Ono Ŕto je staro, sada je novo.
U martu 2023., Audi je objavio planove vezane za novu nomenklaturu, da bi bolje diferencirao benzinske od elektriÄnih modela.
Å to se elektriÄnih automobila tiÄe, bilo je predviÄeno da oni preuzmu parne brojeve u oznakama, dok je trebalo da neparne budu rezervisane za one s motorima s unutraÅ”njim sagorevanjem.
Ova nomenklatura je bila popriliÄno aktuelna proÅ”log novembra, kada je novi A7 najavljen kao zamena za A6. MeÄutim, nemaÄki proizvoÄaÄ vraÄa staru strategiju vezanu za nazive modela.
Å ta to znaÄi? Brojevi Äe ponovo striktno da se odnose na veliÄinu vozila a ne tip pogona. Da bi se konvencionalno pogonjeni modeli odvojili od Äisto elektriÄnih, jedan od sledeÄih sufiksa Äe biti ukljuÄen: TFSI za benzince, TFSIe za āplug-inā hibride, TDI za dizele i e-tron za elektromobile. Za joÅ” bolje diferenciranje, Audi Äe se držati sufiksa koji oznaÄavaju karoserijski stil: Sedan, Avant i Sportback.
OpÅ”ti je konsenzus da Audi nije trebalo da menja svoju strategiju vezanu za imenovanje automobila na prvom mestu. TakoÄe nije trebalo da implementira zbujuÄu nomenklaturu baziranu na izlaznoj snazi pogonskog sklopa. Prosto, kako su ljudi mogli odmah da identifikuju ā55 TFSIā ili ā40 TSIā i znaju taÄno o Äemu se radi? Na sreÄu, ova nepretno āsklepanā sistem je stvar proÅ”losti. Cadillac je imao sliÄnu ideju, ali je koristio brojke vezane za maksimalni obrtni moment. Äak, bez obzira Å”to se radi o ameriÄkom brendu, odluÄio je da koristi njutn metre umesto āpound-feetaā?!
Nova generacija A6 Äe biti prva koja Äe koristiti Audijevu novu/staru Å”emu imenovanja modela. Trebalo je da bude rebrendirana u A7, ali se od toga odustalo. Novi model s motorom SUS premijerno Äe biti predstavljen 4. marta, a egzistiraÄe pored Äisto elektriÄnog A6 e-trona. Novi RS6 Avant je u pripremi, ali po svemu sudeÄi Äe V8 ustupiti mesto V6 hibridnom pogonskom sklopu.
Audi Äe nastaviti da koristi āAāza automobile, odnosno āQā za krosovere. Najmanji modeli u svakoj od kategorija biÄe eliminisani iz ponude, buduÄi da Äe A1 i Q2 biti ukinuti na kraju svojih životnih ciklusa. Ova strategija imenovanja se odnosi samo na modele koji Äe se pojaviti u buduÄnosti, Å”to znaÄi da postojeÄa vozila neÄe biti preimenovana, tako da novi A5 neÄe vratiti A4 oznaku.
Marka āÄetiri prstenaā je nameravala da bude Äisto elektriÄna do 2033., ali za sada ostaje āfleksibilnaā, nakon uviÄanja da ljudi nisu voljni da odustanu od automobila s motorima s unutraÅ”njim sagorevanjem u skoro vreme.




