Volkswagen je ubeÄen da Äe njegova prodaja elektriÄnih vozila konaÄno procvetati u 2025.
U Evropi ima viŔe porudžbina za ID.7 (koji smo testirali), nego za Passat.
Na matiÄnom, nemaÄkom tržiÅ”tu, VW prodaje najviÅ”e elektromobila, a najpopularniji je po tom pitanju bio i u NorveÅ”koj proÅ”log oktobra. Ove godine, neka realna procena nemaÄke marke je da Äe se na modele s nultom emisijom odnositi 25 odsto njenih ukupnih isporuka u EU.
Å ef prodaje, Martin Zander, u nedavnom intervjuu datom za Automotive News, imao je lepe reÄi za novu tehnologiju. Na pitanje zaÅ”to bi ljudi trebalo da stave Äisto elektriÄni automobil ispred konvencionalnog, on je rekao: āNa prvom mestu, morate se osvrnuti na Äinjenice. Primera radi, elektriÄna vozila su mnogo pouzdanija od njihovih pandana s motorima s unutraÅ”njim sagorevanjem. MeÄutim, jedini naÄin da se miÅ”ljenja promene je da se kupci uvedu u ova vozila.ā
Ipak, po poslednjem istraživanju koje je sproveo Consumer Reports, vlasnici elektriÄnih automobila imali su sa svojim ljubimcima Äak 42 odsto problema viÅ”e u odnosu na tradicionalne. Verovali ili ne, to je Äak napredak u odnosu na studiju iz 2023., koja je utvrdila da su vlasnici elektromobila prijavljivali Äak 79 odsto viÅ”e problema. Najnovija analiza ukljuÄuje iskustva od oko 300.000 vlasnika vozila iz modelnih godina od 2022. do 2024. CR, na Äijoj listi je VW ID.4 bio meÄu najnepouzdanijim novim vozilima, kaže da je odziv vlasnika baterijski pogonjenih modela bio veÄi nego ikada ranije.
Zander je dodao da ljudi koji nisu sigurni u kupovinu nekog EV-a, treba da ga testiraju tokom jednog dana da bi āuvideli do koje mere je punjenje jednostavno i koliko brzo može da se obaviā. On je Äak dodao da ID.3 nadmaÅ”uje Tesla Model Y, VW Golf i BMW i4 u kljuÄnim oblastima. Objasnio je da elektriÄni āhot heÄā u GTX izdanju raspolaže veÄim dometom nego Model Y, ima bolje performanse od Golfa GTI i brže se puni od 10 do 80 odsto od i4.
Å irenje elektriÄne game Volkswagena Äe se nastaviti lansiranjem jeftinijeg, ID.2 modela, koji bi trebalo da koÅ”ta oko 25.000 evra i po Sanderu promeni pravila igre. JoÅ” priuÅ”tiviji, verovatnog naziva ID.1, biÄe joÅ” priuÅ”tiviji sa startnom cenom ispod 20.000 evra. Å to se tiÄe ulaznog elektromobila, iniijalni plan je bio da se udruže snage s Renaultom, ali su dve kompanije na kraju odluÄile da idu razliÄitim putevima. VW grupacija Äe razviti ID.1 unutar kuÄe, dok Äe francuska marka samostalno kreirati elektriÄni Twingo.
Kada pristigne krajem ove dekade, deveta generacija Golfa Äe biti Äisto elektriÄna. ProizvodiÄe se u Volfsburgu, gde se trenutno sklapa aktuelni model s motorima s unutraÅ”njim sagorevanjem. Ipak, on Äe, kako u heÄbek tako i karavanskoj verziji, biti ukinut 2027., a proizvodnja Äe biti preseljena u Pueblu u Meksiku. Benzinski i elektriÄni Golfovi Äe nekoliko godina koegzistirati, a VW ne otpisuje eventualno držanje Mk8 u prodaji do 2035.