova hibridna komponenta Äe biti podeljena izmeÄu sistema āmaleā i āsrednjeā veliÄine, Å”to ukljuÄuje motore radne zapremine 1,5, odnosno 2,0 litra. Nije poznato koja varijanta je namenjena Preludeu, mada je za pretpostaviti da je to potonja.
Jedan deo saopÅ”tenja za javnost privukao je pažnju: āNovi motori su kreirani tako da ostvare teoretski odnos vazduha i goriva.ā
Honda se verovatno poziva na ono Å”to je Mazda rekla o svom novom Skyactiv-Z motoru. Govorimo o Lambda One metodi sagorevanja. Lambda (Ī») predstavlja odnos ekvivalencije izmeÄu vazduha i goriva, dakle odnos stvarnog vazduha i goriva u poreÄenju s njihovim stehiometrijskim odnosom. Ovo poslednje predstavlja idealan odnos za potpuno sagorevanje.
Kada je Ī» = 1, odnos vazduha i goriva je savrÅ”eno izbalansiran, Å”to znaÄi da ima dovoljno vazduha da u potpunosti sagori svo gorivo. Ovo rezultira efikasnim sagorevanjem, maksimizovanjem izlazne energije i minimizovanjem Å”tetnih zagaÄivaÄa. Honda kaže da koristi ovaj pristup kako bi se uskladila s propisima o emisiji izduvnih gasova, koji postaju stroži Å”irom zemaljske kugle.
Ove vesti se poklapaju s najavom vezanom za novu seriju hibridno orijentisanih pogonskih sklopova. PredviÄa se da Äe buduÄi elektrifikovani automobili smanjiti potroÅ”nju goriva za viÅ”e od 10 odsto u odnosu na trenutno stanje u hibridnom segmentu. Ovo Äe biti delimiÄno moguÄe zahvaljujuÄi smanjenju težine od 90 kilograma. Pojednostavljena struktura karoserije Äe smanjiti masu za 10 odsto u odnosu na postojeÄe hibride.
DeleÄi dobar deo hardvera meÄu razliÄitim modelima, Honda ima za cilj da prepolovi troÅ”kove proizvodnje vezane za hibrid koji pristiže 2027. godine u poreÄenju s ekvivalentnim automobilom koji je lansiran 2018. Neka od ovih delimiÄno elektrifikovanih vozila imaÄe elektriÄni pogon na sva Äetiri toÄka. Da bi se maksimalno iskoristila podela komponenti, cilj je da viÅ”e od 60 odsto delova dele vozila zasnovana na platformi srednje veliÄine. Ostaje da se vidi da li Äe se ove mere vezane za smanjenje troÅ”kova preneti na kupce.
Honda ima za cilja da prodaje 1,3 miliona hibrida godiÅ”nje do kraja decenije. SledeÄi cilj Äe biti da do 2040. u ponudi budu iskljuÄivo baterijski i modeli s vodoniÄnim gorivnim Äelijama, Å”to bi bilo idealno u smislu postizanja ugljeniÄne neutralnosti u okviru kompletnog poslovanja do 2050.
Izvor: Motor1