U Volkswagenu smatraju da su elektromobili pouzdaniji od konvencionalnih vozila – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Volkswagen je ubeđen da će njegova prodaja električnih vozila konačno procvetati u 2025.

U Evropi ima viŔe porudžbina za ID.7 (koji smo testirali), nego za Passat.

Na matičnom, nemačkom tržiÅ”tu, VW prodaje najviÅ”e elektromobila, a najpopularniji je po tom pitanju bio i u NorveÅ”koj proÅ”log oktobra. Ove godine, neka realna procena nemačke marke je da će se na modele s nultom emisijom odnositi 25 odsto njenih ukupnih isporuka u EU.

Å ef prodaje, Martin Zander, u nedavnom intervjuu datom za Automotive News, imao je lepe reči za novu tehnologiju. Na pitanje zaÅ”to bi ljudi trebalo da stave čisto električni automobil ispred konvencionalnog, on je rekao: ā€žNa prvom mestu, morate se osvrnuti na činjenice. Primera radi, električna vozila su mnogo pouzdanija od njihovih pandana s motorima s unutraÅ”njim sagorevanjem. Međutim, jedini način da se miÅ”ljenja promene je da se kupci uvedu u ova vozila.ā€œ

Ipak, po poslednjem istraživanju koje je sproveo Consumer Reports, vlasnici električnih automobila imali su sa svojim ljubimcima čak 42 odsto problema viÅ”e u odnosu na tradicionalne. Verovali ili ne, to je čak napredak u odnosu na studiju iz 2023., koja je utvrdila da su vlasnici elektromobila prijavljivali čak 79 odsto viÅ”e problema. Najnovija analiza uključuje iskustva od oko 300.000 vlasnika vozila iz modelnih godina od 2022. do 2024. CR, na čijoj listi je VW ID.4 bio među najnepouzdanijim novim vozilima, kaže da je odziv vlasnika baterijski pogonjenih modela bio veći nego ikada ranije.

Zander je dodao da ljudi koji nisu sigurni u kupovinu nekog EV-a, treba da ga testiraju tokom jednog dana da bi ā€žuvideli do koje mere je punjenje jednostavno i koliko brzo može da se obaviā€œ. On je čak dodao da ID.3 nadmaÅ”uje Tesla Model Y, VW Golf i BMW i4 u ključnim oblastima. Objasnio je da električni ā€žhot heÄā€œ u GTX izdanju raspolaže većim dometom nego Model Y, ima bolje performanse od Golfa GTI i brže se puni od 10 do 80 odsto od i4.

Å irenje električne game Volkswagena će se nastaviti lansiranjem jeftinijeg, ID.2 modela, koji bi trebalo da koÅ”ta oko 25.000 evra i po Sanderu promeni pravila igre. JoÅ” priuÅ”tiviji, verovatnog naziva ID.1, biće joÅ” priuÅ”tiviji sa startnom cenom ispod 20.000 evra. Å to se tiče ulaznog elektromobila, iniijalni plan je bio da se udruže snage s Renaultom, ali su dve kompanije na kraju odlučile da idu različitim putevima. VW grupacija će razviti ID.1 unutar kuće, dok će francuska marka samostalno kreirati električni Twingo.

Kada pristigne krajem ove dekade, deveta generacija Golfa će biti čisto električna. Proizvodiće se u Volfsburgu, gde se trenutno sklapa aktuelni model s motorima s unutraÅ”njim sagorevanjem. Ipak, on će, kako u hečbek tako i karavanskoj verziji, biti ukinut 2027., a proizvodnja će biti preseljena u Pueblu u Meksiku. Benzinski i električni Golfovi će nekoliko godina koegzistirati, a VW ne otpisuje eventualno držanje Mk8 u prodaji do 2035.

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi