Marka iz Å tutgarta takoÄe tvrdi da viÅ”e mora da se radi na softveru.
Decenijama smo luksuzne automobile definisali po materijalima prisutnim u njima i naÄinu na koji je sve to uklopljeno.
Motori su takoÄe bili važna prodajna stavka, buduÄi da su oni veÄe radne zapremine bili obiÄno rezervisani za premijum modele.
MeÄutim, trenutno aktuelne elitne automobile krase hipertrofirani ekrani, napredan softver i drugi gedžeti. Ipak, Mercedes se slaže s tim da veliki displeji ne bi trebalo da determiniÅ”u luksuzna vozila.
U intervjuu za ABC News, Äovek zadužen za dizajn trokrake zvezde složio se s tezom da āekrani ne predstavljajuā luksuz, Å”to je i stav naÅ”e redakcije. Gorden Vagner zna da instalacija brojnih displeja u armaturnu tablu nije neka novina u danaÅ”nje vreme, jer āsvi automobili imaju velike ekraneā. Treba imati u vidu da ove reÄi dolaze od Å”efa dizajna Mercedes-Benza, koji dao zeleno svetlo za 56-inÄnu postavku s tri displeja zvanu āHyperscreenā u automobilima poput EQS-a.
Mercedes zna da mora poboljÅ”ati stvari u drugim oblastima kako bi zadržao svoju reputaciju steÄenu u proÅ”losti. āMi moramo da kreiramo luksuz mimo ekrana. Iz tog razloga govorim oĀ kvalitetu izrade i sofisticiranosti. Postoji mnogo toga na Äemu se može staviti akcenat kada je reÄ o unapreÄivanju vozila.ā Vagner je takoÄe priznao da postoji problem na koji se mora obratiti pažnja po pitanju ogromnih ekrana: āS aspekta softvera, stvari nisu tako dobre, jer kada imate velik ekran, želite da imate i sjajan sadržaj koji on prikazuje. Iz tog razloga radimo na sadržaju koji je specifiÄniji i zabavniji.ā
Ipak, Hyperscreen je tu da ostane. S klasa Äe tokom 2026. proÄi kroz redovnu restilizaciju s jednim āznaÄajnim unapreÄenjemā, ukljuÄujuÄi nasleÄivanje postavke ekrana iz EQS-a. Aktuelni model veÄ sada ima velik centralni displej, ali marka iz Å tutgarta je odluÄna da po tom pitanju izjednaÄi konvencionalnu i elektriÄnu perjanicu.
Nekoliko problema rezultat su opsesije ekranima, ukljuÄujuÄi ostavljanje otisaka prstiju svuda unaokolo. TipiÄno debeli okviri ekrana nisu neÅ”to Å”to je poželjno, posebno ne u luksuznim automobilima. Preveliki ekrani obiÄno eliminiÅ”u fiziÄke komande, tako Å”to otežavaju pristup veÄini funkcija unutar info-zabavnog sistema. To eliminiÅ”e visokokvalitetne prekidaÄe i dugmiÄe koji krase kontrolnu tablu, a to je neÅ”to Å”to bi sigurno veÄina nas vozaÄa volela da vidi u automobilima. JoÅ” jedan āsistemā koji baÅ” i nije naiÅ”ao na opÅ”te oduÅ”evljenje je ambijentalno osvetljenje, koje zna enterijer vozila da pretvori u “noÄni klub” ili neÅ”to joÅ” gore.
Na pitanje da li veÅ”taÄka inteligencija može da pomogne u dizajnu automobila, Vagner je bio brutalno iskren: āS veÅ”taÄkom inteligencijom dobijate 99 odsto sranja. MeÄutim, ona se stalno poboljÅ”ava, i to do te mere da Äe Mercedesov Å”ef dizajna za desetak godina projektovati ono Å”to bude nalagala veÅ”taÄka inteligencija. Mislim da Äe za 10 godina Äak i veÄi deo dizajna raditi VI, i to Äe dizajnere uÄiniti zastarelom kategorijom. Moj naslednik Äe biti maÅ”ina i koÅ”taÄe mnogo manje od moje plate.ā










