Toyota CH-R+ koja nema veze sa standardnim CH-R-om – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Novi električni SUV, mada nosi gotovo identičan naziv, nije povezan s regularnim CH-R-om.

Toyota je neŔto kasnije uŔla u EV igru u Evropu, ali očigledno želi da nadoknadi izgubljeno vreme.

Pored unapređenog bZ4X-a i novog Urban Cruisera, najveći svetski proizvođač automobila sada u ponudu uvodi C-HR+. Uprkos imenu i sličnom stajlingu, u Toyoti kažu da novajlija nije čisto električni derivat regularnog C-HR-a, koji se na Starom kontinentu prodaje s hibridnim i ā€žplug-inā€œ hibridnim pogonskim sklopovima, već se naprotiv, radi o potpuno drugačijem proizvodu.

Ipak, naziv unosi pometnju, mada srećom nema onog ā€žbZā€œ bedža, koji nije naiÅ”ao na posebno topao prijem od strane publike. Toyota je već najavila da će odbaciti ā€žBeyond Zeroā€œ nomenklaturu u korist sistema imenovanja koji će biti bliži kupcima.

S dužinom od 4.520 milimetara, C-HR+ je značajno veći. Zapravo, duži je 160 milimetara u odnosu na model bez ā€ž+ā€œ sufiksa. Ujedno, ima 110 milimetara duže međuosovinsko rastojanje (2.750 mm).

Veći ā€žotisakā€œ donosi i viÅ”e prostora u visini nogu, kao i veći kapacitet prtljažnika. Iza zadnjih sediÅ”ta nalazi se koristan prostor zapremine 416 litara, Å”to je 28 litara viÅ”e u odnosu na C-HR hibrid s 1,8-litarskim motorom. U isto vreme, nudi 52 litra viÅ”e u poređenju s 2,0-litarskim hibridom, odnosno 106 litara viÅ”e od ā€žplug-inā€œ hibrida.

NajlakŔi način za diferenciranje su ručke vrata koje su konvencionalnije kod elektromobila. Zadnja vrata su duža, ažurirane su svetlosne grupe i redizajnirani su odbojnici. Primetno je i malo staklo koje s A stubovima čini trouglastu povrŔinu.

Toyota je revidirala enterijer C-HR-a+, s digitalnim klasterom instrumentacije postavljenim iznad armaturne table. Veliki ekran od 14 inča osetljiv na dodir, deo je standardne opreme, i u sebi ima integrisane komande klima uređaja. U regularnom C-HR-u imamo odvojene fizičke dugmiće za podeÅ”avanje temperature i povezanih funkcija, Å”to je svakako bolje reÅ”enje. Primetna je i manja ručica menjača.

C-HR+ će biti dostupan s prednjim i pogonom na sve točkove. Varijanta s jednim motorom isporučivaće 167 ks (123 kW) u kombinaciji sa standardnom baterijom od 57,7 kWh. Kada je u igri veći baterijski paket od 77 kWh, snaga raste na 224 ks (165 kW). Maksimalan domet po WLTP-u iznosi do 600 kilometara, u zavisnosti od verzije i nivoa opreme.

Model s dva motora dobija veću od dve baterije i nudi izlaznu snagu od 342 ks (252 kW). U ovoj konfiguraciji, C-HR+ će biti najsnažniji Toyotin model u Evropi, ako ne računamo GR Supru. To znači i da će biti pristojno brz, sa sprintom do ā€žstotkeā€œ za samo 5,2 sekunde.

Toyota za sada ne precizira koliko je vremena potrebno za punjenje baterije, ali ističe da C-HR+ podržava DC punjenje pri maksimalnih 150 kW. Japanski proizvođač takođe tvrdi da će baterija zadržati najmanje 70 odsto kapaciteta nakon 10 godina eksplolatacije. Ovaj električni krosover počiva na e-TNGA platformi, tako da je srodniji s bZ4X-om nego C-HR-om.

Toyota C-HR+ će inicijalno biti u prodaji na izvesnim evropskim tržiÅ”tima do kraja ove godine, s tim Å”to će kompletno pokrivanje Starog kontinenta biti odrađeno tokom 2026.

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi