Mercedes priznaje da veliki ekrani ne predstavljaju luksuz – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Marka iz Å tutgarta takođe tvrdi da viÅ”e mora da se radi na softveru.

Decenijama smo luksuzne automobile definisali po materijalima prisutnim u njima i načinu na koji je sve to uklopljeno.

Motori su takođe bili važna prodajna stavka, budući da su oni veće radne zapremine bili obično rezervisani za premijum modele.

Međutim, trenutno aktuelne elitne automobile krase hipertrofirani ekrani, napredan softver i drugi gedžeti. Ipak, Mercedes se slaže s tim da veliki displeji ne bi trebalo da determiniÅ”u luksuzna vozila.

U intervjuu za ABC News, čovek zadužen za dizajn trokrake zvezde složio se s tezom da ā€žekrani ne predstavljajuā€œ luksuz, Å”to je i stav naÅ”e redakcije. Gorden Vagner zna da instalacija brojnih displeja u armaturnu tablu nije neka novina u danaÅ”nje vreme, jer ā€žsvi automobili imaju velike ekraneā€œ. Treba imati u vidu da ove reči dolaze od Å”efa dizajna Mercedes-Benza, koji dao zeleno svetlo za 56-inčnu postavku s tri displeja zvanu ā€žHyperscreenā€œ u automobilima poput EQS-a.

Mercedes zna da mora poboljÅ”ati stvari u drugim oblastima kako bi zadržao svoju reputaciju stečenu u proÅ”losti. ā€žMi moramo da kreiramo luksuz mimo ekrana. Iz tog razloga govorim oĀ  kvalitetu izrade i sofisticiranosti. Postoji mnogo toga na čemu se može staviti akcenat kada je reč o unapređivanju vozila.ā€œ Vagner je takođe priznao da postoji problem na koji se mora obratiti pažnja po pitanju ogromnih ekrana: ā€žS aspekta softvera, stvari nisu tako dobre, jer kada imate velik ekran, želite da imate i sjajan sadržaj koji on prikazuje. Iz tog razloga radimo na sadržaju koji je specifičniji i zabavniji.ā€œ

Ipak, Hyperscreen je tu da ostane. S klasa će tokom 2026. proći kroz redovnu restilizaciju s jednim ā€žznačajnim unapređenjemā€œ, uključujući nasleđivanje postavke ekrana iz EQS-a. Aktuelni model već sada ima velik centralni displej, ali marka iz Å tutgarta je odlučna da po tom pitanju izjednači konvencionalnu i električnu perjanicu.

Nekoliko problema rezultat su opsesije ekranima, uključujući ostavljanje otisaka prstiju svuda unaokolo. Tipično debeli okviri ekrana nisu neÅ”to Å”to je poželjno, posebno ne u luksuznim automobilima. Preveliki ekrani obično eliminiÅ”u fizičke komande, tako Å”to otežavaju pristup većini funkcija unutar info-zabavnog sistema. To eliminiÅ”e visokokvalitetne prekidače i dugmiće koji krase kontrolnu tablu, a to je neÅ”to Å”to bi sigurno većina nas vozača volela da vidi u automobilima. JoÅ” jedan ā€žsistemā€œ koji baÅ” i nije naiÅ”ao na opÅ”te oduÅ”evljenje je ambijentalno osvetljenje, koje zna enterijer vozila da pretvori u “noćni klub” ili neÅ”to joÅ” gore.

Na pitanje da li veÅ”tačka inteligencija može da pomogne u dizajnu automobila, Vagner je bio brutalno iskren: ā€žS veÅ”tačkom inteligencijom dobijate 99 odsto sranja. Međutim, ona se stalno poboljÅ”ava, i to do te mere da će Mercedesov Å”ef dizajna za desetak godina projektovati ono Å”to bude nalagala veÅ”tačka inteligencija. Mislim da će za 10 godina čak i veći deo dizajna raditi VI, i to će dizajnere učiniti zastarelom kategorijom. Moj naslednik će biti maÅ”ina i koÅ”taće mnogo manje od moje plate.ā€œ

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi