Novi elektriÄni SUV, mada nosi gotovo identiÄan naziv, nije povezan s regularnim CH-R-om.
Toyota je neÅ”to kasnije uÅ”la u EV igru u Evropu, ali oÄigledno želi da nadoknadi izgubljeno vreme.
Pored unapreÄenog bZ4X-a i novog Urban Cruisera, najveÄi svetski proizvoÄaÄ automobila sada u ponudu uvodi C-HR+. Uprkos imenu i sliÄnom stajlingu, u Toyoti kažu da novajlija nije Äisto elektriÄni derivat regularnog C-HR-a, koji se na Starom kontinentu prodaje s hibridnim i āplug-inā hibridnim pogonskim sklopovima, veÄ se naprotiv, radi o potpuno drugaÄijem proizvodu.
Ipak, naziv unosi pometnju, mada sreÄom nema onog ābZā bedža, koji nije naiÅ”ao na posebno topao prijem od strane publike. Toyota je veÄ najavila da Äe odbaciti āBeyond Zeroā nomenklaturu u korist sistema imenovanja koji Äe biti bliži kupcima.
S dužinom od 4.520 milimetara, C-HR+ je znaÄajno veÄi. Zapravo, duži je 160 milimetara u odnosu na model bez ā+ā sufiksa. Ujedno, ima 110 milimetara duže meÄuosovinsko rastojanje (2.750 mm).
VeÄi āotisakā donosi i viÅ”e prostora u visini nogu, kao i veÄi kapacitet prtljažnika. Iza zadnjih sediÅ”ta nalazi se koristan prostor zapremine 416 litara, Å”to je 28 litara viÅ”e u odnosu na C-HR hibrid s 1,8-litarskim motorom. U isto vreme, nudi 52 litra viÅ”e u poreÄenju s 2,0-litarskim hibridom, odnosno 106 litara viÅ”e od āplug-inā hibrida.
NajlakÅ”i naÄin za diferenciranje su ruÄke vrata koje su konvencionalnije kod elektromobila. Zadnja vrata su duža, ažurirane su svetlosne grupe i redizajnirani su odbojnici. Primetno je i malo staklo koje s A stubovima Äini trouglastu povrÅ”inu.
Toyota je revidirala enterijer C-HR-a+, s digitalnim klasterom instrumentacije postavljenim iznad armaturne table. Veliki ekran od 14 inÄa osetljiv na dodir, deo je standardne opreme, i u sebi ima integrisane komande klima ureÄaja. U regularnom C-HR-u imamo odvojene fiziÄke dugmiÄe za podeÅ”avanje temperature i povezanih funkcija, Å”to je svakako bolje reÅ”enje. Primetna je i manja ruÄica menjaÄa.
C-HR+ Äe biti dostupan s prednjim i pogonom na sve toÄkove. Varijanta s jednim motorom isporuÄivaÄe 167 ks (123 kW) u kombinaciji sa standardnom baterijom od 57,7 kWh. Kada je u igri veÄi baterijski paket od 77 kWh, snaga raste na 224 ks (165 kW). Maksimalan domet po WLTP-u iznosi do 600 kilometara, u zavisnosti od verzije i nivoa opreme.
Model s dva motora dobija veÄu od dve baterije i nudi izlaznu snagu od 342 ks (252 kW). U ovoj konfiguraciji, C-HR+ Äe biti najsnažniji Toyotin model u Evropi, ako ne raÄunamo GR Supru. To znaÄi i da Äe biti pristojno brz, sa sprintom do āstotkeā za samo 5,2 sekunde.
Toyota za sada ne precizira koliko je vremena potrebno za punjenje baterije, ali istiÄe da C-HR+ podržava DC punjenje pri maksimalnih 150 kW. Japanski proizvoÄaÄ takoÄe tvrdi da Äe baterija zadržati najmanje 70 odsto kapaciteta nakon 10 godina eksplolatacije. Ovaj elektriÄni krosover poÄiva na e-TNGA platformi, tako da je srodniji s bZ4X-om nego C-HR-om.
Toyota C-HR+ Äe inicijalno biti u prodaji na izvesnim evropskim tržiÅ”tima do kraja ove godine, s tim Å”to Äe kompletno pokrivanje Starog kontinenta biti odraÄeno tokom 2026.